منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

مقاله صادرات فرش

مقاله صادرات فرش

مقاله نقش و تاثير توسعه كشاورزي بر پيشرفت صنعتي

مقاله نقش و تاثير توسعه كشاورزي بر پيشرفت صنعتي

طرح توجيهی بسته بندي ماست پاستوريزه

طرح توجيهی بسته بندي ماست پاستوريزه

مقاله طرح کاداستر

مقاله طرح کاداستر

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله حقوق و دستمزد

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات  فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات فروش وراهكارهاي توسعه صاد

 مقاله ورزش بانوان

مقاله ورزش بانوان

گروه محصول -> مدیریت کلیه رشته ها

دانلود مقاله کارآفرینی



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 28     کد محصول :3167      حجم فایل:48,32 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چكيده :

کارآفرینی به عنوان پدیده ای نو ظهور ، به تازگی در محافل علمی  ایران مطرح  شده است . احیای تحقیقات و عملیات  کارآفرینی در دنیا به  دهه 1980 میلادی باز می گردد؛ که آن را " انقلاب کارآفرینانه " نام گذاری کرده اند . " جان تامپسون " معتقد است رفتار کارآفرینانه نیازی فراگیر و ضروری برای تمامی سازمان ها (دولتی ، خصوصی ، داوطلبانه و غیره ) با هر اندازه ( بزرگ ، متوسط و کوچک ) است ( تامپسون ، 1999، ص 281) .

این مقاله دیدگاهی از علم کارآفرینی، تحت عنوان " کارآفرینی اجتماعی"  را به عنوان یک فرایند که تغییر اجتماعی را تسریع می کند و نیاز های مهم اجتماعی را مورد خطاب قرار می دهد ، مطرح می کند . کارآفرینی اجتماعی به عنوان مقوله ای متفاوت از دیگر اشکال کارآفرینی ، به طور نسبی در ارتفای ارزش های اجتماعی و توسعه در مقابل کسب ارزش اقتصادی ارجحیت بیشتری را کسب می کند . در اين مقاله  ابتدا مروري بر مفاهيم كلي كارآفريني خواهيم داشت سپس سرمايه اجتماعي، مفاهيمي از كارآفريني اجتماعي و چار چوب هاي نظري اين مقوله جديد ، جايگاه آن نسبت به ساير مقوله هاي كارآفريني ،ويژگي هاي رفتاري كارآفرینان اجتماعي  و در نهايت مدلي براي كارآفريني اجتماعي مطرح مي شود .

 

 

 

 

کلمات کلیدی :

 

کارآفرینی اجتماعی؛سرمایه اجتماعی؛سازمان های غیرانتفاعی؛بخش داوطلبانه؛کسب وکار نوآور

 

مرور ادبیات و مقدمه :

مرور ادبیات این مقوله نشان می دهد که برای این موضوع هیچ چارچوب تئوریکی یکپارچه ای وجود ندارد . به ویژه ، مفهوم  سازی های اخیر با در نظر گرفتن ويژگي هاي واحد و يكسان از كارآفريني اجتماعي و زمينه اي كه در آن كار مي شود  شكست خورده است .سارمان هاي كارآفرين اجتماعي نيارمند هستند تا با فرهنگي بدست آمده در نوآور بودن ،. بيش فعال بودن و مديريت ريسك تطابق يابند ؛آن ها نيازمند هستند تا فنون تصميم بر مبناي برنامه ريزي پويا را براي بهبود مديريت در فعاليت هاي خويش توسعه دهند .كارآفرينان اجتماعي مي توانند در واقع رقابتي بودن خود را حفظ كنند در حالي كه هدف عالي اجتماعي خود را به اتمام برسانند .كارآفرينان اجتماعي همچون كارآفرينان تجاري بواسطه تركيبي از انگيزاننده ها، برانگيخته مي شوند .محرك هاي معمول شامل تمايل براي خود تكاملي، استقلال شغلي و فرصت هايي براي خلاقيت مي باشد .محرك هاي منحصر به فرد براي كارآفرينان اجتماعي شامل نوسازي فردي، جستجو براي حل مشكلات افراد  و تعهد به جامعه (  همچون  تعهد براي جامعه اي پايدار ) يا همبستگي در جامعه ( همچون مشاركت افراد در  مشكلات جامعه ) مي باشد .

مدل مخاطره کار آفرین :

اینکه کار آفرین یک الگوی سرمایه گذاری در ذهن داشته باشد و بداند چه موقع یک کسب و کار یا مخاطره را شروع کند حائز اهمیت است.اولین الگو یک مدل درآمدی است که در آن کار آفرین به کسب و کار یا مخاطره بر اساس جایگذین درآمد نگاه می کند . یعنی بعد از یک دوره شروع اولیه و در نظم کوتاه منطقی مخاطره جریان منظمی از درآمد را فراهم می آورد که استاندارد کار آفرین بسیار بالایی را حمایت می کند .دومین  مورد  یک الگوی رشد است که در  آن  کار آفرین مخاطره  را  شبیه رشد بسیار بالای موجودی  می بیند که برخی پاداشهای اضافی را پرداخت می کند  اما کار آفرین کسب سرمایه عمده را در پنج سال یا بیشتر از آن تشخیص می دهد کارآفرین زمانی یک درآمد  پایین را می پذیرد که سرمایه گذاری مجدد به همان  اندازه  ممکن بوده و یا حتی سرمایه اضافی برای حمایت  از رشد اجتماعی صرف شود .اما این  مسیر  نتیجه  مهمی  را  که   کار  آفرین   تشخیص   می دهد  زمان مخاطره جویی عمومی یا خریداری سهام است .

 سومین الگو کوتاه مدت است که یک الگو ی فرضی است و در آن کار آفرین به شکلی اساسی خواستار آغاز مخاطره و کار آیی در بازار است در این جا کالا یا محصول و خدمت فقط به بهترین پیشنهاد دهنده فروخته می شود . می توان این پدیده را با تعدادی از شرکتهای اینترنتی امروز ی تطبیق داد .این مدلها همچنین اشارات ضمنی مهمی به چگونگی ایجاد کسب و کار و مخاطره دارد برای مثال کار آفرینان الگوی درآمد را اغلب در مراحل اولیه مخاطره یا سبک زندگی انواع کسب و کار ها به کار می گیرند . آنها احتمالا بر پس انداز و بدهی و وام تاکید بسیاری دارند در حالی که افرادی که بر الگوی رشد تاکید می کنند مستعد افزایش کنترل بوده و بر شرکاء و برابری مالی صحه می گذارند و در مقابل افرادی که از یک الگوی فرضی استفاده می کنند  تمایل شدیدی به اجاره کردن و به دست آوردن منابع و بدون سپاری بخشهای اصلی کسب و کار دارد .

مفهوم کسب و کار نوآور :

کارآفرینی به طور کلی به معنی فرصت طلبی است یک فرصت می تواند به عنوان یک مجموعه مطلوب از شرایط ایجاد شده و یک نیاز یا تشریح یک مفهوم کسب و کار باشد .مفهوم کسب و کار به سرمایه گذاری روی فرصتهای جدید به صورت عوامل بی نظیر یا نو آور اطلاق می شود . این خصوصیت می تواند در تولید یا ارائه خدمت در کسب و کار یا در برخی جنبه های عملیابی مخاطره جویی مانند روشهای توزیع یا رویکرد قیمت گذاری منعکس شود .

چارچوب انواع نو آوری :

- جدید بودن محصول یا خدمت در دنیا

- جدید بودن محصول یا خدمت در بازار کشور

- جدید بودن محصول یا خدمت موسسه در صورتی که حد اقل یک رقیب داشته باشد

- اضافه کردن به خط تولید محصول یا خدمت موسسه

- بهبود تولید و خدمت اصلاح شامل کار برد ویژگیهای جدید انتخاب یا تغییرات جدید

- کاربرد جدید از خدمت یا محصولات موجود شامل یه که گیری برایبخش جدیدی از بازار

- استقرار دوباره خدمت یا محصول موجود

- بهبود فرایندها که منجر به ایجاد ارزش برای مشتری شود افزایش بهره وری و کاهش هزینه شود

- اجرای سیستم یا رویه جدید

- ساختار یا شکل سازمانی جدید

- روش تولید جدید

- رویکرد فروش یا بازاریابی جدید

- برنامه حمایت از مشتری جدید

- کانال و روش توزیع جدید

- رویکرد استراتژیک جدید

- روش جدید تامین منابع مالی

- رویکرد جدید قیمت گذرای

- تکنیک جدید خرید

مفهوم سرمايه اجتماعي

مفهوم سرمايه اجتماعي در طي دهه 90 ميلادي به سمت مفاهيم سرمايه انساني و مالي پيش رفت . براساس نظر بورديه و واکون سرمايه اجتماعي يک امتياز فردي يا گروهي است. که از دسترسي به يک شبکه بادوام از روابط نهادي ( کم يا زياد) حاصل آمده است. در مقابل، کولمال عقيده دارد که اين مفهوم در رابطه ميان افراد جاي گرفته است و شامل وظايف و انتظارات و شبکه هاي ارتباطي و هنجارهاي اجتماعي آن ها مي شود. براي مثال مي توان به گرايش هاي بي اعتماد و سراسر اعتماد و يا اعتماد به خانواده در مقابل اعتماد به اجتماع اشاره کرد. سرمايه اجتماعي متنوع ترين نوع سرمايه مي باشد.« کولمن» معتقد است که سرمايه اجتماعي يک پديده دروني است که در روابط اجتماعي نمود پيدا مي کند و در مقابل « فوکوياما» مي گويد سرمايه اجتماعي مفهومي کاملاً اجتماعي است و از اعتماد و همکاري ميان انسان ها ناشي مي شود.« ولکاک» و « فدرک» و همکاران معتقدند که مفهوم سرمايه اجتماعي شامل دو بُعد متعادل مي باشد: اول، شفافيت ( سرمايه اجتماعي به دليل کانال هاي ارتباطي مختلفي که در اختيار دارد، مي تواند هزينه هاي مبادلاتي را در جامعه کاهش دهد) و دوم، پتانسيل عقلاني اگر به افزايش بازده صرفه جويي در مقياس در بخشي از اقتصاد کمک بسياري مي کند. به بيان بهتر، سرمايه اجتماعي براي کاهش سرعت بازده نزولي، کارآيي بسياري دارد. « پيتزا» و «جيورجي» دو مفهوم ديگر را به دو مورد قبلي اضافه مي کنند: الف) سرمايه اجتماعي حوزه عمل گسترده اي دارد و کمک زيادي به شکوفايي سرمايه انساني و مهارت هاي کار آفريني مي کند زيرا به وسيله آن مي توان هزينه هاي توليد خلاقانه را کاهش داد.ممکن است جا به جايي فراواني ميان سرمايه انساني و سرمايه اجتماعي وجود داشته ( به اين معنا که اين دو سرمايه به هم تبديل شوند و به طور خاص سرمايه اجتماعي به سرمايه اقتصادی تبديل گردد.)

بنابراين : ....  

محصولات مرتبط
پاورپوینت سيستم‎هاي مديريت دانش

پاورپوینت سيستم‎هاي مديريت دانش

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:30027
این پاورپوینت شامل 101 اسلاید  می باشد. این محصول هم اکنون با پرداخت تنها 6900 تومان قابل دانلود خواهد...
پاورپوینت اندازه گیری بهره وری

پاورپوینت اندازه گیری بهره وری

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:30019
این پاورپوینت شامل38 اسلاید  می باشد. این محصول هم اکنون با پرداخت تنها 6900 تومان قابل دانلود خواهد...
پاورپوینت مدیریت HSE  در پروژه

پاورپوینت مدیریت HSE در پروژه

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:30015
این پاورپوینت شامل13 اسلاید  می باشد. این محصول هم اکنون با پرداخت تنها 6900 تومان قابل دانلود خواهد...
پاورپوینت مدیریت تحقیق (پروژه)

پاورپوینت مدیریت تحقیق (پروژه)

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:30013
این پاورپوینت شامل32 اسلاید  می باشد. این محصول هم اکنون با پرداخت تنها 6900 تومان قابل دانلود خواهد بود.       يك تحقیق مجموعه‌اي از فعاليت هاست كه براي دستيابي به منظور يا هدف خاصي انجام مي‌گيرد.   پروژه‌ها بايد در تاريخ هاي معين با هزينه‌ها و كيفيت تعيين‌شده‌اي به انجام رسند.   مديريت تحقیق، برنامه‌ريزي و هدايت  تحقیق در...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

حجم:7005KB | بازدید :806

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

حجم:4886KB | بازدید :899

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند. 1-    بخش اداری 2-    بخش حقوقی 3-    بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

حجم:4013KB | بازدید :685

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

حجم:3511KB | بازدید :1282

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي   منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

حجم:2462KB | بازدید :800

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

حجم:2131KB | بازدید :837

فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه  انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

حجم:959KB | بازدید :796

تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...