منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات  فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

استفاده از فعالیت‌های عملی در آموزش علوم تجربی



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 50     کد محصول :5559      حجم فایل:84,92 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

ارزیابی عمومی

شرح وظایف و مسئولیت‌های شغلی

1– نظارت كامل بر رفتارهاي آموزشي و پرورشي دانش آموزان با توجه به اصول و شیوه‌های تربيت اسلامي

2 –همكاري در مهيا ساختن وسايل و امكانات لازم براي تدريس و تشريح در كلاس درس متناسب با موضوعات درسي

3 – نظارت بر اجراي طرح درس توسط دبيران و استفاده از روش‌های آموزش نوين و بهترين تكنولوژي آموزشي

4 – نظارت و هماهنگي در اجراي دقيق برنامه‌های درسي هفتگي آموزشگاه

5 – نظارت و هماهنگي بر تدريس کلیه‌ی مواد برنامه درسي بر اساس تقويم اجرايي و..

6 - نظارت بر تدريس كتب محتواي تكميلي ارائه شده از سوي سمپاد

7– برنامه ريزي مناسب جهت انجام بازديدهاي علمي و فرهنگي با مشاركت و حضور دبيران

8 – ارائه‌ی گزارش‌های آموزشي و پژوهشي و رسم نمودارهای آموزشي

9 – برنامه ريزي جهت تشكيل گروه‌های آموزشي در مدرسه و هماهنگی‌های لازم در امور آموزشي و پرورشي

-10 تشريك مساعي با دبيران، مربيان پرورشي و اخذ نظرات آنان و ارائه گزارش‌های لازم به صورت مكتوب

-11 شركت در جلسات انجمن اولياء و مربيان، شوراي دانش آموزي و بسيج دانش آموزي و ... همكاري باساير عوامل مدرسه در موارد مذكور

12 – اخذ آخرين اطلاعات و تغييرات آموزشي و كوشش در اجراي مطلوب شيوه نامه‌ها

13 – برنامه ريزي مناسب و اصولي جهت برگزاري آزمون‌ها و اعلام نتايج در موعد مقرر

14 – تهيه آرشيو و بانك سؤال در مدرسه (ايجاد هماهنگي با ساير گروه‌های آموزشي و دبيران مدارس سمپاد جهت تهيه سؤالات هماهنگ و آرشيو سؤالات متمركز مدارس)

15- در صورت ضرورت پيشنهاد تشكيل كلاس تقويتي و تكميلي در آموزشگاه به مدير مدرسه و طي مراحل قانوني (نظارت بر فوق برنامه‌های علمي و كنكور در مدرسه)

16 – ايجاد بستر مناسب جهت انجام فعالیت‌های تحقيقاتي و پژوهشي و .... (تشويق و ترغيب دانش آموزان به شركت در مسابقات پژوهشي و فعالیت‌های پرورشي سمپاد)

17- طراحي برنامه‌های متعدد آموزشي و پرورشي با معاونين مدرسه به منظور كيفي شدن فعالیت‌ها

18-طراحي برنامه‌های فرهنگي و مذهبي و شناسايي همكاران مجرب در اين امور جهت تعامل بهتر و بيشتر دانش آموزان با نيروهاي شاغل در آموزشگاه

19- هماهنگي با متصديان آزمايشگاه و کارگاه‌ها جهت طراحي آزمایش‌ها و تهيه محتوای الكترونيكي مناسب براي تدريس در کلاس‌های درس و آزمایشگاه‌ها

20- ايجاد زمينه مناسب جهت تهيه و توليد محتواي الكترونيكي براي دانش آموزان و دبيران علاقه مند و معرفي برترين محتواهاي الكترونيكي توليد شده به مركز سمپاد

21- مساعدت با مدير مدرسه جهت جلب و جذب دبيران كارآمد براي مدرسه

22- برقراري زمينه ارتباط با مراكز آموزشي و مؤسسات تحقيقاتي و پژوهشگاه و دانشگاه‌ها

23- نظارت بر انجام پروژه‌های دانش آموزي و تشكيل نمایشگاه‌هایی از دست آوردهاي دانش آموزان

24- انجام ساير امور ارجاعي در صورت لزوم

نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیت‌های شغلی

الف) حضور به موقع در محیط کار

ب) داشتن علاقه به شغل معلمی

ج) بین دانش آموزان تفاوت قائل شدن

د) رابطه دوستی و صمیمانه با بچه‌ها

نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیت‌های شغلی

الف) عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی

ب) برخورد نادرست با دانش آموز مشکل دار

ج) عدم توجه به برخی از دانش آموزان

اهداف کلی

 

به طور کلی هدف آموزش علوم در دوره آموزش عمومی آن است که دانش آموزان را برای یادگیری مادام العمر آماده کند؛ به عبارت دیگر، هدف کلی آموزش علوم ایجاد مهارت و توانایی کسب سواد علمی- فناورانه در دانش آموزان است.

 

 

 

روش‌های انجام کار

درس علوم تجربی، درس یادگیری بعضی از دانش‌ها برای استفاده عملی بهتر در زندگی است. بنابراین. بخش تئوری باید به گونه ای با بخش عملی آمیخته شود که هم قوه‌ی جستجو گری را در دانش آموزان شکوفا  نماید و هم دانستن و کشف مجهولات را برای آن‌ها نشاط آور سازد و هم آنچه را برای زندگی در دنیای امروز و فردا به آن نیازمندند به آن‌ها بیاموزد. آموزش فعال درس علوم تجربی فرد را قادر می‌سازد راه حل مسائل و کشف مجهولات را بیابد که این آموختن برای زیستن است.

اکنون توجه شما را به چند روش تدریس و سنجش تکوینی در کلاس درس خویش جلب  می‌کنم.

1- تدریس بخش دنیای زنده بصورت گروهی با شرکت در یک پیک نیک.

   - هدف: آشنایی با موجودات زنده، رشد، تکثیر و نحوه زندگی آن‌ها

   - عملکرد: برای این منظور قبلاً از دانش آموزان خواسته می‌شود اگر موجود زنده ای اعم از گیاه یا جانور در منزل دارند برای جلسه آینده به کلاس بیاورند.

برای این منظور کلاس درس به حیاط مدرسه انتقال داده می‌شود و به روش پیک نیک و دور هم نشستن کلاس اداره می‌شود، چون انسان فطرتاً موجودی  طبیعت گراست، اغلب دانش آموزان با انگیزه و رغبت بیشتری در این فعالیت شرکت می‌کنند.

جلسه درس پس از حضور و غیاب و پرسش از دروس گذشته به این روش آغاز می‌شود که؛ از دانش آموزان پرسیده می‌شود موجود زنده به چه موجودی گفته می‌شود؟ دانش آموزان با شرکت در بحث، نظرات خود را بیان می‌کنند. سخنان آنان را روی تخته نوشته تا از نتیجه آن‌ها مشخصات و ویژگی‌های موجود زنده بدست آید. سپس از آن‌ها خواسته می‌شود هدف از این ویژگی‌ها چیست؟ برای فعال تر نمودن دانش آموزان از آن‌ها خواسته می‌شود برای جلسه آینده هدف از این ویژگی‌ها را با پرسش از بزرگ‌ترها – کتاب‌هایی که خوانده‌اند و یا کسب اطلاعات از اینترنت نوشته و به کلاس بیاورند. تا در بحث جدید شرکت نمایند.

در مرحله بعدی، موجودات زنده دانش آموزان توسط خودشان معرفی شده، و هر دانش آموز موظف است در مورد موجود زنده ای که به کلاس آورده  است و در مورد نحوه زندگی، تغذیه، روش تولید مثل و یا تکثیر- نحوه نگهداری از آن موجود و .... مطالبی را برای همکلاسی‌های خود بیان کند.

نتیجه اینکه، دانش آموزان با موجودات زندهٔ متفاوتی که می‌توانند آن‌ها را در محیط زندگی خود همراه داشته باشند، آشنا شده و با کسب اطلاعات درصورت تمایل از آن‌ها نگهداری کنند.

2- تدریس اندام‌ها و دستگاه‌های بدن با تشریح اندام‌های طبیعی توسط معلم و دانش آموزان.

  - هدف: مشاهده و تشریح بصورت گروهی.

- عملکرد: برای این منظور جهت تدریس دستگاه‌های گردش خون و دفع ادرار و تنفس ابتدا در حین تدریس توسط معلم تشریح شده و ضمن آنکه تصویر آن روی تخته کشیده می‌شود، قسمت‌های مختلف آن توضیح داده شده و ساختمان آن  بررسی می‌شود. سپس دانش آموزان گروه‌های مختلف، اندام مورد نظر را که به آزمایشگاه آورده‌اند، تشریح می‌کنند و ساختمان و نوع کار هر قسمت را شرح می‌دهند. در این روش دانش آموزان اندام‌ها را به عینه مشاهده نموده و امر یادگیری – یاد دهی تسهیل می‌یابد.

فهرست
مقدمه 2
ارزیابی عمومی 3
شرح وظایف و مسئولیت‌های شغلی 3
نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیت‌های شغلی 5
نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیت‌های شغلی 5
اهداف کلی 5
روش‌های انجام کار 6
مشکلات مربوط به درس علوم تجربی 20
تجارب حاصل 22
تبیین تجارب 27
انتظارات 29
یافته‌های علمی 32
راهکارهای مناسب و اجرائی در تدریس علوم تجربی 37
محدودیت‌ها 42
چالش‌های تدریس مطالب درسی علوم 43
اقدامات خاصی که در طول خدمت صورت گرفته 44
بیان نکات ویژه و کلیدی 44
برنامه خاص برای آینده 44
راهکار و پیشنهادات جهت حل مشکلات مذکور 45
نتیجه گیری 49
منابع 50
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35643
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقدمه   براساس نظریه موفقیت (انگیزش مبتنی بر موفقیت طلبی)، انسان ها هنگامی عملا به سطوح بالایی از بازدهی و کارآیی نائل می شوند که انگیزه کسب موفقیت و پیشرفت در آنان ایجاد شده باشد .به عبارتی دیگر، هر چه نیاز افراد به کسب موفقیت بیشتر باشد، کمیت و کیفیت فعالیت های آنها نیز در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت . در چنین حالتی، پیوستگی شدید و نزدیکی میان انسانهایی که می...
پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35642
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی...
پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35641
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 4 صفحه قسمتی از فایل وقتی جوان ایرانی پس از سختی ها و دردسرهای کنکور، بالاخره در یک دانشگاه قبول و از القابی نظیر پشت کنکوری بودن خلاص می شود، تحولی بزرگ در زندگی اش رخ خواهد داد. به ویژه اگر این مسئله با غیربومی بودن فرد در شهر محل تحصیل همراه گردد و شخص برای ادامه تحصیل، ناگزیر به ترک خانواده و اقامت در یک خوابگاه دانشجویی شده باشد؛ او با چالش های متعددی مواجه خواهد بود. تجربه های منحصر به...
دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

قیمت: 15,000 ريال کد فایل:35640
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل پیشنهاد ارزشیابی با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد کنیم ؟ (بیش فعال) هر معلمی در دوره تدریس خود ممکن است با دانش آموزان گستاخ برخورد داشته باشد. نکته ای که اکثر معلمان را آزرده می کند. تندی و بی ادبی این دانش آموزان طوری است که به نظر می رسد کنترل آن ها ممکن نیست. در این جا روش هایی را برای برخورد با دانش آموزان گستاخ پیشنهاد می کنیم. با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

حجم:7005KB | بازدید :1287

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

حجم:4886KB | بازدید :1609

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند. 1-    بخش اداری 2-    بخش حقوقی 3-    بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

حجم:4013KB | بازدید :1072

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

حجم:3511KB | بازدید :2097

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي   منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

حجم:2462KB | بازدید :1555

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

حجم:2131KB | بازدید :1406

فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه  انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

حجم:959KB | بازدید :1296

تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...