منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات  فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

اقدام پژوهی افزایش میزان فراگیری دانش اموزان از رایانه



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 32     کد محصول :5720      حجم فایل:52,9 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که پایه ششم به مقطع ابتدایی اضافه شده ودر آن درس "کار وفن آوری"گنجانده شده است.هدف این درس که برای اولین بار اجرا می‌شود آشنایی با دنیای کار وکسب بعضی از مهارت‌هاست.با توجه به این درس وآشنا شدن دانش آموزان با آن وگذراندن آن در دوره‌های بعدی تحصیلی وکشف استعدادهای خود  می‌توانند تصمیم بگیرندکه به دبیرستان بروند یا هنرستان و یاچه رشته ای را انتخاب کننداز انجا که استفاده از رایانه (کامپیوتر) در سن دانش آموزان ابتدایی اصولابه عنوان وسیله بازی می‌باشد نه یک ابزار کار لذا برآن شدیم تا با این  وسیله که امروزه جز دانش روز بشری است وکسی که کار با آن واستفاده ازان را  نمی‌داند بیسواد تلقی میشودمیزان یادگیری را در دانش آموزان افزایش دهیم.اینجانب ……. دارای مدرک لیسانس آموزش ابتدایی، شاغل در آموزش وپرورش شهرستان …….. ، حدود …… سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش را دارم. مدرسه کاری من در سال تحصیلی 92-91، آموزشگاه …………. واقع در شهرستان ………… بودامکانات موجود برای این درس جدید در این مدارس فقط دو دستگاه سیستم می‌باشد که یکی از آن‌ها مختص اطلاعات دانش اموزی است ودیگری برای استفاده همکاران خصوصاپایه ششم وسایر همکارانی که علاقمند به استفاده از رایانه وتدریس به روش‌های نوین را دارند می‌باشد

 

مقدمه و وضعیت موجود

یادگیری فرایندی است که به وسیله آن تغییرات نسبتاً پایداری در توان رفتاری فرد در نتیجه تجربه رخ می‌دهداینجانب ……. دارای مدرک لیسانس آموزش ابتدایی، شاغل در آموزش وپرورش شهرستان …….. ، حدود …… سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش را دارم. مدرسه کاری من در سال تحصیلی 92-91، آموزشگاه …………. واقع در شهرستان ………… بوددر طی چند هفتهٔ اول که در کلاس حاضر شدم  متوجه گردیدم که دانش اموزانم در درس کاروفن اوری  ضعیف تر از سایر دروس  هستند

با توجه به وجود این مشکلات بران شدم تا میزان فراگیری را در دانش اموزانم  تقویت کنم  روزی  در یک جلسه شرکت کردم ودر ضمن جلسه با همکاران دربارهٔ  این مشکل صحبت کردم که متوجه شدم انها نیز با این مشکل روبه رو هستند سپس با همکاری یکی از معلمان پایه ششم تصمیم گرفتیم تا با تلاش و پیگیری در جهت رفع این مشکل بکوشیم و راه حل مناسبی  برای این مشکل بیابیم

به نظرمی رسد  مسایلی تأثیر گذار است که  ارائه درس واستفاده از این وسیله آموزشی (کامپیوتر)  با مشکل روبرو شودوتدریس آن  کمترعملی گردد.

 

شاهد این مدعا  خود کتاب کار  فن آوری می‌باشد که استفاده عملی از  رایانه را تأیید می کندمتاسفانه  در اکثر مدارس با عدم وجود این وسیله روبرو هستیم.

مشکل دیگر اینکه قریب به اتفاق همکاران در روستاهادر صورت وجود رایانه به علت عدم اشنایی با کاربا آن قادر به ارائه تدریس موفق نیستند.  ولذا دیده شده است که همکاران و دانش آموزان به کامپیوتر  بعنوان یک وسیله بازی ویانهایتا دیدن یک فیلم یا سی دی آموزشی نگاه می‌کنند.

برای  این منظور اطلاعاتی را از طریق مشاهده از کلاس‌های درس کاروفن آوری وهمچنین مصاحبه با همکاران پایه ششم و از اینترنت ومطالعه کتاب‌هایی دراین مورد جمع آوری نمودیم که به شرح ذیل می‌باشد.

شواهد (1) مشاهده

برای اینکه بتوانیم در پژوهش خود از نقطه نظرات همکاران ودانش اموزان استفاده نماییم  علاوه بر کلاس‌های خود به کلاسهای درس محدوده کاری خود جهت تبادل نظر مراجعه نمودیم. ومتوجه شدیم که دانش آموزان اصولاً با یک سری از اصطلاحات وتعاریف وکلمات که در این کتاب آمده است نامانوس وغیر آشنا هستند. وسوالاتی را برای همکاران ودانش اموزان مطرح ساخته است که بشرح ذیل می‌باشد:                                        

فن آوری واطلاعات چیست؟

·        هدف از ارائه این درس در این پایه ومقطع ابتدایی چیست؟

·        چرا با توجه به اینکه دانش آموزان هیچگونه اگاهی وشناخت نسبت به حروف وکلمات انگلیسی ندارندولی از آن‌ها به وفور دراین درس گنجانده شده است؟

·        حال چگونه باید با ید از چه راهکاری برای پیشرفت تحصیلی دانش اموزان در این درس باید استفاده کرد؟

 

 مصاحبه

درمصاحبه با همکاران اکثراً با توجه به تفاوت‌های زیاد در محیط‌های شهر وروستا وهمچنین خانواده  وخصوصا آشنا نبودن دانش اموزان با حروف وکلمات انگلیسی جای این ماده درسی را در پایه ششم ضروری نمی‌دانستند ومعتقداین بودند که مسئولین دفتر  تألیف کتب درسی با  گنجاندن کتاب  درسی زبان انگلیسی متناسب با کتاب کار وفن آوری بصورت پیش نیاز برای آشنایی دانش آموزان با کلمات انگلیسی بودندوارائه این ماده درسی را به مقطع دیگر ویا سال تحصیلی بعد از آن  موکول می‌کردند.

عده ای از همکاران نیز اظهار داشتند که این کتاب تخصصی بوده وبعضا آشنایی با علم رایانه ونحوه استفاده از آن  را ندارند  وبا توجه به اینکه مدارس روبه هوشمند سازی والکترونیکی پیش می‌رود لذا آموزش همکاران وآماده سازی محیط مدارس وتهیه کامپیوتر وغیره...یک ضرورت بود چه بسا روستاهایی هستند که هیچ گونه امکاناتی را ندارند وحتی توانایی خرید آن را نیز نخواهند داشت.

جمع آوری اطلاعات

در گفتگویی که با دانش آموزان کلاس‌های مختلف داشتیم  انان نیز ضمن ابراز علاقه  واینکه یادگیریان را یک ضرورت با توجه به گسترش علم فن آوری می‌دانستند این کتاب را مفید تلقی کردند. اما به دلایل ذیل آن را مشکلی نیز می‌دانستند

1-در یک کلاس 26 نفری  فقط 2 نفر درخانه رایانه داشتند.

2-درمدارس نیز یا فقط یک دستگاه کامپیوتر وجود دارد ویا بعضاً موجود نیست.

3-دانش آموزان اظهار داشتند که معلمین سابقه بالا ضمن اینکه آشنایی به سیستم ندارند میل ورغبت از خود برای تدریس آن نشان نمی‌دهند

ب) یافته‌های پژوهشی (پیشینه تحقیقاتی):

با توجه به اینکه پایه ششم واین ماده درسی (کاروفن آوری) امسال به مقطع ابتدایی اضافه شده است در اینترنت وکتابخانه ها  هیچ گونه پیشینه تحقیقاتی یافت نشد.

ج) یافته‌های علمی:

 همان طور که در مشاهده و مصاحبه‌ها عنوان شد که مشکلات درس کار و فن اوری به علت وابستگی به  رایانه  به میزان آگاهی  معلم و دانش آموز بستگی دارد.

 اگر قصدآموزش اثر بخش ازفناوری فراهم شده را در مدارس داریم پرورش معلمان مطمئناً ضروری است چون هزینه کردن برای منابع کمیاب سخت افزار ونرم افزار بدون داشتن سرمایه لازم برای توصیه حرفهٔ معلمان اتلاف وقت منابع می‌باشد

تجربه کشورهای در حال توسعه وصنعتی بر اطلاعات نشان می‌دهد که تربیت معلم برای کاربرد فناوری عامل کلیدی در تعیین عملکرد بهتر دانش اموزان است معلمان دروازه بانان دسترسی دانش آموزان به فرصت‌های آموزشی فراهم شده توسط فناوری‌اند ونباید از این مهم چشم پوشی کرد. (فناوری برای آموزش- ترجمه محمدرضاسرکارانی وعلیرضا مقدم-1384 ص 253)

 بیشتر معلمان  به یادگیری ونحوه استفاده از فناوری تمایل دارند ولی فاقد چهارچوب مفهومی –وقت کافی دسترسی به رایانه وپشتیبانی لازم برای انجام دادن چنین کاری هستند.

اگر هدف استفاده اثربخش معلمان از فناوری برای بهبود یادگیری دانش آموزان است یک برنامه آموزشی حرفه ای خوب ومستمر که برمبنای یک مدل تئوریک و مرتبط با اهداف برنامه درسی وشامل فعالیت‌های ارزشیابی تکوینی باشد وپشتوانه مالی وانسانی پایدار داشته باشد اجتناب ناپذیراست. طراحان برنامه پرورش حرفه ای معلمان برای استفاده از فناوری درشروع کار باید وضع موجود شایستگی معلم رادر این زمینه تعیین کنند باید دوره‌های 24 ساعته خاموش وروشن کردن –باز وبسته کردن فایل‌ها- واژه پردازه –صفحه گسترده‌ها را باید طی کنند.16 ساعت دوره آموزشی اینترنت -200 ساعت برنامه word راطی کنند  آموزشی حرفه ای که خود شامل پنج برنامه 40 ساعته در هر هفته اجرا می‌شود برای معلمانی  کهه با رایانه اشنایی اولیه ندارند کسب مهارت کامل در این برنامه دوتا سه سال  طول می‌کشد (. فناوری برای آموزش- ترجمه محمدرضاسرکارانیی وعلیرضا مقدم-1384 ص 255-259)

 انگیزه معلمان یکی دیگر از مباحث کلیدی که مورد توجه قرار گیرد می‌باشد در حالی که چنانکه قبلاً ذکر شد معلمان به اصطلاح برتر در جستجوی فرصت‌هایی برای توسعه  حرفه ای خود جهت استفاده از فناوری هستند بیشتر معلمان که از چنین فرصت‌های امتناع دارند آنان عمدتاً در مقابل تغییر سبک وعادات تدریس مقاومت می‌کنند به پرداخت هزینه برای این آموزش‌ها تمایل ندارند در برابر فناوری احساس تهدید می‌کنند

اینان نیازمند انگیزه‌ها ومشوق ها یی برای مشارکت فعالانه تر در برنامه توسعه حرفه ای خود هستند. بعضی از این مشوق‌ها درونی وبعضی بیرونی هستندمشوق های بیرونی: مثل صدور گواهینامهٔ ضمن خدمت وارتقای شغلی وافزایش حقوق  انگیزه ای برای مشارکت فعالانه دراین برنامه میسرمی شود.

بیشتر معلمان به علت دور ماندن  ازسایر همکاران یا عدم وجود شرایط مشارکت با همکاران دیگر یاسرپرستان ازموقعیت انزوای حرفه ای قرارمی گیرند (. فناوری برای آموزش- ترجمه محمدرضاسرکارانی وعلیرضا مقدم-1384 ص 260-261)

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش

 
فهرست مطالب
 
چکیده 1
مقدمه و وضعیت موجود 2
فن آوری واطلاعات چیست ؟ 3
مصاحبه 4
جمع آوری اطلاعات 4
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش 7
تجزیه وتحلیل 19
ارائه راه حل موقت 22
روش بازی با حروف 22
اجرای راه حل 26
اعتبارسنجی 26
پیشنهادات 28
منابع 29
 
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35643
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقدمه   براساس نظریه موفقیت (انگیزش مبتنی بر موفقیت طلبی)، انسان ها هنگامی عملا به سطوح بالایی از بازدهی و کارآیی نائل می شوند که انگیزه کسب موفقیت و پیشرفت در آنان ایجاد شده باشد .به عبارتی دیگر، هر چه نیاز افراد به کسب موفقیت بیشتر باشد، کمیت و کیفیت فعالیت های آنها نیز در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت . در چنین حالتی، پیوستگی شدید و نزدیکی میان انسانهایی که می...
پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35642
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی...
پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35641
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 4 صفحه قسمتی از فایل وقتی جوان ایرانی پس از سختی ها و دردسرهای کنکور، بالاخره در یک دانشگاه قبول و از القابی نظیر پشت کنکوری بودن خلاص می شود، تحولی بزرگ در زندگی اش رخ خواهد داد. به ویژه اگر این مسئله با غیربومی بودن فرد در شهر محل تحصیل همراه گردد و شخص برای ادامه تحصیل، ناگزیر به ترک خانواده و اقامت در یک خوابگاه دانشجویی شده باشد؛ او با چالش های متعددی مواجه خواهد بود. تجربه های منحصر به...
دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

قیمت: 15,000 ريال کد فایل:35640
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل پیشنهاد ارزشیابی با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد کنیم ؟ (بیش فعال) هر معلمی در دوره تدریس خود ممکن است با دانش آموزان گستاخ برخورد داشته باشد. نکته ای که اکثر معلمان را آزرده می کند. تندی و بی ادبی این دانش آموزان طوری است که به نظر می رسد کنترل آن ها ممکن نیست. در این جا روش هایی را برای برخورد با دانش آموزان گستاخ پیشنهاد می کنیم. با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

حجم:7005KB | بازدید :1291

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

حجم:4886KB | بازدید :1618

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند. 1-    بخش اداری 2-    بخش حقوقی 3-    بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

حجم:4013KB | بازدید :1077

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

حجم:3511KB | بازدید :2106

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي   منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

حجم:2462KB | بازدید :1560

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

حجم:2131KB | بازدید :1411

فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه  انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

حجم:959KB | بازدید :1300

تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...