- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
اقدام پژوهی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب
مقدمه
سطحینگری و بسنده كردن به مطالب صرف علمی و خشك و سهم ناچیز هنر و ادبیات، باعث میشود .
كه القای معارف بدون جذابیت لازم صورت گیرد. از این رو، بخش عمدهای از برنامههای رسانهها برای سطح تحصیل كرده جامعه قابل استفاده است.
در حالی كه عمده كسانی كه حجاب را رعایت نمیكنند، حاضر به تحقیق و تعقل درباره این موضوع نیستند و بیشتر باید غیرمستقیم مورد خطاب قرار گیرند.
و یا در برنامهها، نوعی سطحنگری و سادهانگاری وجود دارد. اگر برنامه نسبتاً مدوّن و سیاست اصولی نیز در دستگاهها و رسانهها وجود داشته.
تا كنون این سیاستها كمتر ضمانت اجرایی داشتهاند؛ به خصوص محصولات رسانه ملی كه عملاًٌ جذابترین و پرمخاطبترین رسانهاست.
عمدتاً بر اساس طرحها و ایدههای سلیقهای و شخصی برنامهسازان تهیه شدهاند.
در رسانه ملى، حرف آخر را نویسندگان و سازندگان برنامهها میزنند و تشكیلاتی هم برای هدایت و ارزیابی مسئولیت آنان وجود ندارد. شاید بتوان گفت سیاستهای سیما در زمینه عفاف و حجاب مشخص است، ولی این سیاستها به بخش تولید برنامهها راه نیافتهاند.
در نتیجه انتقادها و پیشنهادها در این زمینه بیپاسخ ماندهاند. از جمله آسیب ها:
تهران محور بودن رسانهها در این زمینه و بسیاری از مقولات فرهنگى اجتماعى، از آسیبهاست.
رسانهها از جمله صدا و سیما، معمولاً تهران را محور برنامهسازی خود قرار میدهند.
در بسیاری موارد این مسئله باعث میشود كه روند تغییر برخی از هنجارها به ناهنجارها و ارزشها به ضد ارزشها در كل كشور تسریع شود.
در واقع تهران به دلیل شرایط خاص، بسیار سریعتر در معرض ناهنجاریها از جمله «بدحجابی» قرار میگیرد.
چون محور برنامههای رسانهها تهران است، فضای حاكم بر شهر تهران به دیگر شهرها منتقل میشود.
فهرست
مقدمه 4
نقش رسانه ها در ترویج حجاب و عفاف در جامعه: 7
توصیف وضعیت موجود 8
آسیب ها و مشکلات 8
جمع آوری دادهها و گردآوری اطلاعات (شواهد 1( 11
سیاست ها و راه کارها 12
بررسی عملکرد رسانه های داخلی ( تلوزیون) در مورد حجاب و عفاف 14
عملکردهای مثبت 15
گردآوری اطلاعات شواهد (2) 16
راه کارها 16
راهکارها و پیشنهادات 18
نتیجه 20
منابع 20
حجم:7005KB | بازدید :1287
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...
حجم:4886KB | بازدید :1610
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر میباشند. 1- بخش اداری 2- بخش حقوقی 3- بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...
مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد
حجم:4013KB | بازدید :1072
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهرهبرداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهرهبرداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...
حجم:3511KB | بازدید :2097
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...
حجم:2462KB | بازدید :1555
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...
دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي
حجم:2131KB | بازدید :1406
فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...
مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی
حجم:959KB | بازدید :1296
تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...