منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات  فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

اقدام پژوهی چگونه توانستم خط دانش آموزانم را بهبود بخشم



قیمت: ۳۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 24     کد محصول :5962      حجم فایل:45,08 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

در پژوهش حاضر، با توجه به این اصل که کودک بیشتر به بازی علاقه مند است، بد خطی دانش آموز اصلاح شده است. همچنین به صورت ریشه ای به مشکل پرداخته شده است، نه این که متوسل به رو نویسی هایبی هدف و خسته کننده شود که در مواردی به تشدید مشکل منجر می‌شود.

این نوشتار شامل چندین بخش است که پس از بیان مسئله و ارائهٔ شواهد و تحلیل داده‌ها، راه حل‌هایی را بطور موقّت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزینش روش مؤثّر با نظارت بر آن شواهدی دال بربهبود مشکل ارائه کرده و پس از تأیید وضع مطلوب از جانب چند مرجع، توصیه‌هایی شده است.

آموزشگاهی که این پژوهش در آن انجام می‌شود، دارای ویژگیهای زیر می‌باشد:

دانش آموز مورد نظر دختری با قد متوسط  (120 سانتی متر)  و وزن (25 کیلو گرم) می‌باشد. او فرزند چهارم یک خانوادهٔ 4 نفری می‌باشد. و والدین او دارای سواد چهارم ابتدایی هستند و از نظر مالی در سطح متوسط می‌باشند. او دارای یک برادر 3 ساله نیز می‌باشد.

   در نوشته‌های این دانش آموز اندازهٔ حروف در یک کلمه با هم تناسب ندارند. (حروف دندانه دار، ریز و حروف قبلی و بعدی را درشت می‌نویسد) دو جزء کلمات ترکیبی را خیلی با فاصله می‌نویسد، به طوری که دو کلمهٔ جدا از هم تصور می‌شود. حروف گودی دار (مقعر) مانند " ی " ، " ل " و " ن " را به صورت شکسته و گوشه دار می‌نویسد.

اتصالات حروف را در کلمات به صورت اصولی انجام نمی‌دهد و در نوشته‌هایش خط زمینه را رعایت نمی‌کند. گاهی که اشتباه می‌نویسد دوباره بدون پاک کردن، روی همان کلمهٔ اشتباه شروع به تصحیح می‌نماید. بنابراین نوشته‌های وی نا مفهوم و کثیف به نظر می‌رسد. به خاطر همین بد خطی و عدم استفاده از مداد پاک کن در اکثر مواقع، دفاتر و کتاب‌هایش اغلب کثیف و نا مرتب است.

البته گاهی با تشویق‌های من و مادرش حوصله به خرج می‌دهد و خوب می‌نویسد. و این روزنه ای برای شروع به اصلاح وضع موجود برای من می‌باشد.

ü     راستی چه عواملی موجب ایجاد این مشکل شده است؟

ü     آیا ضعف از اندام‌های نوشتاری اوست؟

ü     آیا ما می‌توانیم این مشکل را رفع کنیم؟

شرایط مؤثر بر بدخطی دانش اموزان:

گانیه معتقد است که برای یادگیری دو دسته شرایط وجود دارد: شرایط درونی یادگیری و شرایط بیرونی یادگیری. البته در بررسی علل بدخطی و بد آموزی خطی دانش آموزان دورهٔ ابتدایی علاوه بر عوامل آموزشی و تربیتی و در حقیقت، کار معلم، که جزء شرایط بیرونی هستند باید شرایط درونی که مربوط به شرایط روانی کودکان می‌باشند نیز مورد توجه قرار گیرند چه بسا بدخطی دانش آموزان  به دلیل حالات عاطفی نامطلوب  و نداشتن هدف و انگیزه برای زیبا نویسی و یا ضایعات استخوانی  و یا نداشتن آمادگی روحی روانی و محیط  نامناسب و فقر آموزش همچنین تمرینات غلط و فقدان رسیدگی باشد برای ارائهٔ راهکارهای مناسب عوامل به طور کلی به سه گروه عمده تقسیم بندی می‌شود.
الف ) عوامل مربوط به خانواده:

بی توجهی اولیا به خط بچه‌ها وطرز نوشتن انها  و یا سر مشق نادرست دادن  و همچنین والدینی که خودشان بد خط هستند زمینه‌هایی برای بد خطی فرزندان را فراهم می‌کند بدخطی والدین  سر مشق نا مناسبی برای کودکان است از انجا که خوشنویسی مهارتی است  که باید آموخته  شود  چنان چه  کودک  در خانواده ای زندگی کند که  اعضای ان از ذوق  و استعداد بیشتری برخوردار باشند کودک زمینهٔ بیشتری برای خوب نوشتن دارد خانواده‌هایی که به صورت  دیکتاتوری و دموکراسی و آزادی مطلق اداره  می‌شوند نیز تاثیرات متفاوتی  بر عملکرد  دانش آموز دارند افرادی دوران کودکی  خود را در خانه ای آکنده از استبداد و خود خواهی می‌گذرانند هیچ گاه فرصتی برای ابراز وجود و نشان دادن قابلیت‌ها و گرایش‌های خود به دست نمی اورند  (زرهانی خرداد 89 ص 21)  کودکانی که در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که نسبت به فرزندان خو بی تفاوت‌اند وار تشویق و تنبیه به موقع برای انجام تکالیف فرزندانشان استفاده نمی‌کنند در واقع انگیزهٔ لازم  را برای انجام بهتر تکالیف در فرزندان خود به وجود نمی اورند چنین کودکانی اغلب با اکراه و بی میلی اقدام به نوشتن می‌کنند و نتیجهٔ  عملکرد آن‌ها رضایت بخش نخواهد بود همچنین مو قعیت کودک در خانه یعنی تنها فرزند خانواده بودن یا کوچک‌ترین کودک یا تنها دختر خانواده بودن وارتباطی که کودک با خواهر و برادران خود دارد سبب یادگیری‌های مهارتی بدنی متفاوتی می‌شود.

انتظارات خاص والدین از فرزندان خود اگر با واقع بینی همراه باشد اختلالی در رفتار بچه‌ها به وجود نمی‌آورد ولی اگر این انتظارات بدون توجه به امکانات فرزند باشد سبب بروز عکس العمل های شدید از طرف بچه‌ها می‌شود و سبب شکست بچه‌ها در انجام کارهای معین می‌گردد همچنین وضعیت طبقاتی خانواده بر روی یادگیری دانش آموز تأثیر دارد وضع مادی و معنوی خانواده در رشد نوشتن بچه‌ها تأثیر دارد تحقیقاتی که دربارهٔ اختلاف استعداد بچه‌ها در طبقات مختلف به عمل آمده است نشان می‌دهد که پرورش استعداد بچه‌ها در حد وسیعی مربوط به فرهنگ و راه زندگی طبقات است. شریعتمداری (1367)
ب ) عوامل مربوط به معلمان:

مسئلهٔ آمده سازی معلمان برای کاری که بر عهده دارند در همهٔ کشورها به ویژه کشورهای در حال ترشد از اهمیت ویژه ای بر خوردار است این اهمیت هم نه نیازی به اثبات دارد و نه تاکید. از طرفی همیشه گفته می‌شود که مدرسه یک قدم از اجتماع عقب تر است. زیرا تحولات اجتماعی سریع تر از ان رخ می‌دهند که مدرسه و معلم بتوانند خود را با ان تطبیق دهند در این صورت معلم چه باید بکند (سانتراک 1387).

اگر معلم خط خوبی داشته باشد و حروف را هم به خوبی آموزش دهد و در این رابطه با استفاده از بازی و تمرین عضلات بچه‌ها را تقویت کند بیشترین تأثیر را در خوب نویسی و خوانا نویسی دارد گاهی اوقات کتاب‌های درسی هم اشکالاتی در این زمینه دارند که معلم بایدان ها را به خوبی ببیند و با تذکر به موقع اجازه ندهد در شاگردانش دو گانگی ایجاد شود و بد خطی و خوانا نبودن  خط اموزگار  و بی توجهی او به خط  شاگردان نیز عاملی در ایجاد بد خطی و اختلال خط می‌باشد بهتر است معلمان از دادن تکالیف زیاد در منزل خود داری کنند

مواجه شدن دانش آموز با حجم زیاد تکالیف نیز باعث بد خطی دانش آموز می‌شود صبر و حوصله و دادن مقدار معینی تمرینات عضلانی در مقدمهٔ کار ضروری است تا شاگرد قادر شود عضلات دست را کنترل کند تکنیک‌های متعددی از جمله مچاله کردن کاغذ یا استفاده از خمیرهای بازی و ... وجود دارد تا عضلات دست را آماده کند تا به حروف الفبا شکل بدهد و همچنین برای آموزش مهارت خط نویسی به کودکان باید معلمین به این مؤلفه‌ها توجه داشته باشند وضعیت نشتن دانش آموز،  وضعیت قلم به دست گرفتن دانش آموز وضعیت دست آزاد بچه‌های راست دست و چپ دست، حالت قرارگرفتن سر ،  تابش نور و مقدار آن در هنگام نوشتن حالت قرار گرفتن پاها در هنگام نوشتن و طرز قرار دادن و فیزیک ایستادن پای تخته برای نوشتن و رعایت حاشیه در دفتر  دقت به این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا  آموزگار بتواند دانش آموزان را به درستی هدایت کند.

معلمانی که با دانش آموزان دچار مشکلات رفتاری کار آموزشی می‌کنند در این زمینه آسیب پذیری بیشتری دارند بیشتر معلمان رغبتی به آموزش این گونه از دانش آموزان نشان نمی‌دهند (کوپر  1378)

معلمان باید به این باور برسند که نوشتن کودکان  از طریق تمرینات بیشتر پیشرفت می‌کنند و ان ها باید در پذیرش تلاش‌های کودکان حوصلهٔ بیشتری به خرج دهند واکنش مثبت معلم و بر انگیختن کودک به سمت تلاش بیشتر در ایجاد یک کلاس نوشتن مناسب است (هژبری 83)

نگرش مثبت معلم  نسبت به تلاش‌های نوشتاری کودک به اندازهٔ فراهم کردن زمان و فضا و مطالب نوشتاری مناسب حائز اهمیت است خط خطی کردن‌ها و نقاشی‌ها سطوح آغازین نوشتن هستند که در پیشرفت مهارت نوشتن کودک در مراحل بعدی  حائز اهمیت هستند بنا بر این این تلاش‌ها باید  مورد تشویق معلمان قرار گیرد (هادی پور 85)
معلم و نقش او در ایجاد زمینه‌های تجربی و عملی یادگیرنده اهمیت خاص دارد او می توت‌اند فضایی را به وجود آورد که احساس وحشت  از کارها را بر طرف کند  و دانش آموز را به  انجام کار  بهتر  در نوشتن حساس ترکند (معتمدی 86) لذا  معلمان باید اساس کار خود را به کاهش تنش قرار دهند و در مورد خط بچه‌ها را توبیخ نکنند و خود از نظر خطی الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند.

ج) عوامل مربوط به دانش اموزان:

در میان مهارت‌های  تحصیلی پایه، نوشتن ملموس‌ترین مهارت نام گرفته است تفاوت نوشتن با سایر مهارت‌های ارتباطی این است که نوشتن سندی کتبی از خود به جای می‌گذارد و همچنین جز مهارت‌های ظریف حرکتی می‌باشد. می گویند خط هر کسی نشانه ای از روح او را در خود دارد و هر کسی را می‌توان از خط او شناخت. برای این که دانش آموز بتواند نوشتن را به نحو احسن انجا م دهد لازم است شرایطی برای نوشتن داشته باشد:
 

فهــــــرست مطالب
 
چکیده 5
مقدمه 6
شرایط موثر بر بدخطی دانش اموزان : 7
ادبیات و پیشینه ی تحقیق 11
آموزش درست نویسی: 13
تجزیه و تحلیل داده ها 15
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن 18
پیشنهادات 21
منابع: 22
چگونه توانستم ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی را  در درس ریاضی کاهش بدم 23
 
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35643
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقدمه   براساس نظریه موفقیت (انگیزش مبتنی بر موفقیت طلبی)، انسان ها هنگامی عملا به سطوح بالایی از بازدهی و کارآیی نائل می شوند که انگیزه کسب موفقیت و پیشرفت در آنان ایجاد شده باشد .به عبارتی دیگر، هر چه نیاز افراد به کسب موفقیت بیشتر باشد، کمیت و کیفیت فعالیت های آنها نیز در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت . در چنین حالتی، پیوستگی شدید و نزدیکی میان انسانهایی که می...
پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35642
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی...
پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35641
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 4 صفحه قسمتی از فایل وقتی جوان ایرانی پس از سختی ها و دردسرهای کنکور، بالاخره در یک دانشگاه قبول و از القابی نظیر پشت کنکوری بودن خلاص می شود، تحولی بزرگ در زندگی اش رخ خواهد داد. به ویژه اگر این مسئله با غیربومی بودن فرد در شهر محل تحصیل همراه گردد و شخص برای ادامه تحصیل، ناگزیر به ترک خانواده و اقامت در یک خوابگاه دانشجویی شده باشد؛ او با چالش های متعددی مواجه خواهد بود. تجربه های منحصر به...
دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

قیمت: 15,000 ريال کد فایل:35640
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل پیشنهاد ارزشیابی با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد کنیم ؟ (بیش فعال) هر معلمی در دوره تدریس خود ممکن است با دانش آموزان گستاخ برخورد داشته باشد. نکته ای که اکثر معلمان را آزرده می کند. تندی و بی ادبی این دانش آموزان طوری است که به نظر می رسد کنترل آن ها ممکن نیست. در این جا روش هایی را برای برخورد با دانش آموزان گستاخ پیشنهاد می کنیم. با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

حجم:7005KB | بازدید :1292

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

حجم:4886KB | بازدید :1620

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند. 1-    بخش اداری 2-    بخش حقوقی 3-    بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

حجم:4013KB | بازدید :1077

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

حجم:3511KB | بازدید :2109

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي   منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

حجم:2462KB | بازدید :1561

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

حجم:2131KB | بازدید :1412

فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه  انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

حجم:959KB | بازدید :1300

تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...