- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
اهمیت و نقش آموزش و پرورش در بهسازی و توسعه زندگی فردی و اجتماعی موجب شده که جامعه و اولیای دانش آموزان انتظار داشته باشند که مدرسه محیطی رشد دهنده, پویا و زمینه ساز پرورش استعدادهای بالقوه و خدادادفرزندان آنان باشد.تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحیات و ویژگیهای نسل جوان وتفاوتهای ناشی از شرایط جغرافیایی و محیطی و محدودیت منابع و امکانات؛ ایجاب میکند که اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیم گیری، استقلال طلبی، انعطاف پذیریو روشهای غیر متمرکز و مشارکت جویانه باشد. تا بتواند فضای عمومی مدرسه را پویا پرنشاط و فعال نموده و توانمندیها و خلاقیتهای مدیران، معلمان ودانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد بر این اساس طبق تحقیقاتی که از رئیس مدرسه شهدای محراب به عمل آمده ایشان خاطر نشان کردهاند که آموزش و پرورش آئین نامههای کنترل مدارس، ارکان و شوراها و اهدافی را دنبال کند که با عنوان ((آئین نامه اجرایی مدارس))
که در مدرسه وجود دارد تا با وجود این کتاب مدارس رفتار کنند.
بنا به گفته مسئول این مدرسه در سالهای قبل در گیریهای زیادی بین دانش آموزان وجود داشته و همچنین با معلم خود نیز بد رفتاری کرده و شأن معلم را زیر سؤال میبردند ولی 2-3 سالی میشود که دانش آموزان ازوجهه خاصی برخوردار شدهاند و رفتارشان نسبت به همکلاسیهایشان بهتر و شأن و منزلت معلم را حفظ کرده و معلمان نیز با شاگردان خود دفتار خوبی داشته و تمام تلاش خود را در جهت بالا بردن سطح علمی دانش آموزان را انجام میدهد.
در این مدرسه شاگردان کلاس نسبت به همدیگر در بعضی مواقع حسادت میکنند وبنا به گفته مسئول آموزشگاه از گوشه گیرترین دانش آموز گرفته تا شرترین همه یه جورایی همدیگر را اذیت میکنند.
اهداف ساختار
ماده یک: هدف کلی را بیان میکند که منظور از آن اصولی است که تاکید بر امر تزکیه وتربیت دینی و تقویت مهارت زندگی 2-توسعه مهارتهای دانش آموزان 3-افزایش کمیت وبالا بردن سطح کیفیت ومیزان منزلت آموزشهای فنی و........
ماده 2: اهداف شاخه تحصیلی را بیان میکند که این شاخهها از رشتههای نظری فنی وحرفه ای و کارو دانش تشکیل شده.
واحدهای درسی وطول مدت تحصیلی رابیان میکند
درماده 5: مدت دوره آموزشی 3 سال است وتعداد واحدهای آموزشی برای اخذ دیپلم متوسطه 96 واحد است.
تبصره یک: دانش آموزی که در پایه اول مردود میشود بارعایت سایر شرایط میتواند دوره متوسطه را در حداکثر 4 سال تحصیلی در مذارس روزانه تحصیل کنند.
تبصره 3: دانش آموز استثنایی که در پایه اول دوسال مردود میشود با رعایت سایر شرایط حداکثر 5 سال میتواند در واحدهای آموزشی روزانه ادامه تحصیل دهد.
درماده 8 تبصره 2: اگر دانش آموز پایه سوم قبلاً از درس پیشنیاز نمره 7 تا 10 را کسب کرده باشد انتخاب درسهای پیش نیاز برای ود بلا مانع است.
مقررات ثبت نام دانش آموزان
ماده 19 تبصره یک: دانش آموزی که به دلیل بسیاری یا به علتهای دیگر نمیتواند برای ثبت نام در مدرسه حضور یابد باید اولیا دانش آموزثبت نام را عهده بگیرد.
موعد ثبت نام
در ماده 21 تبصره یک: ثبت نام دانش آموزی که با عذر موجه نتوانسته است در موعد مقرر ثبت نام کند با ارائه مدرک معتبر وتشخیص و صدور معرفی نامه توسط کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش محل مجاز خواهد بود.
شرایط سنی
حداکثر سن در پایه اول، دوم، وسوم به ترتیب 18،19،20 انجام میشود.
شرایط ثبت نام وتحصیل دانش آموزان مشمول نظام وظیفه عمومی:
ماده 26: دانش آموز پسر از اول فروردین ماه سالی که در آن سال وارد سن 19 سالگی میشود مشمول نظام وظیفه شناخته میشود.
ضوابط سنجش وارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
ارزشیابی در آموزش متوسطه به منظور تحقق اهداف زیر صورت میگیرد:
_بررسی وتعیین میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
_آگاه کردن دانش آموزان از میزان پیشرفت آموزش و پرورش خود وهمچنین آکاهی اولیای وی
_تشخیص نارساییهای یادگیری
_تشخیص استعدادها و علافه دانش آموزان
_تقویت انگیزه و روحیه تلاش وایجاد رقابتهای سالم در دانش آموزان
_حصول اطمینان از تحقق شرایط لازم در دانش آموز به منظور ارتقاءبه مراحل تحصیل و یا سطوح مهارتی بالا.
ماده 49 تبصره 4: درباره معلم است چنانچه معلم مربوط ظرف مدت 5 روز پس از امتحان هر درس اوراق امتحانی را به هر علتی تصحیح نکند مدیر واحد آموزشی ضمن گزارش موضوع به اداره آموزش وپرورش متبوع باید به تشخیص خود اوراق امتحانی را به جهت تصحیح در اختیار یکی از معلمان واجد شرایط قرار دهد.
کار روزانه و تجزیه و تحلیل آن
درمورد کارهایی که در مدرسه انجام میشود باید گفت که روزهایی که جلسه انجمن اولیاء گذاشته میشود ظاهراً تمام والدین دانش آموزان حضور در مدرسه پیدا نکرده و حتی از بچه خود خبر اینکه تا چه حد از درسش پیشرفت کرده و در کدامیک از کتابهایش ضعیف عمل کرده حضور بهم نرسانیده وبا این کار والدین با مدرسه همکاری نکرده و از باخبر بودن بچه خود در مورد درسهایش کم کاری کرده و باعث میشود که دانش آموزان در خانه که به آنها تکلیف داده میشود کم کاری نموده و والدین بی خبر از کنار این موضوع مهم رد شده اما توصیه به والدین اینکه انها باید همکاری خود را در مدرسه مبذول فرمایند تا مدارس بیشتر و بهتر به کار دانش آموزان بپردازند
تجزیه و تحلیل عوامل اجتماعی و فعالیتهایی که در مدرسه انجام میشود:
حجم:7005KB | بازدید :1293
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...
حجم:4886KB | بازدید :1622
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر میباشند. 1- بخش اداری 2- بخش حقوقی 3- بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...
مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد
حجم:4013KB | بازدید :1080
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهرهبرداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهرهبرداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...
حجم:3511KB | بازدید :2115
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...
حجم:2462KB | بازدید :1563
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...
دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي
حجم:2131KB | بازدید :1415
فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...
مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی
حجم:959KB | بازدید :1302
تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...