منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات  فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون ادبیات فارسی (سری دوم



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 94     کد محصول :5835      حجم فایل:174,52 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

 

اینجانب .......... دارای مدرک -------- مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر ادبیات آموزشگاه واجبات می‌باشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان....... است. زبان فارسی، آیینه فرهنگ و هویت ملی ما ایرانیان است این زبان، در گذر زمان فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده، اما همچنان جاودان مانده است. در دوره‌های معاصر، به دلیل گسترش ارتباطات، پیشرفت‌های صنعتی و هجوم واژه‌های بیگانه، این زبان بیش از هر دورهٔ دیگر در معرض خطر قرار گرفته است. یکی از نهادهایی که بیش از حد هر نهاد دیگری می‌تواند در حفظ زبان فارسی تأثیر گذار باشد، وزارت آموزش و پرورش است. هر چند که در سال‌های اخیر، سازمان تألیف کتاب‌های درسی، تلاش‌های فراوان و مثبتی را در این جهت آغاز کرده، این کتاب‌ها به یک باز نگری مجدّد نیاز دارد. نگارنده در این مقاله بر آن است تا بخشی از مشکلات آموزش زبان فارسی در آموزش متوسطه را برشمارد و راه حل‌هایی را برای رفع آن‌ها ارائه دهد.

ارزیابی عمومی:

وظایف و مسئولیت های شغلی:

ضرورت و موانع ادبیات

 

در بین دروسی متعددی که در مدارس ارائه می‌شود یکی هم «ادبیات فارسی» استبدیهی است که آموزش این درس مانند تمام دروس دیگر مفید است؛ اما آن چه ما را به برگزاری این میزگرد ملزم کرد این بود که دانستن «ادبیات» نه تنها مفید بلکه ضروری است.
در بین تعاریف مختلفی که از انسان می‌شود و عموماً تمایز او از حیوانات را بیان می‌کند متداول‌ترینش این است که «انسان حیوانی است ناطق.» چنانچه این تمایز را بپذیریم منطقاً این ذهنیت پیش می‌آید که در میان انسان‌ها آن که قدرت سخن گویی و نطق بیش تری داشته باشد از مراتب بالاتری در زندگی برخوردار است. «ادبیات» ابزار اصلی این قدرت است.
منظر دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در مدارسی مثل علامه طباطبایی که مختص رشتهٔ ریاضی و فیزیک (و تا حدی علوم تجربی) است «ادبیات» چه جایگاهی دارد؟ دانش آموزان تیزهوشی که در این مدارس تحصیل می‌کنند بدون مطالعهٔ دقیق ادبیات نیز می‌توانند در دروس تخصصی خود نمرات خوبی کسب کنند اما تجربه نشان می‌دهد که کسانی که در علوم ریاضی و فیزیک نیز حرفی برای گفتن داشته‌اند به «ادبیات» مسلط بوده‌اند. دکتر حسابی و پروفسور هشترودی مثال‌هایی دم دستی و مناسب برای این مدعا هستند. دکتر حسابی «فرهنگ حسابی» می‌نویسد و پروفسور هشترودی وقتی در کلاس درس انتگرالی را حل می‌کند و به پاسخ بی نهایت می‌رسد می‌گوید:
به انتگرال عشقت تابع من بی نهایت شدفزون زین حد ندانستم ببخشید آر جسارت شد.
بررسی همین تک بیت نشان گر تسلط (و نه تنها آگاهی) او بر ادبیات است. توجه به ابیات زیر نیز که اثر پروفسور هشترودی است خالی از لطف نخواهد بود:
من گِله ز بخت خویش دارم 
از دوست نمی‌کنم شکایت
چون منحنی‌ام من، او مجانب
باری عجب است این حکایت
خواهیم به وصل هم رسیدن
اما به کجا، به بی نهایت!
در صورت پذیرش این مدعا این بیان قابل تأمل می‌شود که اگر کسی به ادبیات تسلط نداشته باشد ممکن است دروس ریاضی و فیزیک را خوب یاد بگیرد و خوب هم نمره بگیرد اما بعید است ریاضی دان یا فیزیک دان شود.
برای بررسی بیش تر این موضوع پنج نفر از دبیران ادبیات مجتمع و دو نفر از دبیران ریاضی را دعوت کردیم تا پای صحبت آن‌ها بنشینیم.

نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی

 

الف)فرصت یادگیری به شاگردان برای آموختن و یادگیری مطالب تا سر حد تسلط بر مطالب

ب)بهره گیری از مهارت ها و روش های مختلف جهت کمک به دانش آموزان برای پرورش خلاقیت آن ها

ج)انعطاف پذیری در روش آموزش و عدم استفاده از روش های یکسان برای تمام دانش آموزان

د)استفاده از طرح درس روزانه مدون و متناسب با روش و متدهای جدید آموزشی

 

نقاط قوت و تأثیر گذار در تدریس:

1- وجود شخصیت محکم و استوار معلم همراه با پشتوانهٔ علمی و متانت اخلاقی یکی از ارکان اصلی هر یادگیری به شمار می‌آید. شایسته است به ویژگی‌های یک معلم موفق نظری بیندازیم:

1-1- برخورداری از سلامت جسمانی و روانی

1-2- آشنایی با شیوه‌های نوین تدریس و به کار گیری آنان در موقعیت‌های مختلف تدریس

1-3- احاطهٔ کامل علمی به مطالب مورد تدریس.

1- 4- برد باری و انعطاف پذیر بودن.

15- آشنایی با ویژگی‌های اقتصادی، فرهنگی، جسمی و روحی دانش آموزان..

16- استفادهٔ مستمر از ابزار تشویق.

17- تبعیض قائل نشدن بین دانش آموزان و یک رنگی.

18- توانایی ایجاد روابط صمیمانه با والدین.

1-9- تکریم شخصیت دانش آموزان وداشتن آگاهی نسبی به علم روانشناسی.

1 -10- برقراری نظم و انضباط منطقی در کلاس

1-11-شنیدن سخنان دانش آموزان و القاب ندادن به آنان.

1-12- وارد نشدن به حریم شخصی دانش آموزان و ایجاد یک رابطهٔ منطقی و دوستانه با آنان.

1-13- استفاده از انواع ارزشیابی‌ها در زمان مناسب.

 1-14- از نظر برخی، معلم بودن به معنی دانستن همه پاسخ‌هاست. بعضی اوقات (نمی‌دانم) بهترین پاسخ یک معلم

است. به جای از دست دادن اعتبار، معلم اعتماد دانش‌آموزان را جلب می‌نماید و این اعتماد اساس یک رابطه مولد

 است. پذیرفتن چیزهایی که نمی‌دانید نشان می‌دهد که شما هنوز در حال یادگیری هستید

1-15- از روش‌های مشابه و یکسان برای تمامی افراد استفاده نمی‌کند.

 

نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی

 

الف)سخت گیری در بعضی موارد

 

 

 

 

 

 

 

روش های انجام کار:


صحبت‌های آقای پیرزیاد آغازگر این گفت وگوها بود:
در دورهٔ متوسطه سه رشتهٔ اصلی «علوم ریاضی»، «علوم تجربی» (طبیعی) و «ادبیات و علوم انسانی» پایه گذاری شدند. من معتقدم نام گذاران انسان‌های فرهیخته ای بوده‌اند. رشته ای مثل ادبیات برای تمام انسان‌ها لازم و ضروری است. نیازی نیست که همهٔ جامعه ریاضی دان باشند اگرچه مورد نیاز است. اما نمی‌توانیم بگوییمم بخشی از جامعه با ادبیات آشنا باشند. سایر علوم نقلی نیز چنین هستند. مثلاً فقه و الهیات نیز مختص به گروه خاصی نیست. آیا در مورد رشتهٔ دانشگاهی الهیات اینن ذهنیت وجود دارد که فقط دانشجویان این رشته باید اله شناس باشند؟ برای بقیهٔ افراد جامعه شناخت خدا نیاز نیست؟ مسلماً این طور نیست. رشته‌های علوم انسانیی برای همه لازم است. شاید بهتر باشد چنین دروسی نمره نداشته باشد تا بچه‌ها جذب شوند نه این که دروسی مثل ادبیات دینی و قرآن طوری باشند که دانش آموزانن آن‌ها را مانع پیش رفت خود و مانع کسب رتبه‌های خوب بدانند. اگرچه می دانم با فرهنگی که امروز مرسوم است حذف نمره کاری بدتر است چون تنها ملاک ارزشی از نظر دانش آموزان را نیز از این درس حذف می‌کند.
آقای امیرسلیمانی در ابتدای صحبت تاکید دارند که محدودهٔ بحث مشخص شود و پس از توضیحاتی اجمالی چنین اظهارنظر می‌کنند:
درمقدمهٔ کتاب‌های ادبیات و زبان فارسی دورهٔ متوسطه و پیش دانشگاهی اهداف آموزشی این دروس ذکر شده است. از جملهٔ این اهداف کسب مهارت درست نویسی،، آشنایی با اثار برجستهٔ ادبی، درک زیبایی آثار ادبی، دریافت اندیشه‌های والای انسانی در آثار ادبی و.... هیچ ادعایی در این مقدمه‌ها دیده نمی‌شود که آموختن اینن مهارت می‌تواند در موفقیت کنکور به شما کمک کند.
در مدارسی مثل علامه طباطبایی تاکید مضاعف بر دروس اختصاصی باعث به حاشیه رانده شدن ادبیات می‌شود. اگر هم دانش آموزی در دورهٔ پیش دانشگاهی با جدیتت به یادگیری ادبیات می‌پردازد و برای این درس ارزشی قائل می‌شود نشانهٔ علاقهٔ او به ادبیات نیست. دشوار شدن سؤالات زبان و ادبیات فارسی در چند سالهٔ اخیر درر کنکور سراسری سببب شده است که دانش آموزان به این درس اهمیت بدهند.
هدف ادبیات نیز مثل هر اثر هنری خلق زیبایی است به منظور تاثیرگذاری عاطفی. و قرار است وقتی در کلاس ادبیات تدریس می‌شود هم تاثیرگذاری عاطفی صورت گیرد و هم مقاصد دیگر دانش آموز تأمین شود. انجام این کار در پایه‌ها مقدور است اما در دورهٔ پیش دانشگاهی با توجه به فشردگی دروس ممکن نیست.
یکی از مواردی که باعث می‌شود دانش آموز یا هر کسی دیگر از شعر لذت ببرد طرح موضوعات اجتماعی در شعر است. در کتاب پیش دانشگاهی شعری با عنوان «مست و هوشیار» از پروین اعتصامی است که عموماً دانش آموزان از خواندن آن لذت می‌برند، زیرا شاعر با متدی زیبا و بیانی هنری تزویر و فساد اجتماع عصر خویش را تصویر کرده است.
آقای نعیمی با توضیح در مورد تعریف ادبیات بحث را شروع می‌کند ضمن این که از نظر ایشان سایر علوم نیز می‌توانند نظم موجود در جهان را برای انسان‌ها نمایش دهند و برای این کار دروس ریاضی نیز به انسان دید می‌دهند می گویند:
«ادبیات نوع دگر دیدن است.» البته به نوعی همهٔ علوم این چنین هستند. اما برای هر علمی بیان دیگری وجود دارد. به عنوان مثال اگر سه نفر که یکی فیزیک دان،، دیگری مورخ و سومی ادیب است کنار پنجره ای قرار بگیرند و یکی از دوستان آن‌ها به طرف پنجره بیاید برداشت و بیان هر یک از آن‌ها با دیگران متفاوت است. کسی کهه فیزیک دان است می‌گوید فردی را می‌بینم که از مکان اولیهٔ فلان با سرعت ثابت چند متر بر ثانیه بر مسیری مستقیم به سوی ما در حرکت است. کسی که مورخ استت می‌گوید دوستم که در فلان سال به دنیا آمده و اجدادش به فلان کس می‌رسد و من در سال فلان با او آشنا شدم و دارای این ویژگی‌هاست به سمت ما می‌آید. اما ادیبب می‌گوید: سروی را می‌بینم که ماه زیبایی را بر سر خود حمل می‌کند و به سوی ما می‌آید.
به این ترتیب منظم کردن ذهنیت و افکار انسان‌ها تنها از طریق ادبیات نیست که ایجاد می‌شود. ادبیات واضح تر و سریع تر این کار را انجام می‌دهد.
امروز پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده که حوصلهٔ عموم مردم کم تر شود. نمی‌توان از دانش آموز توقع داشت قصاید و مثنوی‌هایی بلند را بخواند. او داستان‌های کوتاهه و جملات قصار می‌خواهدآقای دکتر «سیروس شمیسا» نقل می‌کردند که «در دورانی که به عنوان سفر مطالعاتی به کمبریج رفته بودم روزی یکی از شعرهایتی. اس. الیوت (برندهٔ نوبل ادبی) را در جلسهٔ رسمی و مهمی می‌خواندم (به زبان انگلیسی) یکی از حضار در جلسه من را به جلو فرا خواند و خواست تا شعر را دوباره برایشش خواندم. پرسید شعر از کیست؟ پاسخ دادم. پرسید: شما به جز این، اشعار دیگری هم از الیوت حفظ هستید؟ گفتم چند هزار بیت فارسی و عربی و پانصد، شش صد بیتت هم انگلیسی حفظ هستم! پرسید شما «تی. اس. الیوت» را می‌شناسی گفتم خیرگفت منتی. اس. الیوت هستم و بعد با اعتراض گفت شما با ذهن خودتان چه کار کرده‌اید؟ چه ضرورتی دارد این همه شعر را حفظ کنید؟ من خودم شعرهای خودم را حفظ نیستم. شما باید از ذهن تلفیقی خودتان استفاده کنید».
اما مشکل این زبان‌هایی است که در اینترنت و ارتباطات پیام کوتاه استفاده می‌شود. یا برنامه‌هایی که از صدا و سیما پخش می‌شود حتی اخیراً در یک سریال طنز زبان اصیل فارسی مورد تمسخر است. زبان فارسی ریشه یابی های علمی یا فرهنگی داردمثل بسیاری زبان‌های دیگر نیست که برای انتخاب کلمات پشتوانهٔ معناداریی نداشته‌اند. ما چرا از کلمهٔ «پرتره» استفاده می‌کنیم در حالی که کلمهٔ «پرده» همان ریشه را دارد.
آقای شهری زاده در ابتدا، سخنان خود نزد متخصصین ادبیات را زیره به کرمان بردن می‌داند و نیز بیان می‌کند که قصد دخالت در مباحث تخصصی را ندارد و چنین آغاز سخن می‌کند:

 

فهرست
مقدمه 1
ارزیابی عمومی: 4
وظایف و مسئولیت های شغلی: 4
ضرورت و موانع ادبیات 4
نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی 5
نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیتهای شغلی 6
روش های انجام کار: 6
نگاهی گذرا به جایگاه زبان و ادبیات فارسی در مقطع متوسطه 19
عناوین تجارب: 20
تجربه1: 20
اهم عوامل و موانع موجود در امر آموزش زبان و ادبیات فارسی 20
تجربه2: 22
تجربه3: 23
تجربه4: 24
تجربه5: 24
اقدامات خاصی 24
بیان نکات ویژه و کلیدی 25
برنامه خاص برای آینده 25
راهبردهایی برای ارضای نیازهای یادگیری فراگیران: 25
پرورش یادگیری در دانش آموزان: 26
نشانگرهای فضای مثبت در کلاس: 27
خصوصیات یک سازماندهنده خوب: 29
ویژگیهای یک روش تدریس خوب: 30
تاکید بر استفاده از روش‌های فعال آموزشی: 32
اهداف برنامه 33
اقدامات اجرایی در طول دوره 34
تجزیه و تحلیل 36
نقاط منفی و باز دارنده در تدریس 40
درمان مشکلات خواندن فارسی راهنمایی 42
ملأ کهای تشخیص اختلال خواندن در مدرسه 43
عوامل دخیل در اختلال خواندن 44
نارسایی‌هایی که به مشکلات خواندن منجر می‌شوند 44
عواملی که در آموزش می‌بایستی مورد توجه باشد 45
انواع مشکلات خواندن و راهکارهای درمانی 46
سایر تمریناتی که باعث تقویت خواندن می‌شوند 52
چگونه می‌توانیم سخنگوی دلپذیری باشیم؟ 54
نحوه نفوذ در متقاعد ساختن کلاس: 56
چگونه از بچه‌ها انتقاد کنیم که منفور نشویم: 59
تدریس اثر بخش: 63
چگونه می‌توان کلاس پویا و پر تحرک داشت؟ 65
علل لزوم پرسش درس از دیدگاه بچه‌ها و معلمین 66
بررسی لحن ادای مطالب از دیدگاه بچه‌ها و معلمین: 66
نحوه انتقال مطالب از دیدگاه قرآن 67
نحوه برخورد معلم با دانش‌آموز (بعد عاطفی) 68
بررسی بهترین روش‌های تشویق و تنبیه 69
نحوه تشویق موفق از دیدگاه روانشناسان: 70
نحوه تشویق و تنبیه و برخورد با زیردستان از دیدگاه نهج‌البلاغه: 71
نحوه برخورد با شاگردان ناسازگار: 72
شناسایی عوامل تباه‌سازی آینده 74
بررسی نقش روحیه معلم در امر کلاس‌داری: 75
نیاز به انجام کار گروهی در شاگردان: 79
چگونه شاگردان را وادار به درس خواندن کنیم: 79
روش‌های جدید تدریس: 81
مشکلات کنونی زبان فارسی و راه‌های حل آن‌ها 82
3. روش مسأله ای: 82
شرایط اجرای روش مسأله ای: 83
4. یادگیری از طریق همیاری: 84
مراحل اجرای الگو همیاری 85
5. روش قصه گویی (story telling) : 86
روش قصه گویی مزایایی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 87
چطور در کلاسمان قصه‌های جذاب تعریف کنیم؟ 88
6. شیوهٔ بحث گروهی: 88
7. روش تدریس انطباقی: 89
ماهیت خواندن 89
پیشنهادات 92
نتیجه 93
منابع و مآخذ: 94


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35643
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقدمه   براساس نظریه موفقیت (انگیزش مبتنی بر موفقیت طلبی)، انسان ها هنگامی عملا به سطوح بالایی از بازدهی و کارآیی نائل می شوند که انگیزه کسب موفقیت و پیشرفت در آنان ایجاد شده باشد .به عبارتی دیگر، هر چه نیاز افراد به کسب موفقیت بیشتر باشد، کمیت و کیفیت فعالیت های آنها نیز در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت . در چنین حالتی، پیوستگی شدید و نزدیکی میان انسانهایی که می...
پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35642
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی...
پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35641
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 4 صفحه قسمتی از فایل وقتی جوان ایرانی پس از سختی ها و دردسرهای کنکور، بالاخره در یک دانشگاه قبول و از القابی نظیر پشت کنکوری بودن خلاص می شود، تحولی بزرگ در زندگی اش رخ خواهد داد. به ویژه اگر این مسئله با غیربومی بودن فرد در شهر محل تحصیل همراه گردد و شخص برای ادامه تحصیل، ناگزیر به ترک خانواده و اقامت در یک خوابگاه دانشجویی شده باشد؛ او با چالش های متعددی مواجه خواهد بود. تجربه های منحصر به...
دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

قیمت: 15,000 ريال کد فایل:35640
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل پیشنهاد ارزشیابی با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد کنیم ؟ (بیش فعال) هر معلمی در دوره تدریس خود ممکن است با دانش آموزان گستاخ برخورد داشته باشد. نکته ای که اکثر معلمان را آزرده می کند. تندی و بی ادبی این دانش آموزان طوری است که به نظر می رسد کنترل آن ها ممکن نیست. در این جا روش هایی را برای برخورد با دانش آموزان گستاخ پیشنهاد می کنیم. با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

حجم:7005KB | بازدید :1287

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

حجم:4886KB | بازدید :1610

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند. 1-    بخش اداری 2-    بخش حقوقی 3-    بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

حجم:4013KB | بازدید :1072

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

حجم:3511KB | بازدید :2097

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي   منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

حجم:2462KB | بازدید :1555

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

حجم:2131KB | بازدید :1406

فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه  انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

حجم:959KB | بازدید :1296

تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...