منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات  فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون امور تربيتي



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 50     کد محصول :5695      حجم فایل:57,28 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

 اهمیت و نقش آموزش و پرورش در بهسازی و توسعه زندگی فردی و اجتماعی موجب شده که جامعه و اولیای دانش آموزان انتظار داشته باشند که مدرسه محیطی رشد دهنده, پویا و زمینه ساز پرورش استعدادهای بالقوه و خدادادفرزندان آنان باشد.تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحیات و ویژگی‌های نسل جوان  وتفاوتهای ناشی از شرایط جغرافیایی و محیطی و محدودیت منابع و امکانات؛ ایجاب می‌کند که اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیم گیری، استقلال طلبی، انعطاف پذیریو روش‌های غیر متمرکز و مشارکت جویانه باشد. تا بتواند فضای عمومی مدرسه را پویا پرنشاط و فعال نموده و توانمندی‌ها و خلاقیت‌های مدیران، معلمان ودانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد بر این اساس طبق تحقیقاتی که از رئیس مدرسه شهدای محراب به عمل آمده ایشان خاطر نشان کرده‌اند که آموزش و پرورش آئین نامه‌های کنترل مدارس، ارکان و شوراها و اهدافی را دنبال کند که با عنوان ((آئین نامه اجرایی مدارس))

که در مدرسه وجود دارد تا با وجود این کتاب مدارس رفتار کنند.

 

 

نسبت برخورد شاگرد به معلم وبالعکس

بنا به گفته مسئول این مدرسه در سال‌های قبل در گیری‌های زیادی بین دانش آموزان وجود داشته و همچنین با معلم خود نیز بد رفتاری کرده و شأن معلم را زیر سؤال می‌بردند ولی 2-3 سالی می‌شود که دانش آموزان ازوجهه خاصی برخوردار شده‌اند و رفتارشان نسبت به همکلاسی‌هایشان بهتر و شأن و منزلت معلم را حفظ کرده و معلمان نیز با شاگردان خود دفتار خوبی داشته و تمام تلاش خود را در جهت بالا بردن سطح علمی دانش آموزان را انجام می‌دهد.

در این مدرسه شاگردان کلاس نسبت به همدیگر در بعضی مواقع حسادت می‌کنند  وبنا به گفته مسئول آموزشگاه از گوشه گیرترین دانش آموز گرفته تا شرترین همه یه جورایی همدیگر را اذیت می‌کنند.

 

 

آیین نامه آموشی ((دوره آموزشی))

اهداف ساختار

 ماده یک: هدف کلی را بیان می‌کند که منظور از آن اصولی است که تاکید بر امر تزکیه وتربیت دینی و تقویت مهارت زندگی 2-توسعه مهارت‌های دانش آموزان 3-افزایش کمیت وبالا بردن  سطح کیفیت ومیزان منزلت آموزش‌های فنی و........

ماده 2: اهداف شاخه تحصیلی را بیان می‌کند که این شاخه‌ها از رشته‌های نظری فنی وحرفه ای و کارو دانش تشکیل شده.

 واحدهای درسی وطول مدت تحصیلی رابیان می‌کند

درماده 5: مدت دوره آموزشی 3 سال است وتعداد واحدهای آموزشی برای اخذ دیپلم متوسطه 96 واحد است.

تبصره یک: دانش آموزی که در پایه اول مردود می‌شود بارعایت سایر شرایط می‌تواند دوره متوسطه را در حداکثر 4 سال تحصیلی در مذارس روزانه تحصیل کنند.

تبصره 3: دانش آموز استثنایی که در پایه اول دوسال مردود می‌شود با رعایت سایر شرایط حداکثر 5 سال می‌تواند در واحدهای آموزشی روزانه ادامه تحصیل دهد.

درماده 8 تبصره 2: اگر دانش آموز پایه سوم قبلاً از درس پیشنیاز نمره 7 تا 10 را کسب کرده باشد انتخاب درس‌های پیش نیاز برای ود بلا مانع است.

 مقررات ثبت نام دانش آموزان

 ماده 19 تبصره یک: دانش آموزی که به دلیل بسیاری یا به علت‌های دیگر نمی‌تواند برای ثبت نام در مدرسه حضور یابد باید اولیا دانش آموزثبت نام را عهده بگیرد.

موعد ثبت نام

در ماده 21 تبصره یک: ثبت نام دانش آموزی که با عذر موجه نتوانسته است در موعد مقرر ثبت نام کند با ارائه مدرک معتبر وتشخیص و صدور معرفی نامه توسط کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش محل مجاز خواهد بود.

شرایط سنی

حداکثر سن در پایه اول، دوم، وسوم به ترتیب 18،19،20 انجام می‌شود.

شرایط ثبت نام وتحصیل دانش آموزان مشمول نظام وظیفه عمومی:

ماده 26: دانش آموز پسر از اول فروردین ماه سالی که در آن سال وارد سن 19 سالگی می‌شود مشمول نظام وظیفه شناخته می‌شود.

 ضوابط سنجش  وارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

ارزشیابی در آموزش متوسطه به منظور تحقق اهداف زیر صورت می‌گیرد:

_بررسی وتعیین میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

_آگاه کردن دانش آموزان از میزان پیشرفت آموزش و پرورش خود وهمچنین آکاهی اولیای وی

_تشخیص نارسایی‌های یادگیری

_تشخیص استعدادها و علافه دانش آموزان

_تقویت انگیزه و روحیه تلاش وایجاد رقابت‌های سالم در دانش آموزان

_حصول اطمینان از تحقق شرایط لازم در دانش آموز به منظور ارتقاءبه مراحل تحصیل و یا سطوح مهارتی بالا.

 

ماده 49 تبصره 4: درباره معلم است چنانچه معلم مربوط ظرف مدت 5 روز پس از امتحان هر درس اوراق امتحانی را به هر علتی تصحیح نکند مدیر واحد آموزشی ضمن گزارش موضوع به اداره آموزش وپرورش متبوع باید به تشخیص خود اوراق امتحانی را به جهت تصحیح در اختیار یکی از معلمان واجد شرایط قرار دهد.

 کار روزانه و تجزیه و تحلیل آن

درمورد کارهایی که در مدرسه انجام می‌شود باید گفت که روزهایی که جلسه انجمن اولیاء گذاشته می‌شود ظاهراً تمام والدین دانش آموزان حضور در مدرسه پیدا نکرده و حتی از بچه خود خبر اینکه تا چه حد از درسش پیشرفت کرده و در کدامیک از کتاب‌هایش ضعیف عمل کرده حضور بهم نرسانیده وبا این کار والدین با مدرسه همکاری نکرده و از باخبر بودن بچه خود در مورد درس‌هایش کم کاری کرده و باعث می‌شود که دانش آموزان در خانه که به آن‌ها تکلیف داده می‌شود کم کاری نموده و والدین بی خبر از کنار این موضوع مهم  رد شده اما توصیه به والدین اینکه انها باید همکاری خود را در مدرسه مبذول فرمایند تا مدارس بیشتر و بهتر به کار دانش آموزان بپردازند

تجزیه و تحلیل عوامل اجتماعی و فعالیت‌هایی که در مدرسه انجام می‌شود:

دانش آموزان در موقع زنگ تفریح  شروع به فعالیت‌های بسیج مدرسه و همچنین پخش تغذیه بین دانش آموزان و تبلیغ کردن مسائل پرورشی. اکثراً در این مدرسه دانش آموزان همه بسیج هستند و در زمینه‌های مختلفی اعم از چسباندن اعلامیه‌های مسائل تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و......که دانش آموزان را مطلع کرده و آن‌ها را در بعضی از مسائل راهنمایی می‌کند

 شرح وظایف پستهای سازمانی نظام جدید آموزش متوسطه

((دفتر تشکیلات، روشهاو شوراهای مناطق))

 عنوان پست: رئیس دبیرستان

شاغل این پست با رعایت اصول و موازین شرعی واسلامی و مطابق مقررات اداری زیر نظر اداره آموزش و پرورش محل مسئولیت نام دارد و وظایف وی به شرح زیر می‌باشد:

الف: وظایف پرورشی-آموزشی

_اهتمام دربوجود آوردن محیط کاملاً آموزنده و پرورش دهنده منطبق با موازین و معیارهای اسلامی به طوری که زمینه شکوفاشدن استعدادهای فکری و خدادادی دانش آموزان از هر جهت فراهم باشد.

_سعی در تزکیه و الگوسازی خویش و اسوه شدن برای دانش آموزان براساس موازین شرع مقدس اسلام و اصول ولایت فقیه.

_نظام برتشکیل و فعالیت انجمن اسلامی و سایر مجامع دانش آموزی در دبیرستان نظام جدیدو سعی در پربار نمودن آن.

_نظارت دقیق بر نحوهٔ رفتار و کردار دانشآموزان براساس موازین شرع مقدس اسلام، به خصوص در مورد پوشش اسلامی خواهران دانش آموز.

_تقویت روح وحدت اسلامی ازطریق حرکت در خط امام در بین دانش آموزان و دبیران وکارکنان دبیرستان و اتخاذ تصمیمات مقتضی به منظور جلوگیری از هر گونه تفرقه وگروه گرایی.

_اقدام به تشکیل شوراهای دبیران و جلسات لازم برای کارکنان اداری به منظور هر چه بیشتر فعال نمودن برنامه‌های آموزشی دبیرستان و رفع مشکلات احتمالی و فعال نمودن ستادهای تربیتی دبیرستان.

_  نظارت و مراقبت در انجام امتحانات دانش آموزان و ثبت صحیح و به موقع نمرات در دفاتر مربوط به طوری که حداکثر قبل از آغاز امتحانات هر نوبت دفاتر مسدود گردد.

_مطلع ساختن دانش آموزان و اولیای آن‌ها از وضعیت تحصیلی فرزندانشان براساس ارزشیابی انجام شده.

_نظارت بر چگونگی فعالیت مشاورین و امور مربوط به مشاوره و هدایت تحصیلی و شغلیه دانش آموزان براساس آیین نامه‌های مصوب.

_کوشش در اجرای فعالیت‌های مربوط به امور جوانان هلال احمر در دبیرستان.

_انجام اقدامات لازم به منظور معرفی دانش آموزان به امتحانات نهایی.

_نظارت بر کار مربیان کا آموزی در دبیرستان و مطالعه و بررسی گزارش‌های آن‌ها و آشنایی با محیط کارهایی که دانش آموزان در آن‌ها مشغول به کار میشوندبه طرق مقتضی جهت رفع تنگناهای موجود.

_نظارت بر عملکرد دانش آموزان شاخه کار دانش.

_ایجاد هماهنگی با ادارات مربوط در ارتباط با وضعیت تحصیلی دانش آموزان مهمان  که تعدادی از واحدهای درسی خود را در سایر واحدهای آموزشی نظام جدید طی می‌نمایند

_نظارت بر حضور و غیاب دانش آموزان و تماس با اولیای آن‌ها جهت تشخیص وعلت غیبت آن‌ها.

_نظارت بر کار کتابخانه دبیرستان و اقدام به جمع آوری کتب از منابع مختلف جهت توسعه  کتابخانه دبیرستان.

_ایجاد تسهلات لازم جهت استفاده از امکانات دبیرستان به منظور ارزش یابی دانش آموزان و اتخاذ روش‌های مؤثر برای بهبود کار.

_نظارت بر انجام بازدیدهای علمی و اردوهای پرورشی برای دانش آموزان با موافقت کتبی اداره آموزش وپرورش محل و الیاء آنان.

_شرکت در دوره‌های کار آموزی، گردهمایی وجلسات پرورشی وآموزشی شورای روسای دبیرستان‌ها که از طرف اداره آموزش وپرورش محل ابلاغ می‌شود نظارت بر پیشرفت امور آموزشی وتبادل نظربا معلمان مربوط در این زمینه.

_کمک گرفتن از دانش آموزان در امور بهداشتی وانتظامی وکارهای فوق برنامه.

_برسی وشناسایی آن دسته از دبیران ومربیان که نیازمند دوره باز آموزی، کار آموزی و تشویق وترغیب آنان به شرکت در کلاسهای مذکور با هماهنگی اداره متبوع.

 

فهرست
مقدمه 2
نسبت برخورد شاگرد به معلم وبالعکس 3
آیین نامه آموشی ((دوره آموزشی)) 3
((دفتر تشکیلات،روشهاو شوراهای مناطق)) 7
اداری و مالی 14
امور تربیتی و نیازها و چالش های جدید 26
تربیت و کارکرد های سیاسی 28
آنچه در گذشته خواندید.... 31
مأموریت های امور تربیتی 32
نهال امور تربیتی 36
امور تربیتی و کاستی ها 38
چند پیشنهاد برای بهبود اوضاع امور تربیتی: 38
اهداف معنوی: 42
● ریشه یابی علت دروغگویی 47
نتیجه گیری 49
منابع 50
 
 
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35643
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقدمه   براساس نظریه موفقیت (انگیزش مبتنی بر موفقیت طلبی)، انسان ها هنگامی عملا به سطوح بالایی از بازدهی و کارآیی نائل می شوند که انگیزه کسب موفقیت و پیشرفت در آنان ایجاد شده باشد .به عبارتی دیگر، هر چه نیاز افراد به کسب موفقیت بیشتر باشد، کمیت و کیفیت فعالیت های آنها نیز در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت . در چنین حالتی، پیوستگی شدید و نزدیکی میان انسانهایی که می...
پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35642
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی...
پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35641
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 4 صفحه قسمتی از فایل وقتی جوان ایرانی پس از سختی ها و دردسرهای کنکور، بالاخره در یک دانشگاه قبول و از القابی نظیر پشت کنکوری بودن خلاص می شود، تحولی بزرگ در زندگی اش رخ خواهد داد. به ویژه اگر این مسئله با غیربومی بودن فرد در شهر محل تحصیل همراه گردد و شخص برای ادامه تحصیل، ناگزیر به ترک خانواده و اقامت در یک خوابگاه دانشجویی شده باشد؛ او با چالش های متعددی مواجه خواهد بود. تجربه های منحصر به...
دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

قیمت: 15,000 ريال کد فایل:35640
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل پیشنهاد ارزشیابی با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد کنیم ؟ (بیش فعال) هر معلمی در دوره تدریس خود ممکن است با دانش آموزان گستاخ برخورد داشته باشد. نکته ای که اکثر معلمان را آزرده می کند. تندی و بی ادبی این دانش آموزان طوری است که به نظر می رسد کنترل آن ها ممکن نیست. در این جا روش هایی را برای برخورد با دانش آموزان گستاخ پیشنهاد می کنیم. با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

حجم:7005KB | بازدید :1293

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

حجم:4886KB | بازدید :1622

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند. 1-    بخش اداری 2-    بخش حقوقی 3-    بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

حجم:4013KB | بازدید :1080

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

حجم:3511KB | بازدید :2115

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي   منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

حجم:2462KB | بازدید :1563

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

حجم:2131KB | بازدید :1415

فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه  انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

حجم:959KB | بازدید :1302

تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...