- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
اینجانب فاطمه صحراگرد دارای مدرک ……….، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به دبیر ریاضی آموزشگاه.............. میباشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان قائن است. برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دورهٔ راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمیشوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روشهای گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئلهٔ مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد. یک معلم ریاضی با بیان این که باید ریاضی را به شکل عملی و کاربردی به دانش آموزان آموخت، میگوید: هنگامی که دانش آموز کاربرد علم ریاضی را در زندگی خود درک کند به یادگیری آن علاقه بیشتری نشان خواهد داد. بنابراین معلم باید این درس را با شیوه مناسبی تدریس کند. وی میافزاید: رابطه ریاضی در درسهای دیگر باید مشخص شود و به دانش آموزان آموخت که در بیشتر درسها مانند علوم تجربی، جغرافیا، ورزش، حرفه و فن و هنر میتوان از این علم بهره برد. وی خاطر نشان میکند: نباید ریاضی را فقط در اعداد و ارقام خلاصه کرد؛ به عنوان مثال هنگامی که به دانش آموزان مفهوم مساحت و محیط را آموزش میدهیم بهتر است آن را در حیاط مدرسه و با اندازه گیری به وسیله متر و به شکل کاربردی و عملی نشان دهیم. وی با اشاره به این که کلاس ریاضی باید از حالت خشک و سنتی خارج و کار گروهی و یادگیری مشارکتی تقویت شود میافزاید: اگر دانش آموزان خودشان به قانون ریاضی برسند و آن را کشف کنند، یادگیریشان عمیق تر میشود، بنابراین بهتر است معلم بیشتر به شکل یک راهنما در کنار دانش آموزان باشد، نه این که فقط به عنوان متکلم وحده در مقابل آنها قرار بگیرد. وی اظهار میدارد: دانش آموزان به دلیل هم سن و سال بودن، زبان یکدیگر را بهتر میفهمند و معلم ریاضی باید از دانش آموزان قوی تر که مطلب را زودتر فرا گرفتهاند برای ارائه مطلب به دانش آموزان دیگر کمک بگیرد.
همچنین معلمان میتوانند از دانش آموزان داوطلب بخواهند که یکی ازدرس های ریاضی را به صورت کنفرانس توضیح دهد و او را به روشهای گوناگون تشویق کنند آن وقت معلمان میتوانند اثرات مثبت این روش را ببینند.
- اهتمام در به وجود آوردن محيطي کاملاً آموزنده و پرورش دهنده در كلاس درس منطبق با موازين و معيارهاي اسلامي و زمينه سازي براي شكوفايي استعدادهاي فطري و خدادادي دانش آموزان با توجه به تفاوتهای فردي آنان
- برنامه ريزي و اقدام براي توسعه فرهنگ و سواد قرآني و انس هر چه بيشتر دانش آموزان با قرآن
- برنامه ريزي واقدام براي تحكيم فضايل اخلاقي در بين دانش آموزان با تأكيد بر كرامت نفس، حيا، عفت و مسئوليت پذيري
- برنامه ريزي و اقدام براي ايجاد و تقويت روحيه نظم، قانون پذيري، همكاري و تعاون در دانش آموزان
- برنامه ريزي و اقدام براي توسعه شایستگیهای علمي، پژوهشي و فناوري دانش آموزان و علاقمند نمودن آنان به تحقيق و پژوهش
- برنامه ريزي و اقدام براي شناسايي ناهنجاریهای رفتاري و مشكلات خانوادگي دانش آموزان و همكاري بامدير و ديگر مسئولين و اوليا در جهت اصلاح و رفع مشكل آنان
- برنامه ريزي و اقدام براي برقراري تعامل اثربخش ميان مدرسه و محیطهای يادگيري خارج از مدرسه اعم از پژوهشسراها، کتابخانهها، کانونها و ...
- برنامه ريزي و اقدام براي آموزش دروس با رويكرد فرهنگي و تربيتي
- آماده سازي وسايل آموزشي مورد نياز براي تدريس و انجام آزمایشها و فعالیتهای علمي و عملي با توجه به محتواي كتب درسي مربوط و تهيه و تدوين گزارشهای لازم
- همكاري با مدير، معاونين و ساير معلمان مدرسه در اجراي دستورالعملها و بخشنامهها
- خودآموزي، مطالعه، تحقيق و پژوهش و سعي در مطالعه مداوم در زمینهی روشهای تدريس و كتب تربيتي و علمي به منظور بالابردن سطح آگاهیها و مهارتهای شغلي
- حضور به موقع در كلاس درس (ورود به كلاس قبل از دانش آموزان و خروج از كلاس بعد از آنان)، اشتغال به تدريس مؤثر و مديريت زمان در كلاس درس
- برنامه ريزي و تلاش براي بهبود كيفيت آموزش از طريق به كارگرفتن شیوهها و روشهای فعال تدريس و ارزشيابي، استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات و وسايل آموزشي، تهيه طرح درس روزانه، سالانه، توليد و استفاده از محتواهاي الكترونيكي و ...
- برنامه ريزي، اجرا و به كارگيري انواع روشهای ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي دانش آموزان (آغازين، تكويني، تشخيصي و پاياني) برابر آيين نامهها و دستورالعملها، تجزيه و تحليل نتايج، شناسايي نقاط ضعف و قوت موجود، سعي در تقويت نقاط قوت و اتخاذ تدابير لازم جهت رفع نقاط ضعف و ارائهی گزارشهای لازم
- تصحيح به موقع و دقيق اوراق امتحانات دانش آموزان اعم از داخلي، هماهنگ و نهايي برحسب مورد برابر دستورالعملهای صادره از سوي آموزش و پرورش، ثبت نمرات و اعلام نتايج
- همكاري و مشاركت در برنامه ريزي و برگزاري مسابقات، جشنوارهها، آزمونها و ... دانش آموزي
- همكاري و مشاركت در ترويج و تعميق فرهنگ عفاف و حجاب در دانش آموزان
- شركت فعال درجلسات و شوراها از جمله شوراي معلمان، جلسات گروههای آموزشي و ... در راستاي بهبود فرايند ياددهي و يادگيري
- رسيدگي به حضور و غياب دانش آموزان و ثبت غيبت آنان در دفتر مخصوص و ارائه گزارش لازم به مسئولين مربوطه
- طراحی وتایپ سئوالات امتحانات تکوینی و پایانی برابر دستورالعملهای آموزشی
- ترغيب و هدايت دانش آموزان به تشكيل گروههای هميار آموزشي و تربيتي و بهره گیری از فعالیتهای گروهي در فرایند یاددهی - یادگیری
- شركت فعال و مؤثر در دورههای آموزش ضمن خدمت و به كار گيري آموختهها در محيط كار
فهرست
حجم:7005KB | بازدید :1292
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...
حجم:4886KB | بازدید :1620
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر میباشند. 1- بخش اداری 2- بخش حقوقی 3- بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...
مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد
حجم:4013KB | بازدید :1077
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهرهبرداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهرهبرداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...
حجم:3511KB | بازدید :2109
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...
حجم:2462KB | بازدید :1561
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...
دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي
حجم:2131KB | بازدید :1412
فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...
مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی
حجم:959KB | بازدید :1300
تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...