- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
اینجانب ---- دارای مدرک کارشناس ------ مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به مدیر و آموزگاری آموزشگاه.............. میباشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان --- است. جغرافیا علمی است که در صدد تشریح ویژگیهای مکانها و توزیع انسانها، عوارض و رویدادها، همانگونه که بر سطح زمین رُخ میدهند و گسترش مییابند، میباشد. جغرافیا به مطالعه کنشهای متقابل انسان- محیط در بستر مکانهای ویژه و موقعیتهای مکانی میپردازد. امروزه آموزش جغرافیا بعنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامههای درسی دورههای تحصیلی مدارس گنجانده و مورد تأکید قرار گرفته است و جغرافیا به عنوان وسیله ای نیرومند هم برای ترفیع و ترویج آموزشهای فردی و هم آموزشهای بین المللی، محیطی و توسعه مطرح میباشد. در این مقاله سعی شده است، راهکارهای درسی جغرافیا بخصوص در دورهٔ دبیرستان، چالشها و راهکارهای پیش رو، و زمینههای این تحوّل اساسی به آموزش جغرافیا مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
- شاغل این پست با رعایت اصول و موازین شرعی و اسلامی به انجام وظیفه میپردازد.
- تمامی کارها و اقداماتی که در محیط مدرسه انجام میپذیرد زیر نظر مدیر آموزگار مدرسه خواهد بود و مدیر آموزگار مدرسه از نظر حسن اجرای امور پرورشی، آموزشی و اداری در مقابل اداره آموزش و پرورش محل مسؤولیت تام دارد وظایف او به شرح زیر است:
- اجرای مراسم صبحگاهی و برگزاری نماز جماعت.
- نظارت دقیق بر نحوه رفتار و کردار و پوشش اسلامی دانش آموزان در داخل و خارج از مدرسه بر اساس موازین و دستور عملهای مربوط.
- تنظیم برنامه کار هفتگی کلاسها براساس برنامه مصوب و توجه به نحوه تنظیم کلاسهای چند پایه.
- حضور به موقع در کلاس درس و استفاده مطلوب از اوقات دانش آموزان و اشتغال به تدریس موظف هفتگی طبق برنامه و بر اساس ضوابط مصوب وزارت آموزش و پرورش.
- تدریس به تمام یا گروهی از دانش آموزان اعم از اینکه در یک سطح یا در سطوح مختلف تحصیلی باشند.
- کوشش و تلاش مستمر در جهت رعایت موازین اسلامی از سوی کارکنان و دانش آموزان در مدرسه و آشنا کردن دانش آموزان با مسائل مذهبی و اخلاقی و ترغیب آنان در این زمینه.
- اقدام به ایجاد محیطی کاملاً مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان به خدا و تقوی و پیشگیری از نفوذ آفات فکری و اخلاقی.
- تعیین تمرینهای مناسب و مراقبت در انجام آن باتوجه به کتاب راهنما (روش تدریس)
- سعی در شناخت دانش آموزان کم بضاعت و ایجاد زمینه کمک با حفظ شئون و شخصیت آنان.
- جلب همکاری و مشارکت مردمی در امر آموزش و پرورش
- اقدام به تشکیل شوراها و گروههای پرورشی و آموزشی، انجمن اولیاء و مربیان و اعمال نظارت مستقیم بر امور این گروهها
- تقویت روحیه همکاری تعاون و اعتماد به نفس در دانش آموزان از طریق اجرای مباحثه گروهی و بهره مندی از مشارکت آنان
- سعی و تلاش در جهت شناسایی وضعیت اخلاقی، رفتاری و عاطفی دانش آموزان و کوشش در رفع نارسائیهای احتمالی آنها.
- استفاده از نظر معلم راهنما در مورد برنامههای درسی و پرورشی، روشها و بکارگیری وسایل کمک آموزشی.
- نظارت و اجرای ارزشیابی تشخیصی، تدریجی، و توصیفی پایانی با رعایت مفاد آئین نامه امتحانات.
- کوشش در انجام فعالیتهای تربیتی و اجتماعی دانش آموزان از طریق تشکیل گروهها و انجمنهای دانش آموزان با رعایت مقررات
- حضور در مدرسه حداقل نیم ساعت قبل از شروع کار مدرسه و عدم خروج از آن مادامی که تمام دانش آموزان و کارکنان خارج نشدهاند مگر در موارد ضروری و استثنائی
- ثبت نام به موقع دانش آموزان بر اساس آئین نامههای ابلاغ شده و تشکیل و نگهداری پرونده آنان.
- دریافت به موقع کتب درسی از اداره مربوط و توزیع آن بین دانش آموزان و انجام سایر امور مربوط به آن.
- انجام امور مالی طبق مقررات و مجوزهای مربوط.
- تهیه و تنظیم دفتر امتحانات، دفتر آمار، لیست مشخصات دانش آموزان و نتایج امتحانات و کارنامههای تحصیلی و ارسال به موقع گزارشهای لازم به اداره آموزش و پرورش و تأیید مندرجات دفاتر و بستن به موقع آنها و مراقبت در حفظ و نگهداری سوابق و اسناد براساس مقررات و دستور عملهای مربوط.
- تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابیهای به عمل آمده از دانش آموزان و شناسایی علل پیشرفت یا عدم پیشرفت تحصیلی و سعی در تقویت نقاط وقوت و اتخاذ تدابیر لازم جهت رفع نقاط ضعف یادگیری دانش آموزان.
- بررسی وضعیت ساختمان و سایر تجهیزات مدرسه و اقدام به رفع نواقص موجود از طریق گزارش به اداره آموزش و پرورش.
- مراقبت در حفظ و نگهداری ساختمان یا چادر مدرسه و حفظ اموال و وسایل و تجهیزات آن با همکاری و هماهنگی شورای اسلامی روستا.
- رسیدگی مرتب به حضور و غیاب دانش آموزان با همکاری سایر معلمین.
- رسیدگی مرتب به حضور و غیاب کارکنان و اعلام گزارش به اداره آموزش و پرورش متبوع از طریق ممکن یا طریق معلم راهنمای ذیربط.
- همکاری با معلم راهنما در زمینه ارزشیابی از کارکنان.
- مراقبت کامل در تأمین شرایط مطلوب بهداشتی و ایمنی دانش آموزان و کارکنان مدرسه و اهتمام در پیشگیری از سوانح و رساندن کمکهای اولیه لازم برای افراد سانحه دیده و مطلع ساختن هرچه سریعتر اولیاء دانش آموزان و اداره آموزش و پرورش از جریان امر در هر مورد که اتفاقات غیر منتظره در مدرسه به وجود آید.
- ابلاغ مفاد آئین نامهها و دستور عملها، بخشنامههای صادره از سوی مراجع ذیربط به کارکنان مدرسه و کوشش جهت اجرای کامل آنها.
- نظارت بر تصحیح اوراق امتحانی و کنترل در تطبیق نمرات اوراق، لیستهای امتحانی و اعلام نتیجه به دانش آموزان.
- شرکت فعال در دورههای کارآموزی و گردهمائیها، جلسات پرورشی، آموزشی و اداری که از طرف وزارت آموزش و پرورش و سازمانهای مربوط تشکیل میشود و کوشش در بهره گیری از نتایج بررسیها برای بهبود امور آموزشی و پرورشی و اداری مدرسه از طریق طرح مسائل مربوط در شوراهای معلمان و مربیان
- استفاده از وسایل کمک آموزشی و ثبت فعالیتهای انجام شده در دفاتر ذیربط
- انجام اقدامات به منظور معرفی دانش آموزان پایه پنجم به امتحانات هماهنگ.
- انجام سایر امور مربوط عنداللزوم.
فهرست:
حجم:7005KB | بازدید :1291
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...
حجم:4886KB | بازدید :1618
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر میباشند. 1- بخش اداری 2- بخش حقوقی 3- بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...
مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد
حجم:4013KB | بازدید :1077
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهرهبرداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهرهبرداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...
حجم:3511KB | بازدید :2107
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...
حجم:2462KB | بازدید :1560
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...
دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي
حجم:2131KB | بازدید :1411
فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...
مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی
حجم:959KB | بازدید :1300
تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...