منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات  فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

تجربیات مدون شده خبره و عالی کارشناس تربیت بدنی (روش تدریس)



قیمت: ۴۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 53     کد محصول :5722      حجم فایل:44,22 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده

محیط کلاس تربیت بدنی و ورزش: در کلاس تربیت بدنی معلم با شاگردانی روبه‌روست که از نیمکت جدا شده‌اند و خود را در یک فضای بسته محبوس نمی‌بینند و دوست دارند انرژی خود را خالی کنند. در چنین شرایطی نمی‌توان از روش‌های متداول کلاس‌داری و تدریس در سایر دروس استفاده کرد. بخشی از مدیریت کلاس به مدیریت محیط بازی و تدارک لوازم ورزشی مربوط می شود.

اهداف تربیت بدنی

۱-ارزیابی شناختی (دانش)ثبت فعالیت روزانه به صورت گزارش

۲-ارزیابی مهارتی

الف :مهارت های ورزشی

ب :مهارت های آمادگی جسمانی (تست های استانداردمورداستفاده مانند بارفیکس

۳-ارزیابی نگرشی

(دردوره راهنمایی فرصت برای نظارت وارزیابی نگرشی وجوددارد)

۱-برسی دانستنی های دانش آموزان

۲-مشاهده رفتارآنهادرکلاس (موقع بازی )

ارزیابی دانش آموزان

۱-به صورت مستمر(ازاهمیت زیادی برخورداراست )

۲-درطول ترم

۳-پایانی

روش تدریس

۱- مستقیم  :تمام تصمیمات برعهده مهلم است (روش دستوری )

۲- غیرمستقیم  (غیرفعال)

۳-روش حل مسله هدایت شونده

۴-روش اکتشافی

نکته : هریک ازروش ها بسته به شرایط ویژه ی

۱- زمان

۲-مکان

۳-دانش آموزان

۴-معلم

۵- محتوا

    آمادگی جسمانی

اهداف کلی

۱-آشنایی با آمادگی جسمانی ورابطه آن باتندرستی

۲- آشنایی باچگونگی وتوسعه آمادگی جسمانی

اهداف جزیی آمادگی جسمانی

۱- اهداف شناختی

الف )آشنایی باآمادگی جسمانی

ب)اهمیت آمادگی جسمانی  مرتبط باتندرستی واندام های موثربرآن

ج )آشنایی باروش های تمرین برای حفظ  وتوسعه آمادگی جسمانی

اهداف مهارتی

الف )کسب مهارت

ب) کسب مهارت درتفکر

۳- اهداف نگرشی

الف ) علاقه مندشدن دانش آموزان به حفظ تندرستی

ب) علاقه مندشدن دانش آموزان به حفظ وافزایش آمادگی جسمانی

ج) علاقه مندشدن دانش آموزان به حفظ وافزایش آمادگی جسمانی مرتبط با تندرستی

د) علاقه مندشدن دانش آموزان به حفظ وافزایش آمادگی جسمانی مرتبط باعملکردحرکتی

ه )علاقه مندشدن دانش آموزان به اجرای فعالیت های هوازی وبی هوازی

ز ) علاقه مندشدن دانش آموزان به اجرای تمرینات برای کسب وتوسعه آمادگی جسمانی

  نمرات ارزشیابی مستمردرس تربیت بدنی

پایه اول ۲۰درصد دانش ۴۰درصدآمادگی جسمانی ۲۵درصدمهارت های ورزشی ۱۵درصد نگرش

پایه دوم ۲۰درصددانش ۳۵درصد آمادگی جسمانی ۳۰درصد مهارت ۱۵٪نگرش

پایه سوم ۲۰٪دانش ۳۰٪آمادگی جسمانی ۳۵٪مهارت ۱۵٪نگرش

چند نکته اساسی در باره اهداف :

اهداف شنلاختی هرگز اهداف مهارتی را تحت شعاع قرار نمی دهند بلکه پشتوانه ای نظری برای شفاف سازی مفاهیم کلیدی مرتبط با اهداف مهارتی عمل می کنند مثال :اعلام یکی از فنون کشتی -اعلام برنامه ی مورد نظر در رشته ژیمناستیک و....

*تعامل نظری بین دبیرو دانش آموزان -تعامل بین دانش آموزان با هم

*فرصت یادگیری عملی و مهارتی هدایت ومدیریت شونده

توجه :آشنایی با هدفهای تربیت بدنی در بخش هدفهای شناختی برنگرش فرد تاثیر مستقیم و موثری دارد .هدف اصلی آشنایی با مفاهیم اساسی تربیت بدنی و اصول و قوانین است .

به عنوان مثال :اهداف عاطفی روانی

۱-کنترل هیجانات

۲-اعتماد به نفس

۳-ایثار و گذشت

۴-رشد ارزش های اسلامی انسانی

آشنایی با اهداف اجتماعی  

۱-تعاون و همکاری

۲-مشارکت

۳-مسئولیت پذیری

۴-تعلق گروهی

۵-سازگاری اجتماعی

۶-راستگویی

۷- صداقت

۸-تواضع

۹-احترام به مقررات

۱۰-احترام به بزرگترها

۱۱- حمایت از ارزشهای اجتماعی            

برنامه های آموزش بازی ،مهارت وآمادگی جسمانی

•         آموزش مهارتهای حرکتی و ورزشی

    در دوره های تحصیلی بالاتر ،اهداف آموزش مهارتهای حرکتی و ورزشی بر موارد ذیل تاکید دارد:

1- هدایت ویژه استعدادهای ورزشی یک رشته بصورت تخصصی

2- مسابقات ورزشی

3- کسب مهارت برای گذراندن صحیح اوقات فراغت

4- آگاهی از اصول روانی ،اجتماعی ،بیومکانیک، بهداشت و تغذیه در فعالیت های ورزشی

•         الفبای حرکت

الفبای حرکت به دو گروه تقسیم می شود:

الف) الگوهای حرکتی

الگوهای حرکتی اعمال ،مفاهیم وقید های حرکتی هستند که شکل و چگونگی حرکت رادر فضا نشان میدهند که خود شامل دودسته اند :

1- الگوهای حرکتی انتقالی مانند: راه رفتن، دویدن، لی لی کردن و...

2- الگوهای دستکاری مانند: گرفتن ، پرتاب کردن ،  ضربه زدن بادست ،ضربه زدن با پا و...

ب ) مفاهیم یا قید های حرکتی که به چهار گروه طبقه بندی میشوند :

1- آگاهی بدنی :شناخت توانایی حرکتی قسمتهای مختلف بدن

2- آگاهی فضایی:آگاهی از فضای حرکتی شخصی وعمومی  بدن واندامهای بدن

3- تلاش :مفهوم تلاش در آموزش حرکت از سه جزء سرعت نیرو وجریان تشکیل شده است ودر حقیقت کیفیت حرکت شاگرد را نشان می دهد

4- روابط حرکتی :کودکان با گسترش روابط حرکتی  با ترکیب حرکات بدن  خود با حرکات اشیاء یا افراد به رابطه اجزاء وکل بدن خود با اشیاء پی میبرد .

• آموزش مهارت ورزشی

مدل آموزشی رینک و سایدن تاپ:

   رینک و سایدن تاپ چند مرحله را برای آموزش مهارتهای ورزشی به دانش آموزان پیشنهاد می کنند که اجرای آن بسستگی به شرایط مدرسه دارد .اگر معلمین از مدل چند مرحله ای در مدرسه استفاده کنند امکان اجرای چند مرحله از مراحل آموزش مهارت وجود خواهد داشت

•  مراحل مدل آموزشی رینک و سایدن تاپ

1- ایجاد آمادگی

2- نمایش مهارت

3- توضیح مهارت

4- تمرین مهارت

 

•         ایجاد آمادگی

الف)آماده کردن شاگردان و محیط :

گروه بندی شاگردان وسپس معرفی کوتاه و مختصر یک مهارت با مقدمه مناسب که نباید بیش از 5-10 دقیقه  از زمان کلاس را به خود اختصاص دهد

 

ب) معرفی مهارت:

معرفی مهارت بسیار مهم است ودانش آموزان باید بدانند چه مهارتی را می خواهند یاد بگیرند به عبارت دیگر باید توجه شاگردان را جلب کرد ،اسم مهارت را بیانکرده واهمیت آن را توضیح داد.

• نمایش مهارت

در این مرحله باید :

1-شکل صحیح مهارت توسط معلم یا شاگرد ماهری چندین بار نمایش داده شود

2- مهارت با سرعت طبیعی و آرام نمایش داده شود

3- فراگیران نیز چندین بار مهارت رانمایش دهند و اجرا کنند

4- اجزای مهارت از زوایای مختلف نمایش داده شود

5- فراگیران هر جزء را اجرا کنند

6- مهارت با هر دو طرف بدن اجرا شود

توضیح مهارت

   توضیح کوتاه کل مهارت یا اجزای آن پس از چند اجرا توسط شاگردان ، ضروری است و هدف آن شکل دهی مهارت و ارائه بازخوردهای حساس است

  تمرین مهارت

تمرین کلید اصلی پالایش و پیشرفت در مهارتهای ورزشی است .تمرین مهارت را می توان به شکل بازی اجرا کرد و در صورت وجود وسایل به اندازه کافی می توان تمرینات را بصورت چند نفره برگزار کرد

اگر چه ممکن است ارزش واثر آموزشی مهارت در حین بازی زیاد نباشد ،استفاده از این روش در مدارس اجتناب ناپذیر است .

در مراحل اولیه تمرین ، راهنماییهای فیزیکی و دستکاری در مهارت ضروری است .

یکی از راه های توسعه مهارت در فراگیران ،استفاده از بازخوردهای مناسب دیداری و کلامی در حین وپس از اجرای مهارت یا بازی و تمرین است

  آموزش آمادگی جسمانی

آموزش و تدریس آمادگی جسمانی وابسته به سلامتی وآمادگی حرکتی مربوط به مهارت از دوره ابتدایی است ودر کل زندگی اهمیت بسیاری دارد.

برای رسیدن به آمادگی جسمانی مطلوب شاگردان باید در هر روز حداقل بیست فعالیت بدنی شدید داشته باشند .مفاهیم وموضوعات نظری مربوط به امادگی جسمانی مانند کنترل وزن ، تغذیه و روشهای تمرین  باید به دانش آموزان اموخته شود تا در خارج از مدرسه نیز به فعالیتهای خود ادامه دهند .

تمرینات آمادگی جسمانی بر خلاف بازی وفعالیت ورزشی نسبتا دشوار رست و به انگیزه زیادی نیاز دارد از این رو لازم است با لذت وشادی همراه باشد .

رقابت شدید بین شاگردان از لذت تمرینات می کاهد و بهتر است که فعالیتها وتمرینات آمادگی جسمانی را بصورت گروهی و به شکل بازی اجرا کرد . هرکس در این فعالیتها به اندازه توانایی خود تمرین و بازی می کند و نمی توان مسافت یا تکرار مشخص یا بطور کلی سطح یکسانی را برای همه در نظر گرفت. 

غهرست:

 
روش تدریس تربیت بدنی 3
به عنوان مثال :اهداف عاطفی روانی 7
برنامه های آموزش بازی ،مهارت وآمادگی جسمانی 8
• آموزش مهارت ورزشی 9
تمرین آمادگی جسمانی 12
حقوق و مسئولیت معلم و شاگرد 14
سازماندهی کلاس تربیت بدنی 14
عناصر مهم نظارت و سرپرستی: 15
روش‌های اداره‌ی کلاس تربیت بدنی 16
گروهبندی دانش‌آموزان 16
تعیین سرگروه 17
مفهوم تدریس 19
طبقه بندی اهداف در تدریس 20
روشهای تدریس 21
روش دستوری: 21
روش تکلیفی: 22
استراتژیهای تعامل با دانش آموزان 25
خود کنترلی: 26
کلاس تربیت بدنی به مثابه اردوی ورزشی یا تفریحی 27
سنجش اهداف و محتوای برنامه: 28
سنجش محتوای بازی: 35
سنجش هدف تکامل حرکتی و مهارتی: 35
انعطاف پذیری: 39
استقامت قلبی و عروقی: 39
قدرت و استقامت عضلانی: 40
خود ارزیابی معلم: 40
ویژگیها و روش کاریک معلم کارآمد( تربیت بدنی ) 41
قبل از آموزش 45
منابع 53
 
 
Contents
روش تدریس تربیت بدنی 3
به عنوان مثال :اهداف عاطفی روانی 7
برنامه های آموزش بازی ،مهارت وآمادگی جسمانی 8
• آموزش مهارت ورزشی 9
تمرین آمادگی جسمانی 12
حقوق و مسئولیت معلم و شاگرد 14
سازماندهی کلاس تربیت بدنی 14
گروهبندی دانش‌آموزان 16
تعیین سرگروه 17
مفهوم تدریس 19
طبقه بندی اهداف در تدریس 20
روش دستوری: 21
روش تکلیفی: 22
استراتژیهای تعامل با دانش آموزان 25
خود کنترلی: 26
کلاس تربیت بدنی به مثابه اردوی ورزشی یا تفریحی 27
سنجش هدف تکامل حرکتی و مهارتی: 35
استقامت قلبی و عروقی: 39
قدرت و استقامت عضلانی: 40
خود ارزیابی معلم: 40
ویژگیها و روش کاریک معلم کارآمد( تربیت بدنی ) 41
قبل از آموزش 45
نتیجه گیری و راهکار 52
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35643
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقدمه   براساس نظریه موفقیت (انگیزش مبتنی بر موفقیت طلبی)، انسان ها هنگامی عملا به سطوح بالایی از بازدهی و کارآیی نائل می شوند که انگیزه کسب موفقیت و پیشرفت در آنان ایجاد شده باشد .به عبارتی دیگر، هر چه نیاز افراد به کسب موفقیت بیشتر باشد، کمیت و کیفیت فعالیت های آنها نیز در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت . در چنین حالتی، پیوستگی شدید و نزدیکی میان انسانهایی که می...
پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35642
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی...
پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35641
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 4 صفحه قسمتی از فایل وقتی جوان ایرانی پس از سختی ها و دردسرهای کنکور، بالاخره در یک دانشگاه قبول و از القابی نظیر پشت کنکوری بودن خلاص می شود، تحولی بزرگ در زندگی اش رخ خواهد داد. به ویژه اگر این مسئله با غیربومی بودن فرد در شهر محل تحصیل همراه گردد و شخص برای ادامه تحصیل، ناگزیر به ترک خانواده و اقامت در یک خوابگاه دانشجویی شده باشد؛ او با چالش های متعددی مواجه خواهد بود. تجربه های منحصر به...
دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

قیمت: 15,000 ريال کد فایل:35640
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل پیشنهاد ارزشیابی با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد کنیم ؟ (بیش فعال) هر معلمی در دوره تدریس خود ممکن است با دانش آموزان گستاخ برخورد داشته باشد. نکته ای که اکثر معلمان را آزرده می کند. تندی و بی ادبی این دانش آموزان طوری است که به نظر می رسد کنترل آن ها ممکن نیست. در این جا روش هایی را برای برخورد با دانش آموزان گستاخ پیشنهاد می کنیم. با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

حجم:7005KB | بازدید :1287

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

حجم:4886KB | بازدید :1609

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند. 1-    بخش اداری 2-    بخش حقوقی 3-    بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

حجم:4013KB | بازدید :1072

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

حجم:3511KB | بازدید :2097

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي   منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

حجم:2462KB | بازدید :1555

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

حجم:2131KB | بازدید :1406

فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه  انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

حجم:959KB | بازدید :1296

تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...