- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
اینجانب مهناز خسروی دارای مدرک کارشناسی با --- سال سابقه خدمت به عنوان مدیر در آموزش وپرورش یکی از مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان دلیجان به نام دبیرستان ------- واقع دربخش ------ که تعداد دانش اموزان این مدرسه ------نفر مشغول به خدمت هستم. از آغاز کار تعلیم وتربیت انسان نیز از روشهای مختلف مدیریت در امر آموزش بهره برده است اما از آنجایی که تحولات اجتماعی جدید تغییراتی را در ابعاد مختلف جامعه از جمله در زمینههای مختلف فن آوری های اطلاعاتی وارتباطی ایجاد کرده خود به خود نیازهای جدیدی راهم بوجود آورده است لذا برای پاسخگویی به این نیازهای جدید افراد جامعه تغییرودگرگونی در روشهای مدیریت مدارس وتلاش برای بهبود بخشیدن به کیفیت مدیریت مدارس ضروری است. امروزه دراین دنیای درحال تغییر وپیشرفت، مدارس نیاز به تغییر ودگرگونی دارند واین تغییر باید ابتدا در مدیریت ایجاد شود چرا که واقعیات امروز جامعه را نمیتوان با روشهای دیروز فهمید بلکه باید با تجدید نظر در روشها وبرنامه های گذشته نظریهها وروشهای نوینی را جایگزین کنیم در حال حاضر مدیریت آموزشی رویکرد جدید فرآیند مدار محور را برای اثر بخش کردن مدارس آغاز نموده است در این مقاله برآنیم تااین رویکرد جدیدرا روشن وراهبردهای مناسب آن را بیان نماییم .
شاغل این پست زیر نظر مدیر مدرسه بشرح زیر انجام وظیفه می نماید:
ـ کوشش و اهتمام در بوجود آوردن محیطی کاملاً آموزنده و پرورش دهنده در کلاس منطبق با موازین و معیارهای اسلامی بطوریکه زمینه شکوفا شدن استعدادهای فطری و خدادادی دانش آموزان از هر جهت فراهم باشد.
ـ کوشش در ایجاد روحیه نظم و تربیت و دقت و همکاری و تعاون در دانش آموزان و علاقمند نمودن آنان به تحقیق و تفحص.
ـ اجرای برنامه های آموزشی ـ پرورشی مصوب تدریس بموقع کلیه مواد برنامه طبق جدول ساعت کارهفتگی و با زمان بندی سالانه و اهتمام در بهبود کیفیت آموزشی از طریق بکار گرفتن شیوه ها و روشهای جدیدی تدریس با استفاده از وسایل کمک آموزشی و تهیه طرح درس.
ـ فراهم کردن موجبات ارزشیابی بموقع از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و تجزیه و تحلیل نتایج آنان و شناسائی علل پیشرفت یا عدم پیشرفت تحصیلی و سعی در تقویت نقاط قوت و اتخاذ تدابیر لازم جهت رفع نقاط ضعف یادگیری دانش آموزان.
ـ انجام ارزشیابی های تشخیصی، تدریجی و پایانی برابرآئین نامه ها و دستورالعمل های مربوط.
ـ دقت در برگزاری امتحانات شفاهی و عملی دانش آموزان.
ـ تصحیح دقیق اوراق امتحانات دانش آموزان اعم از داخلی یا نهائی برحسب مورد برابر دستورالعمل های صادره از سوی آموزش و پرورش.
ـ رسیدگی مستمر به تکالیف دانش آموزان و سعی در حسن خط و بهبود کار آنان.
ـ تبادل نظر با معلمان و مشاوران راهنما و شرکت در شوراهای آموزشی ـ پرورشی مدرسه و گردهمائی ها و دوره های کارآموزی و ارائه پیشنهادهای لازم.
ـ شرکت فعالانه در گروههای آموزشی مربوط و تبادل نظر با سایر کارکنان در اجرای بهتر برنامه های درسی و ارائه پیشنهادهای لازم.
ـ پیشنهادهای لازم در مورد برنامه های درسی پرورشی، روشها و وسایل و اجرای مصوبات شوراها در حدود مقررات مربوط.
ـ همکاری و تبادل نظر با اولیاء دانش آموزان در موارد لازم بمنظور آگاهی از وضع رفتار و تحصیلات دانش آموزان و راهنمائی خانواده ها برای چاره جوئی دشورایها و مسائل تحصیلی دانش آموزان با اطلاع مدیر مدرسه.
ـ رسیدگی مرتب به کیفیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ثبت نمرات آنان براساس مفاد آئین نامه امتحانات انجام آزمایشها و کارهای علمی لازم با توجه به محتوای کتب درسی مربوط.
ـ ثبت خلاصه ای از آزمایشهای انجام شده و نتایج آن توسط دانش آموزان یا معلم در دفتر مربوط.
ـ دقت و مراقبت در وضع پوشش دانش آموزان و تذکر مطالب لازم به آنان در این زمینه.
ـ شرکت فعال در جلسات شورای معلمان و اظهار نظر و ارائه پیشنهادهای لازم.
ـ توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان و توجه لازم موردی به دانش آموزانی که در یادگیری نارسائیهایی دارند و یا دیرآموز هستند.
ـ سعی در شناسائی ناهنجاریهای رفتاری و نارسائیهای اخلاقی و مشکلات خانوادگی دانش آموزان و همکاری با مدیر و دیگر مسئولین و اولیاء در جهت اصلاح و رفع مشکل آنان.
ـ همکاری و معاضدت با مدیر و معاون و سایر معلمان مدرسه در اجرای ضوابط و مقررات دستورالعملها و بخشنامه ها.
ـ همکاری و مساعدت لازم با مسئولین و حضور بموقع در مدرسه در جریان برگزاری امتحانات.
ـ رسیدگی مرتب به حضور و غیاب دانش آموزان و ارائه گزارشهای لازم به اولیاء مدرسه.
ـ ورود به کلاس قبل از دانش آموزان و خروج از کلاس بعد از آنان و عنداللزوم همکاری با معاونت مدرسه برای مراقبت از دانش آموزان در ساعات تفریح.
ـ حضور در جلسات برگزاری امتحانات داخلی و نهائی به عنوان مراقبت یا ناظر، یا مسئول حوزه یا برحسب مسئولیتی که طبق دستورالعمل های صادره از سوی آموزش و پرورش به وی محول میگردد.
ـ همکاری در تشکیل و تنظیم پرونده های تحصیلی دانش آموزان.
ـ انتقال و ثبت نمرات امتحانی در لیست معلم و کنترل آن و تحویل بموقع به مدیر مدرسه پس از امضاء.
الف) حضور به موقع در محیط کار
ب) داشتن علاقه به شغل معلمی
ج) بین دانش آموزان تفاوت قائل شدن
د) رابطه دوستی و صمیمانه با بچه ها
الف) عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی
ب) برخورد نادرست با دانش آموز مشکل دار
ج) عدم توجه به برخی از دانش آموزان
برنامه ریزی برای مدیران مدارس
برنامه ریزی توسط مدیر آموزشگاهاز میان وظایف مدیریت آموزشگاهی، برنامه ریزی دارای جایگاه مهمی است در زیر نکاتی جهت اطلاع مدیران گرامی مدارس اعلام میگردد
اصل اول: برنامه ریزی برای انتخاب دبیران و کارکنان
اصل دوم: برنامه ریزی برای ثبت نام دانش اموزان
اصل سوم: برنامه ریزی برای کسب اطلاعات فردی و رفتاری دانش اموزان و شناخت بیشتر آنان
اینجانب مهناز خسروی دارای مدرک کارشناسی با --- سال سابقه خدمت به عنوان مدیر در آموزش وپرورش یکی از مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان دلیجان به نام دبیرستان ------- واقع دربخش ------ که تعداد دانش اموزان این مدرسه ------نفر مشغول به خدمت هستم. از آغاز کار تعلیم وتربیت انسان نیز از روشهای مختلف مدیریت در امر آموزش بهره برده است اما از آنجایی که تحولات اجتماعی جدید تغییراتی را در ابعاد مختلف جامعه از جمله در زمینههای مختلف فن آوری های اطلاعاتی وارتباطی ایجاد کرده خود به خود نیازهای جدیدی راهم بوجود آورده است لذا برای پاسخگویی به این نیازهای جدید افراد جامعه تغییرودگرگونی در روشهای مدیریت مدارس وتلاش برای بهبود بخشیدن به کیفیت مدیریت مدارس ضروری است. امروزه دراین دنیای درحال تغییر وپیشرفت، مدارس نیاز به تغییر ودگرگونی دارند واین تغییر باید ابتدا در مدیریت ایجاد شود چرا که واقعیات امروز جامعه را نمیتوان با روشهای دیروز فهمید بلکه باید با تجدید نظر در روشها وبرنامه های گذشته نظریهها وروشهای نوینی را جایگزین کنیم در حال حاضر مدیریت آموزشی رویکرد جدید فرآیند مدار محور را برای اثر بخش کردن مدارس آغاز نموده است در این مقاله برآنیم تااین رویکرد جدیدرا روشن وراهبردهای مناسب آن را بیان نماییم .
شاغل این پست زیر نظر مدیر مدرسه بشرح زیر انجام وظیفه می نماید:
ـ کوشش و اهتمام در بوجود آوردن محیطی کاملاً آموزنده و پرورش دهنده در کلاس منطبق با موازین و معیارهای اسلامی بطوریکه زمینه شکوفا شدن استعدادهای فطری و خدادادی دانش آموزان از هر جهت فراهم باشد.
ـ کوشش در ایجاد روحیه نظم و تربیت و دقت و همکاری و تعاون در دانش آموزان و علاقمند نمودن آنان به تحقیق و تفحص.
ـ اجرای برنامه های آموزشی ـ پرورشی مصوب تدریس بموقع کلیه مواد برنامه طبق جدول ساعت کارهفتگی و با زمان بندی سالانه و اهتمام در بهبود کیفیت آموزشی از طریق بکار گرفتن شیوه ها و روشهای جدیدی تدریس با استفاده از وسایل کمک آموزشی و تهیه طرح درس.
ـ فراهم کردن موجبات ارزشیابی بموقع از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و تجزیه و تحلیل نتایج آنان و شناسائی علل پیشرفت یا عدم پیشرفت تحصیلی و سعی در تقویت نقاط قوت و اتخاذ تدابیر لازم جهت رفع نقاط ضعف یادگیری دانش آموزان.
ـ انجام ارزشیابی های تشخیصی، تدریجی و پایانی برابرآئین نامه ها و دستورالعمل های مربوط.
ـ دقت در برگزاری امتحانات شفاهی و عملی دانش آموزان.
ـ تصحیح دقیق اوراق امتحانات دانش آموزان اعم از داخلی یا نهائی برحسب مورد برابر دستورالعمل های صادره از سوی آموزش و پرورش.
ـ رسیدگی مستمر به تکالیف دانش آموزان و سعی در حسن خط و بهبود کار آنان.
ـ تبادل نظر با معلمان و مشاوران راهنما و شرکت در شوراهای آموزشی ـ پرورشی مدرسه و گردهمائی ها و دوره های کارآموزی و ارائه پیشنهادهای لازم.
ـ شرکت فعالانه در گروههای آموزشی مربوط و تبادل نظر با سایر کارکنان در اجرای بهتر برنامه های درسی و ارائه پیشنهادهای لازم.
ـ پیشنهادهای لازم در مورد برنامه های درسی پرورشی، روشها و وسایل و اجرای مصوبات شوراها در حدود مقررات مربوط.
ـ همکاری و تبادل نظر با اولیاء دانش آموزان در موارد لازم بمنظور آگاهی از وضع رفتار و تحصیلات دانش آموزان و راهنمائی خانواده ها برای چاره جوئی دشورایها و مسائل تحصیلی دانش آموزان با اطلاع مدیر مدرسه.
ـ رسیدگی مرتب به کیفیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ثبت نمرات آنان براساس مفاد آئین نامه امتحانات انجام آزمایشها و کارهای علمی لازم با توجه به محتوای کتب درسی مربوط.
ـ ثبت خلاصه ای از آزمایشهای انجام شده و نتایج آن توسط دانش آموزان یا معلم در دفتر مربوط.
ـ دقت و مراقبت در وضع پوشش دانش آموزان و تذکر مطالب لازم به آنان در این زمینه.
ـ شرکت فعال در جلسات شورای معلمان و اظهار نظر و ارائه پیشنهادهای لازم.
ـ توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان و توجه لازم موردی به دانش آموزانی که در یادگیری نارسائیهایی دارند و یا دیرآموز هستند.
ـ سعی در شناسائی ناهنجاریهای رفتاری و نارسائیهای اخلاقی و مشکلات خانوادگی دانش آموزان و همکاری با مدیر و دیگر مسئولین و اولیاء در جهت اصلاح و رفع مشکل آنان.
ـ همکاری و معاضدت با مدیر و معاون و سایر معلمان مدرسه در اجرای ضوابط و مقررات دستورالعملها و بخشنامه ها.
ـ همکاری و مساعدت لازم با مسئولین و حضور بموقع در مدرسه در جریان برگزاری امتحانات.
ـ رسیدگی مرتب به حضور و غیاب دانش آموزان و ارائه گزارشهای لازم به اولیاء مدرسه.
ـ ورود به کلاس قبل از دانش آموزان و خروج از کلاس بعد از آنان و عنداللزوم همکاری با معاونت مدرسه برای مراقبت از دانش آموزان در ساعات تفریح.
ـ حضور در جلسات برگزاری امتحانات داخلی و نهائی به عنوان مراقبت یا ناظر، یا مسئول حوزه یا برحسب مسئولیتی که طبق دستورالعمل های صادره از سوی آموزش و پرورش به وی محول میگردد.
ـ همکاری در تشکیل و تنظیم پرونده های تحصیلی دانش آموزان.
ـ انتقال و ثبت نمرات امتحانی در لیست معلم و کنترل آن و تحویل بموقع به مدیر مدرسه پس از امضاء.
الف) حضور به موقع در محیط کار
ب) داشتن علاقه به شغل معلمی
ج) بین دانش آموزان تفاوت قائل شدن
د) رابطه دوستی و صمیمانه با بچه ها
الف) عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی
ب) برخورد نادرست با دانش آموز مشکل دار
ج) عدم توجه به برخی از دانش آموزان
برنامه ریزی برای مدیران مدارس
برنامه ریزی توسط مدیر آموزشگاهاز میان وظایف مدیریت آموزشگاهی، برنامه ریزی دارای جایگاه مهمی است در زیر نکاتی جهت اطلاع مدیران گرامی مدارس اعلام میگردد
اصل اول: برنامه ریزی برای انتخاب دبیران و کارکنان
اصل دوم: برنامه ریزی برای ثبت نام دانش اموزان
اصل سوم: برنامه ریزی برای کسب اطلاعات فردی و رفتاری دانش اموزان و شناخت بیشتر آنان
حجم:7005KB | بازدید :1291
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...
حجم:4886KB | بازدید :1618
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر میباشند. 1- بخش اداری 2- بخش حقوقی 3- بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...
مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد
حجم:4013KB | بازدید :1077
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهرهبرداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهرهبرداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...
حجم:3511KB | بازدید :2106
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...
حجم:2462KB | بازدید :1560
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...
دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي
حجم:2131KB | بازدید :1411
فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...
مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی
حجم:959KB | بازدید :1300
تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...