منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات  فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

گروه محصول -> روانشناسی،علوم تربیتی، مشاوره

دانلود جزوه اصول سخنوري



قیمت: ۷۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 140     کد محصول :2710      حجم فایل:224,88 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

 مقدمه

 گفتار کم نظيرترين و متداول ترين عملکرد انسان است. گفتار به علت عموميتش در بين انواع شاخه هاي ديگر ارتباطات، تقريبا جوهر زندگي ما موجودات اجتماعي به شمار مي رود. ارتباط گفتاري مهمترين رفتار انسان و بنيان تاثير متقابل اجتماعي را به وجود مي آورد. زندگي حقيقي ما مانند يک ميز گفتگوي بزرگ است و ما چه بخواهيم و چه نخواهيم، بناچار يکي از شرکت کنندگان دور اين ميز گفتگو هستيم. چگونگي ارتباط ما با شرکت کنندگان دور اين ميز نه تنها مي تواند کيفيت آينده زندگي ما را تعيين کند بلکه همچنين تعيين مي کند که موفق يا ناموفق خواهيم بود. بي ترديد تسلط بر هنر برقراري ارتباط با ديگران موضوعي است كه در تمامي شئون زندگي انسان اثرگذار است . هنر برقراري ارتباط موثر از مسائل مختلف تربيتي ، اجتماعي ، فرهنگي ، سياسي ، اخلاقي و مذهبي و ... محيط فرد اثر مي پذيرد . در اين جزوه به نقش سخن و سخنوري و روشهاي مطلوب سخن گفتن ، اجزا و ابزار لازم براي سخنوري و گويش ها و روشهاي شناسايي مخاطبان و نحوه اثرگذاري در مخاطبان و جايگاه سخنوري و تبليغ در اسلام و مسائلمرتبط ديگر بحث شده است .

اصول سخنوري

جايگاه سخن و سخنوري

انسان، موجودي متفكر و اجتماعي است. او در ارتباطات اجتماعي خود با ديگران تعامل دارد، به داد و ستد فكري، احساسي و...     مي پردازد و پيامهاي خويش را با روشهاي مختلف، مانند: اشاره، نوشتن، گفتن و تصوير به ديگران مي رساند. از اين ميان، مهم ترين و شايد بي بديل ترين ابزار آدمي براي انتقال پيامهايش زبان است.رسانه هاي متنوع و ابزارهاي ارتباطي فراواني در دوران معاصر و در عصر ارتباطات، پا به عرصه وجود گذاشته تا انسان را در           پيام رساني ياري دهند؛ اما به هيچ وجه نتوانسته اند جاي سخن را بگيرند و يا اعتبار آن را كاهش دهند.فيلم، سينما، فضاي مجازي اينترنت، محصولات هنري و ديگر وسايل ارتباط جمعي با همه قدرت و اهميت و ارزشي كه دارند، هيچ گاه نمي توانند عرصه را بر شيوه بي بديل و سنتي تبليغ؛ يعني سخنراني، تنگ كنند و يا به جاي آن بنشينند.سالهاست كه افراد زيادي، تفاوتهاي موجود ميان رسانه ها را بررسي کرده اند. مارشال مك لوهان، نخستين كسي بود كه به شيوه اي متقاعد كننده، رسانه ها را به دو قسمت تقسيم كرد و مدعي شد رسانه يا گرم است و يا سرد. او رسانه هاي همه حسي را سرد و رسانه هاي تك حسي را گرم مي داند. وي رسانه هاي گرم را شامل ابزارهايي بر مي شمرد كه قادرند مفهوم منظور را به كمك ذهن و تخيل مخاطب كامل كنند؛ اما رسانه هاي سرد نمي توانند چنين امكاني را براي مخاطبانشان فراهم سازند. به اين ترتيب، راديو گرم است؛ چون شنونده سعي مي كند آنچه را مي شنود با تصورات خود در ذهنش تكميل كند. در مقابل، تلويزيون، رسانه سرد است؛ چون همه چيز را به بيننده نشان مي دهد و جاي فعاليت چنداني براي وي نمي گذارد.سخنراني، بيشتر با بعد شنيداري انسان مرتبط است؛ از اين رو بيش از رسانه هاي ديداري، انسان را به تفكر، درك و فعاليت ذهني وا مي دارد. همچنين باعث افزايش قدرت انديشه مي شود و براي درك مفاهيم عميق، مناسب تر است.

حتي مي توان گفت كه سخنراني، بهتر از رسانه گرمي مثل راديو و يا يك متن نوشتاري مخاطب را متقاعد مي کند و مطالب مورد نظر را به وي منتقل مي سازد. گزارش ذيل، شاهدي بر اين مدعا است:«در سالهاي دهه 1930 م انديشمنداني چون: دابليو. اچ، ويلكي، فرانكلين توور، هدلي كانتريل، كوردون آلپرت، يك آزمايش انجام دادند، آنها گروههايي «جور شده» از دانشجويان را در برابر مباحث مشابهي قرار دادند كه محور آنها جنگ، مذهب و ساير موضوعهاي بحث انگيز بود. گروه اول در برابر سخنراني مي نشستند و گروه ديگر، همان سخنراني را از راديو مي شنيدند و گروه سوم آن را به صورت چاپ شده مي خواندند. آن گاه همه را آزمايش کردند تا ببينند تغيير نگرش يا گرايش آنها چگونه است. نتايج در تجربه هايي كه به طور متوالي، يكي پس از ديگري صورت پذيرفت، همواره ثابت بود. سخنراني رو در رو مجاب كننده تر از راديو و راديو مجاب كننده تر از متن چاپي بود.»در كنار همه اين مباحث، نبايد از ارتباط روحي بين گوينده و شنونده در سخنراني و تبليغ چهره به چهره و آثار معنوي و مثبت آن ـ كه قابل مقايسه با ديگر رسانه ها نيست ـ غافل بود.به ياد داشته باشيم كه سخنراني مؤثر، عاملي اساسي براي معرّفي و تثبيت جايگاه اديان، فرقه ها، گروههاي سياسي و رهبران ديني و اجتماعي است. راهبراني كه در سخن و سخنوري توفيق بيشتري دارند، از مقبوليّت بيشتري نيز برخوردارند. آنان بهتر از ديگران مي توانند از حريم ارزشهاي اجتماعي، ديني و سياسي خويش دفاع كنند و يا با تيرهاي نافذ سخن، افكار جهل آلود را هدف بگيرند. در حقيقت برخي سخنان از تيرهاي جنگجويان تأثيرگذارترند؛ چنان كه امام علي عليه السلام مي فرمايد: «رُبَّ كَلامٍ اَنْفَذَ مِنْ سِهامٍ»؛ چه بسا سخني كه تأثيرش از تيرها [ي نافذ] افزون تر است.»و چه زيبا در اهميت و جايگاه سخنوري سروده اند كه:

به گوينده گيتي، برازنده است                              كه گيتي به گويندگان زنده است

تعريف سخنراني

بشر از دير زمان‌ با فن‌ سخنوري‌ يا خطابه‌ آشنا بوده‌ و براي‌ پيشبرد مقاصد خود و اقناع‌ديگران‌ از نيروي‌ خدادادي‌ استفاده‌ مي‌ كرده‌ است‌ . آدمي‌ از آن‌ زمان‌ كه‌ زندگي‌اجتماعي‌ خود را آغاز كرده‌ و جوامع‌ را تشكيل‌ داده‌ ، براي‌ بيان‌ مقاصد و هم‌ آهنگ‌كردن‌ خود با اجتماعي‌ كه‌ در آن‌ مي‌ زيسته‌ به‌ سخن‌ گفتن‌ پرداخته‌ است‌ و بر اساس‌اعتقادات‌ ديني‌ ، كلام‌ موهبتي‌ آسماني‌ است‌ كه‌ از طرف‌ خداوند به‌ بندگان‌ عطا گرديده ‌و سبب‌ برتري‌ آدمي‌ از ديگر حيوانات‌ شده‌ است‌ .تاکنون تعاريف زيادي درباره خطابه و سخنراني ارائه کرده‌اند. نگاهي گذرا به اين تعريفها نشان مي دهد که هر کسي با برداشت خود از خطابه و هدفش از آن، قيودي را در تعريف آورده است. بعضي هدف از آن را فقط اقناع مخاطب دانسته و برخي در کنار اقناع انديشه به تحريک احساس نيز توجه کرده اند. عمده تعاريف، متأثر از تعريف ارسطو در خطابه است. او با توجه به شرايط زمان خود آن را تعريف کرده است؛ در آن دوران خطابه را بيشتر براي قانع‌کردن ديگران به کار مي گرفتند.بعضي فقط خطابه را تعريف کرده اند؛ در حالي که خطابه، يکي از شکلهاي اجرايي سخنراني است. آنچه ما در اين کتاب در پي تعريف آنيم، سخنراني ديني است که اعم از خطابه است و با توجه به ويژگيها، شرايط و اهداف خاص خود بايد تعريف شود.به هر روي، پيش از تعريف سخنراني ديني، بيان برخي تعاريف ارائه‌شده براي خطابه و سخنراني، خالي از لطف نيست؛ براي نمونه به موارد ذيل مي توان اشاره کرد:

1. « خطابه، فن تصرّف در عواطف و عقول مخاطبان از رهگذر الفاظ فصيح و جملات بليغ، براساس مشافهه، به منظور اقناع عقل و احساس شنوندگان و ترغيب آنان به سوي هدفي [است] که سخنور در نظر دارد.»

2. « خطابه، صناعتي است که توسط آن بتوان در هر امري از امور جزئي، ديگران را در حدّ امکان اقناع نمود.»

3. خطابه « سخني است به صورت نثر تأليف يافته که به وسيله آن، يک نفر جماعت را به قصد اقناع، مورد خطابه قرار مي دهد.» - خطبه کردن ؛ بر سر منبر در اماکن مقدسه پس از حمد و ثناي خدا و مدح پيغمبر ذکر سلطان يا خليفه وقت با بزرگي کردن : ما بتن خويش بمسجد آدينه خواهيم آمد تا اميرالمؤمنين را خطبه کنيم . (تاريخ بيهقي ). و رسولي نامزد شود از درگاه عالي و منشور ولايت اگر راي عالي ارزاني دارد و خلعتي با وي باشد که بنده بنام خداوند خطبه کرده است تا قويدل شود و اين ولايت که بنده خداوند خطبه کرده است ، بتمامي قرار گيرد. (تاريخ بيهقي ). امير گفت : خليفه را چه بايد فرستاد. احمد گفت بيست هزار من نيل رسم رفته است خاصه راو پنج هزار من حاشيت درگاه را و نثار بتمامي که روز خطبه کردند. (تاريخ بيهقي ).

بنگر که خلق را بکه داد و چگونه گفت                          روزي که خطبه کرد نبي بر سر غدير              

 

4. « فن سخنوري به مجموعه اصول و قواعدي گفته مي شود که سخنور با استفاده از آن در ذهن مستمعان خود تأثير لازم را به جا گذارد و به مقصودي که دارد برسد.»

5. « سخنوري يا خطابه، فني است که به وسيله آن؛ گوينده، شنونده را با سخن خود اقناع و بر منظور خويش ترغيب مي کند.»

6. سخنوري‌ فن‌ اقناع‌ و ترغيب‌ است‌ به‌ وسيله‌ سخن‌ ، و غرض‌ از آن‌ بدست‌ آمدن‌ اين‌دو نتيجه‌ است‌ پس‌ بايد گفت‌ موضوع‌ علم‌ سخنوري‌ چيزي‌ است‌ كه‌ بوسيله‌ آن‌ غرض‌ ازسخنوري‌ حاصل‌ مي‌ شود يعنـي‌ سخن‌ گوينده‌ را بــاور مي‌ كند و بر منظوراو برانگيخته‌ مي‌ شود.

7. در تعريف‌ سخنوري‌ علماي فن‌ معتقدند كه‌ بوسيله‌ اين‌ فن‌ گوينده‌ شنونده‌ را از مطالب‌خود آگاه‌ كند يا وي‌ رابه‌ سخنان‌ فصيح‌ و بليغ‌ خود قانع‌ سازد يا به‌ كاري‌ راغب‌ نمايد .

6. گزارش‌ شفاهي‌ يا سخنراني‌ عبارت‌ است‌ از انتقال‌ عقايد و آرا از طريق‌ بيان‌ و صحبت‌كردن‌ در ميان‌ تعريفهاي‌ ارائه‌ شده‌ تنها تعريف‌ دوم‌ است‌ كه‌ به‌ سخن‌ صفت‌ فصيح‌ و بليغ‌ داده‌ وآن‌ را از كلام‌ عادي‌ متمايز ساخته‌ است‌ زيرا سخنوري‌ يكي‌ از فنون‌ ادبي‌ است‌ و با سخن‌گفتن‌ عادي‌ و محاوره‌ فرِ دارد . در سخنوري‌ اين‌ نكته‌ مورد بحث‌ قرار مي‌ گيرد كه‌گوينده‌ بايد از چه‌ اصول‌ و قواعدي‌ پيروي‌ كند و كلام‌ را به‌ چه‌ ترتيبي‌ بگويد كه‌ علاوه‌ بررساندن‌ مقصود ، شنونده‌ را به‌ درك‌ آن‌ علاقمند سازد و او را آماده‌ پذيرش‌ سخن‌ خودكند . البته‌ نخستين‌ كار هر سخنران‌ تأثير نهادن‌ در قلب‌ و روح‌ شنونده‌ ، براي‌ بر آوردن‌مقصود خاصي‌ و ديگري‌ آگاهي‌ از تكنيكهايي‌ كه‌ براي‌ گذاشتن‌ چنين‌ تأثيري‌ لازم‌ است‌ارسطو هنر سخنوري‌ را اينگونه‌ تعريف‌ مي‌ كند : هنر سخنوري‌ را مي‌ توان‌ توانايي‌بكارگيري‌ روشهاي‌ قانع‌ كردن‌ مخاطب‌ در هر مورد تعريف‌ كرد . اين‌ كاري‌ است‌ كه‌ ازساير هنرها ساخته‌ نيست‌ هر هنر يا علمي‌ مي‌ تواند مقوله‌ هاي‌ خاص‌ خودش‌ را به‌مخاطب‌ بقبولاند مثلاً علوم‌ پزشكي‌ مردم‌ را قانع‌ مي‌ كند كه‌ چه‌ چيزبراي‌ سلامتي‌ مفيد وچه‌ چيز مضر است‌ اما ما به‌ هنر سخنوري‌ به‌ عنوان‌ قدرت‌ به‌ كارگيري‌ روشهاي‌ ترغيب‌ وقانع‌ كردن‌ مخاطب‌ تقريباً در هر زمينه‌ اي‌ مي‌ نگريم‌ بر اساس‌ مطالب‌ مذكور مي‌ توان‌سخنوري‌ را چنين‌ تعريف‌ كرد : « فن‌ سخنوري‌ به‌ مجموعه‌ اصول‌ و قواعدي‌ گفته‌ مي‌ شود كه‌ سخنور با استفاده‌ از آن‌ درذهن‌ مستمعان‌ خود تأثير لازم‌ را بجا مي‌ گذارد و به‌ مقصودي‌ كه‌ دارد برسد »

انواع سخنراني

     سخنراني برنامه ريزي شده  Programmed Lecture

در اين روش که براي آموزش تعداد نسبتاً زيادي فراگير به کار مي رود از شيوه سخنراني، بحث گروهي و پرسش و پاسخ در قسمت ...



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
 بررسی سوء رفتار با کودکان درایران

بررسی سوء رفتار با کودکان درایران

قیمت: 250,000 ريال کد فایل:30293
 بررسی سوء رفتار با کودکان درایران و جهان (پدیده شوم  کودک آزاری ) باسلام. دوستان عزیز بار دیگر یکی از کاملترین و عظیم ترین پروژه ها یا بهتر بگوییم پایان نامه های علوم انسانی و رشته های مشابه با موضوع بررسی سوء رفتار با کودکان یا همان کودک آزاری در ایران و جهان، درسایت به روز پروژه قرار گرفت از دوستان بازاریاب و خریدارن عزیز خاهشمندیم در فروش این محصول و معرفی آن برای دیگران حتما تلاش نمیاند تا این مطالعه ی عظیم در اختیار اکثرا...
پروژه ی بینظیربررسی  یک بسته کامل برای  مدیریت ( NTTACPLUS

پروژه ی بینظیربررسی یک بسته کامل برای مدیریت ( NTTACPLUS

قیمت: 200,000 ريال کد فایل:30290
پروژه ی بینظیربررسی  یک بسته کامل برای  مدیریت کنترل دسترسی و اطلاعات حسابداری ( NTTACPLUS ) به دوزبان اگلسی و فارسی باسلام. دوستان عزیز بار دیگر یکی از به روز ترین.نادرترین. کاملترین و بینظیر ترین دستاوردهای کارشناسان فروشگاه به روز پروژه با عنوان پروژه یا پایان نامه بررسی یک بسته کامل برای  مدیریت کنترل دسترسی و اطلاعات حسابداری ( NTTACPLUS ) به دوزبان اگلسی و فارسی، در فروشگاه بارگذاری شد. دوستان عزیز این پایان نامه نادر  فوق العاده...
مقاله ايدز و نوجوانان

مقاله ايدز و نوجوانان

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:30243
  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   ايدز چيست ؟ هنگامي که دنيا برنامه بهداشت براي همه تا سال ۲۰۰۰ را پيگيري مي کرد و زمانيکه جهانيان ريشه کني آبله را جشن مي گرفتند و غلبه بر بسياري از بيماريهاي عفوني مانند فلج اطفال ،‌ ديفتري ، سرخک و کنترل بيماريهاي واگير را نويد مي دادند ، ناگهان در سال ۱۹۸۱ نوعي بيماري عفوني ناشناخته در آمريکا ، اروپا ، آفريقا ،‌ استراليا ، به نام ايدز گسترش يافت . با گذشت حدود ۲۰...
مقاله رابطه آماری بین  وزن کودک در هنگام تولد و سن مادر

مقاله رابطه آماری بین وزن کودک در هنگام تولد و سن مادر

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:30194
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :                                  مقدمه : وزن وسن کودک از نظر سازمان جهانی بهداشت از مهمترین شاخص های سنجش سلامت محسوب می شود .از سوی سازمان جهانی بهداشت وزن نرمال برای کودکان در زمان تولد وزنی بالای 5/2 کیلو گرم تعیین شده است .ما معتقد هستیم بین سن مادر ووزن کودک در زمان تولد رابطه وجود دارد و این یک فرض برای مطالعه ما می باشد .سن نرمال برای مادران در...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

حجم:7005KB | بازدید :1287

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

حجم:4886KB | بازدید :1609

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند. 1-    بخش اداری 2-    بخش حقوقی 3-    بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

حجم:4013KB | بازدید :1072

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

حجم:3511KB | بازدید :2096

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي   منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

حجم:2462KB | بازدید :1555

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

حجم:2131KB | بازدید :1406

فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه  انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

حجم:959KB | بازدید :1296

تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...