منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات  فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

گروه محصول -> حسابداری و اقتصاد

دانلود مقاله استراتژی شرکت های هلدینگ



قیمت: ۵۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 22     کد محصول :3111      حجم فایل:75,77 KB      نوع فایل :rar



 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

 

چکیده: عدم وجود تمایز بین انواع ترکیب ( ادغام، تلفیق، اشتراک منابع و غیره) با یکدیگر و با هلدینگ و شباهت عملیات شرکت های هلدینگ از نظر بهره برداری از منابع خود و تحصیل منفعت با شرکت های سرمایه گذاری، موجب ناشناخته و نامانوس بودن این شرکت ها در ایران شده است. در این مقاله تلاش بر این است که ضمن معرفی شرکت های هلدینگ، به بررسی و تفکیک هلدینگ ها از شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های بزرگ، تراست، ادغام و تلفیق پرداخته و تفاوت های موجود بینشان را بررسی نماییم.

کلمات کليدي: هلدینگ، ادغام، تراست، شرکت های سرمایه گذاری، چالش های هلدینگ در ایران

1.      مقدمه

 

 یکی از استراتژی های مدیریتی برای حداکثر کردن سود بنگاه های تجاری ترکیب واحد های تجاری است. سازمان های توانمند برای ورود به عرصه رقابت جهانی، مقابله با ناپایداری محیط های بازار، رشد، تلاش برای کسب سهم بیشتری از بازار، ورود به فعالیت‌های جدید و سودآفرین، ارزش آفرینی، کاهش هزینه،  فعالیت خود را به صورت هلدینگ درآورده اند تا به این صورت ضمن چیره شدن بر مشکلات خود به رقابت در سطح جهانی بپردازند(دستمالچی و همکاران،1390). اثر گذاری شرکت های هلدینگ در بخش های مختلف اقتصادی بسیار با اهمیت است و بسیاری از کشورها را به اسم هلدینگ هایشان شناخته می شوند به همین علت اثربخشی فعالیت ها در اقتصاد نوین جهانی به اثربخشی راهبرد های شرکت های هلدینگ بستگی دارد. از این رو سازمان های توانا تمایل زیادی برای فعالیت در قالب هلدینگ و بهره گیری از توانایی های یکدیگر دارند تا بدین وسیله ضمن فائق آمدن بر مسائل و مشکلات خود به رقابت در سطح بالاتر و رقابت در عرصه جهانی بپردازند. بسیاری از مدیران ساختار هلدینگ را فرمول معجزه آسایی یافتند که هر مشکل سازمانی مانند پیچیدگی و روابط اقتصادی، اقتصادی نبودن فعالیت ها و موانع رشد را مرتفع می کند.(گولد و همکاران، 1389). شرکت های هلدینگ با ابعاد مختلف، در قبل و بعد از جنگ جهانی دوم در بعضی از کشورهای اروپایی ایجاد شدند. سپس موج تشکیل این شرکت ها در دهه های 60 و70 وارد آسیا و آفریقا شد. نوع پیشرفته تری از این نوع شرکت ها در مقیاس گسترده در سال های 1988 تا 1991 در الجزایر و مصر به وجود آمد که توانستند اثر گسترده ای بر ساختار های سازمانی و فعالیت های کاری داشته باشند(دستمالچی و همکاران،1390).

تفاوت هلدینگ و ادغام و تلفیق

یکی از استراتژی های سطح شرکت، استراتژی تصاحب و ادغام شرکت هاست که در راستای خلق ارزش و افزایش ثروت صاحبان سهام اتخاذ می گردد. مهم ترین انگیزه که مدیران عالی شرکت ها را به انجام چنین معاملاتی تشویق می کند؛ کسب هم افزایی، افزایش ثروت صاحبان سهم، صرفه جویی در مقیاس و حیطه، افزایش سهم بازار،افزایش کارایی، افزایش توان تحقیق و توسعه، رشد شرکت و کاهش ریسک است (جاسبی، 1364). هم افزایی را می توان این گونه تعریف کرد: زمانی که دو یا چند عنصر یا عامل با یکدیگر همیاریی و تعامل داشته باشند، معمولا اثری به وجود می آید. اگر این اثر از مجموع اثرهایی که هرکدام از آن عناصر به طور جداگانه توانایی ایجاد کردن آن را داشتند فراتر رود، در اینصورت پدیده هم افزایی رخ داده است(Smith,2001). اولین موج تصاحب و ادغام شرکت ها در آغاز قرن بیستم و بین سال های 1893 تا 1904 بوده است(Weston, and Weaver , 2001).  ادغام عبارتست از ترکیب دو یا چند شرکت از طریق تحصیل مستقیم دارایی های خالص یک یا چند شرکت به وسیله شرکت دیگر. اگر زیاد دقیق نباشیم هر ترکیب بازرگانی ادغام است (جاسبی، 1364).

تلفیق عبارتست از ترکیب دو یا چند شرکت که واحد اقتصادی جدیدی بوجود آورند که مالک دارایی های واحد های ترکیبی است. فرق ادغام و تلفیق در این است که در ادغام واحد اقتصادی جدیدی بوجود نمی آید، در حالی که در تلفیق واحد اقتصادی جدیدی بوجود می آید(صالح اردستانی، 1373). در ادغام شخصیت حقوقی شرکت خریدار حفظ شده ولی شرکت هدف به عنوان یک واحد کسب و کار ادامه فعالیت داده و شخصیت حقوقی آن حذف میشود (جاسبی، 1364).در ادغام شخصیت حقوقی شرکت خریدار حفظ شده ولی شرکت هدف به عنوان یک واحد کسب و کار ادامه فعالیت داده و شخصیت حقوقی آن حذف میشود (جاسبی، 1364). با وجود اهداف اولیه و مشترک در تشکیل هلدینگ و ترکیب موسسات، تفاوت هایی در زمینه های ذیل بین هلدینگ و ادغام وجود دارد:

 

 

محصولات مرتبط
پاورپوینت بررسی مبانی اقتصاد مهندسی با طرح اسلایدهای زیبا

پاورپوینت بررسی مبانی اقتصاد مهندسی با طرح اسلایدهای زیبا

قیمت: 70,000 ريال کد فایل:30291
پاورپوینت بررسی مبانی اقتصاد مهندسی با طرح اسلایدهای کاملا زیبا و متفاوت باسلام. دوستان این مجموعه درباره پاورپوینت بررسی مبانی اقتصاد مهندسی میباشد که در مجموع 50 اسلاید زیبا و با گرافیک فوق العاده طراحی شده است. دوستان عزیز هنگام بازکردن فایل اصلی با پاورپوینت فایل رمزی از شما میخاد احتیاجی به وارد کردن پسورد نیست و با کلیک روی read only میتوانید وارد شده و اسلایدهارو مشاهده نمایید. پس حتما به این نکته دقت...
 پاورپوینت مشتری شناسی و برندسازی

پاورپوینت مشتری شناسی و برندسازی

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:30014
این پاورپوینت شامل23 اسلاید  می باشد. این محصول هم اکنون با پرداخت تنها 6900 تومان قابل دانلود خواهد...
پاورپوینت بورس اوراق بهادار

پاورپوینت بورس اوراق بهادار

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:30009
این پاورپوینت شامل28 اسلاید  می باشد. این محصول هم اکنون با پرداخت تنها 6900 تومان قابل دانلود خواهد...
پاورپوینت آشنايي با گروه اقتصادي و تجاري كشورهاي اسلامي

پاورپوینت آشنايي با گروه اقتصادي و تجاري كشورهاي اسلامي

قیمت: 69,000 ريال کد فایل:29990
این پاورپوینت شامل45 اسلاید  می باشد. این محصول هم اکنون با پرداخت تنها 6900 تومان قابل دانلود خواهد بود.   •سازمان همكاريهاي اقتصادي (اكو) •گروه هشت كشور مسلمان در حال توسعه (D-8) •سازمان كنفرانس اسلامي (OIC) •نظام جهاني ترجيحات تجاري بين كشورهاي در حال توسعه (GSTP) •اتحاديه همكاريهاي منطقه‌اي كشورهاي حاشيه اقيانوس هند...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

حجم:7005KB | بازدید :1291

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

حجم:4886KB | بازدید :1620

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند. 1-    بخش اداری 2-    بخش حقوقی 3-    بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

حجم:4013KB | بازدید :1077

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

حجم:3511KB | بازدید :2108

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي   منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

حجم:2462KB | بازدید :1560

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

حجم:2131KB | بازدید :1411

فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه  انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

حجم:959KB | بازدید :1300

تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...