منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

دانلود مقاله حسابداری اجتماعی

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله حقوق و دستمزد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات  فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله توليد پسته در ايران، مشكلات فروش وراهكارهاي توسعه صاد

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

گروه محصول -> -> آموزش ابتدایی

گزارش تخصصی رشته کامپیوتر



قیمت: ۲۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 12     کد محصول :6216      حجم فایل:26,66 KB      نوع فایل :rar



چکیده گزارش:

استفاده از رایانه تحول عظیمی در مسیر علم داشته است یکی از رشته‌های مطابق با رایانه که امروزه استفاده و کاربرد زیادی در انجام کارهای گرافیکی و تصویری دارد رشته تصویر سازی کامپیوتر می‌باشد. هنر تصویر سازی از شاخه‌های هنرهای کاربردی می‌باشد که تصویرگر برای بیان ایده‌ها و ادراک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو سود می‌جوید که هنر آموز و هنر جو را به سوی خلاقیت سوق می‌دهد و یکی از رشته‌های تحصیلی در رشته کار و دانش می‌باشد.

 

مقدمه گزارش:

امروزه در کشور عزیز ما بر امر تدریس و شیوه‌های تدریس مؤثر کمتر توجه می‌شود و یکنواختی و استفادهٔ بیش از حد از یک روش تدریس امر یادگیری را کند می‌کند. تدریس هم علم است و هم هنر و معلم باید از علم و هنر آن برخوردار باشد تدریس تنها رابطهٔ معلم و شاگرد برای انتقال معلومات خود نیست. تدریس مفاهیم مختلفی در بر می‌گیرد همانند نگرش‌ها و گرایش‌ها و باورها و عادت‌ها و شیوه‌های رفتاری و به طور کلی انواع تعبیراتی که می‌خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم و هر کدام از زمینه‌های فوق مشخصات متفاوت دارند. تدریس باید فعالیتی منظم و مرتب و هدفدار باشد و از پیش طراحی شود و هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری باشد و معلم و شاگر بر هم تأثیر بگذارند. نکتهٔ مهم در فرآیند تدریس این است که معلم مشخص کند چه باید یاد گرفته شود تا براساس آن محتوای آموزشی و فعالیت‌های متناسب با درس و فهم شاگردان فراهم گردد.

اگر چه تعداد معلمانی که برای آموزش از کامپیوتر استفاده می‌کنند از سال 1985 دو برابر شده است، تفاوت‌های اساسی میان معلمان ابتدایی و دبیرستان در استفاده از کامپیوتر وجود دارد. معلمان ابتدایی بیشتر از معلمان دبیرستان اعلام کرده‌اند که در آموزش خود به طور منظم از کامپیوتر استفاده می‌کنند.

بیکنر (1991) گزارش داده است که بیشتر وقت دانش آموزان مدارس ابتدایی هنگام استفاده از کامپیوتر، صرف موضوعاتی در زمینه‌های درسی به ویژه ریاضیات، فعالیت خواندن و زبان می‌شود. ولی هنوز بر مشق و تمرین مهارت‌های محاسبه در ریاضیات و مکانیک زبان تأکید می‌شود. در دبیرستان، دانش آموزان فقط 25 درصد وقتشان را در موقع کار با کامپیوتر صرف موضوعات تحصیلی می‌کنند. در عوض نصف وقتشان در زمان کار کردن با کامپیوتر برای یادگیری مهارت‌های ویژۀکامپیوتری صرف می‌شود.

در این مقاله سعی بر آن است  تا تأثیر کامپیوتر را بر تدریس دوره ابتدایی بررسی کنیم.

امروزه یکی از دلایل گسترش وسیع استفاده از کامپیوتر این است که هزینه‌های استفاده از آن برخلاف دیگر هزینه‌های تعلیم و تربیت، عملاً به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

بدنه یا متن گزارش:

آموزش مبتنی بر کامپیوتر

(Computer- Based Education CBE) اصطلاح گسترده‌ای است که به هر نوع کاربرد کامپیوتر در مجموعه‌های آموزشی شامل تمرین، تجربه، شبیه‌سازی، مدیریت آموزشی، حل مسأله، برنامه‌ریزی، توسعه اطلاعات، نوشتن و خواندن از طریق پردازش کلمات و سایر موارد اشاره دارد. علاوه بر این، از این اصطلاح برای فعالیت‌های یادگیری با کامپیوتر مستقل و فعالیت‌های که مواد و مطالب آن از طریق معلمان ومربیان مطرح وارائه می‌گرددنیزاستفاده می‌شود.

2) آموزش با کمک کامپیوتر

(Computer-Assisted Instruction CAI)

اصطلاح اختصاصی‌تری است که اغلب برای فعالیت‌های تمرینی و شبیه‌سازی به کار می‌رود، و از طریق سیستم و یا توسعه آموزش سنتی و معلم محور ارائه می‌شود.

3) آموزش با مدیریت کامپیوتر (Computer-Managed Instruction CMI)

این اصطلاح برای اشاره به کاربرد کامپیوتر توسط کارکنان مدارس به منظور سازمان دادن به داده‌های دانش‌آموزان و تصمیم‌ها و فعالیت‌های آموزشی به کار می‌رود که در آن کامپیوتر عملکرد دانش‌آموزان را در آزمون‌ها ارزیابی کرده و آن‌ها را به سوی منابع آموزشی مناسب‌تر هدایت می‌کند.

4) آموزش پربار شده با کامپیوتر

(Computer-Enridhed Instruction CEI)

اشاره به آن دسته از فعالیت‌های یادگیری دارد که کامپیوتر از طریق آن داده‌های مورد نیاز دانش‌آموزان را به منظور نشان دادن روابط در مدل‌های مربوط به واقعیت‌های اجتماعی و فیزیکی تولید می‌کند، برنامه‌هایی را که توسط دانش‌آموزان توسعه داده شده، اجرا می‌کند، و تمرین‌های بالنسبه بدون ساختار که برای دانش‌آموزان با انگیزه و سرآمد طراحی می‌شود، تحول کلی ایجاد می‌کند.

راهکارهای آموزشی برای تدریس خوب

با صداقت رفتار نمایید. در صورتیکه مطلبی را نمی‌دانید بی خودی برای تغییر سؤال و دادن جواب نادرست و یا مطرح کردن آن به صورت تکلیف، تقلا نکنید. منطقی باشید و فکر نکنید که دانش آموزان اینگونه رفتارهای شما را نمی‌فهمند.

 1-     در صورتیکه وقت به شما اجازه دهد در لابلای تدریس مطالب مفید و مرتبط را بگویید.

2-     برای تدریس خود طرح درس داشته باشید و از ابتدا برای تدریس برنامه ریزی کنید.

3-     مطالب تدریس شدهٔ جلسهٔ قبل را به طور خلاصه و مؤثر و مفید مرور کنید و از آن سؤالاتی را مطرح نمائید.

4-    قبل از ورود به کلاس تدریس مطالب ارائه شده جلسات قبل را مرور و بررسی کنید و به سؤالات مطرح شدهٔ دانش آموزان و جواب خودتان فکر کنید.

5-    همواره به هنگام تدریس طبیعی باشید و در بیان مطالب مبتنی بر اطلاعات خودتان بدیهه گویی نکنید و تا مطمئن نباشید و بدون مدرک مستند و نفهمیده، مطلبی را نگویید.

6-     همیشه سروقت تدریس را شروع و سروقت، درس را تمام کنید.

7-     در عمل منظم باشید و با این کار به دانش آموزان عملاً نظم یاد دهید. نه با توضیح و گفتار.

8-     همواره هر جلسه را با یک مقدمه شروع کنید، تا دانش آموزان بدانند شما دربارهٔ چه مطلبی می‌خواهید صحبت کنید.

9-     هیچ گاه از دانش آموزان انتظار نداشته باشید چیزی را که که خود شما نفهمیده‌اید، به طور کامل یاد بگیرند و بفهمند.

10- فراموش نکنید ممکن است به طور ناگهانی مطلبی کاملاً جدید در ذهن دانش آموزان خلاق و مبتکر خطور کند که شما آن را نفهمید. بنابراین به توضیحات و گفته‌های دانش آموزان مسخره نکنید بلکه سعی کنید آن‌ها را به فکر کردن عمیق وادار کنید.

11- در تدریس سعی نکنید متکلم الوحده باشید. در صورتیکه چنین کردید انتظار نداشته باشید ساعت‌ها دانش آموزان مثل مجسمه به صحبت‌های شما گوش دهند و آن‌ها را بفهمند.

 
فهرست
چکیده گزارش: 3
مقدمه گزارش: 4
بدنه یا متن گزارش: 5
آموزش مبتنی بر کامپیوتر 6
راهکارهای آموزشی برای تدریس خوب 7
تکنولوژی و پیشرفت دانش‌آموزان 8
عمده تحولات تاریخی IT در سه شکل متفاوت: 8
نتیجه گزارش: 9
منابع و مآخذ گزارش: 10
 


  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

پیشنهاد ارزشیابی موضوع تلاش و کسب موفقیت مدیر

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35643
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقدمه   براساس نظریه موفقیت (انگیزش مبتنی بر موفقیت طلبی)، انسان ها هنگامی عملا به سطوح بالایی از بازدهی و کارآیی نائل می شوند که انگیزه کسب موفقیت و پیشرفت در آنان ایجاد شده باشد .به عبارتی دیگر، هر چه نیاز افراد به کسب موفقیت بیشتر باشد، کمیت و کیفیت فعالیت های آنها نیز در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت . در چنین حالتی، پیوستگی شدید و نزدیکی میان انسانهایی که می...
پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

پیشنهاد ارزشیابی تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35642
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی...
پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

پیشنهادات ارزشیابی برای زندگی مشترک با هم اتاقی ها

قیمت: 19,000 ريال کد فایل:35641
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 4 صفحه قسمتی از فایل وقتی جوان ایرانی پس از سختی ها و دردسرهای کنکور، بالاخره در یک دانشگاه قبول و از القابی نظیر پشت کنکوری بودن خلاص می شود، تحولی بزرگ در زندگی اش رخ خواهد داد. به ویژه اگر این مسئله با غیربومی بودن فرد در شهر محل تحصیل همراه گردد و شخص برای ادامه تحصیل، ناگزیر به ترک خانواده و اقامت در یک خوابگاه دانشجویی شده باشد؛ او با چالش های متعددی مواجه خواهد بود. تجربه های منحصر به...
دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

دانلود پیشنهاد ارزشیابی دانش آموز پرخاشگر

قیمت: 15,000 ريال کد فایل:35640
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 6 صفحه قسمتی از فایل پیشنهاد ارزشیابی با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد کنیم ؟ (بیش فعال) هر معلمی در دوره تدریس خود ممکن است با دانش آموزان گستاخ برخورد داشته باشد. نکته ای که اکثر معلمان را آزرده می کند. تندی و بی ادبی این دانش آموزان طوری است که به نظر می رسد کنترل آن ها ممکن نیست. در این جا روش هایی را برای برخورد با دانش آموزان گستاخ پیشنهاد می کنیم. با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

دانلود مقاله شهركهاي صنعتي

حجم:7005KB | بازدید :1291

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

طرح توجيهی توليد طناب نايلوني

حجم:4886KB | بازدید :1618

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند. 1-    بخش اداری 2-    بخش حقوقی 3-    بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد

حجم:4013KB | بازدید :1077

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

مقاله كشاورزی واقتصاد روستایی

حجم:3511KB | بازدید :2107

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي   منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

تحقیق كشاورزي واقتصاد روستايي

حجم:2462KB | بازدید :1560

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي

حجم:2131KB | بازدید :1411

فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل  : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه  انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی

حجم:959KB | بازدید :1300

تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...