- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
هدف كلي این گزارش پي بردن به اين مسئله است كه مدیران واحدهاي اجرایی دبستان عموماً باید ضمن تحکیم گرايش كاري وکسب تجربه وعلم کافی آن ياید گرايش به روابط انساني يا حالتي متوسط از اين دو را نیز داشته باشند
یک معاون توانا با داشتن گزینه های مثبت مثل : ميزان تحصيلات ، سابقه خدمت ، جنسيت ، سابقه مديريت ، دوره هاي ضمن خدمت مرتبط با مديريت وکسب تجربه علمی وعملی وروانشناسی عمومی نوجوانان وجوانان و غيره می تواند در طی سالیان موفقیت کسب کند ونه در یک یا دو سال .
لازمه پیشبرد هدفهای اجرایی در دبستان ، داشتن معاون اجرایی کاردان و شایسته است و چون بهبود زمینه های شایستگی معاونین در دبستان به بهبود آموزش در سطوح مختلف سالهای تحصیلی بستگی دارد، بنابراین نیازدبستان به معاونان آموزشی شایسته بیشتر احساس شده و اولویت می یابد لذا بمنظور بهبود کیفیت معاونت دردبستانهای دولتی وانتفاعی باید اقدام به تنظیم برنامه در سطح بالایی گردد تا از این طریق معاونانی با بینش ها، شناختها و مهارتهای لازم برای خدمت در دبستانها آماده شوند.
در کل یک معاون در همه سطوح آموزشی و سالهای تحصیلی باید دارای ویژگیهای زیر باشد .
الف- داشتن لیاقت و شایستگی عهده دار شدن مسئولیت معاونت دبستان برای تمام سطوح سنی و شناخت اصول و فنون و مفاهیم مدیریت عمومی و آموزشی و روانشناسی عمومی دانش آموزان.
ب- داشتن علم شناخت عوامل قومی ومذهبی و روانی فرهنگی اجتماعی و تربیتی در رابطه با مسئولیت معاونت آموزشی دبستان.
ج- داشتن توانائی کاربرد روشهای مختلف تحقیق در تعلیم و تربیت دانش آموزان.
د- داشتن مهارت در کاربرد اصول و فنون مدیریت آموزشی انش آموزان.
معاونت یک واحد آموزشی بسیار حساس و حائز اهمیت بوده و به دلائل زیر ضرورت آنرا ایجاب می نماید.
1- بهبود شایستگی و کیفیت معاونت دبستان
2- پاسخ به نیازهای اساسی دانش آموزان
3- بهبود کیفیت آموزشی از طریق استفاده از تسهیلات و امکانات آموزش داخلی دبستان.
4- ایجاد روحیه مثبت و شاداب سازی محیط آموزشی بین کارکنان و دانش آموزان.
مدیران اجرایی موارد زیر را زیر نظر مدیر انجام می دهد:
1. همكاري و ايجاد تعامل با ساير معاونين و كاركنان مدرسه جهت اجراي صحيح وظايف آنان و بهبود امور و افزايش بهره وري در مدرسه
2. همکاری و مشاركت با ساير کارکنان، دانشآموزان و اولیای آن ها در بهره گیری از امکانات و ظرفیتهای داخل و خارج از مدرسه
3. همكاري با ساير كاركنان مدرسه درجهت اجراي صحيح و به موقع برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي و پرورشي مدرسه براساس ضوابط و مقررات
4. همكاري و مشاركت با مدير و ساير كاركنان در ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده براي شكوفايي استعدادهای مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی آن ها.
5. همکاری در تهیه و تنظيم برنامه سالانه آموزشی، تربيتي و اداري مدرسه و اجراي شايسته آن با رعایت ضوابط و مشارکت اولیاء، کارکنان، دانشآموزان
6. تهیه و تنظیم تقویم اجرایی از فعالیت ها و وظایف محوله به منظور افزایش بهره وری
7. همكاري با مدير مدرسه در سازماندهي نيروي انساني
8. برنامه ریزی ، اقدام و تسهيل ايفاي نقش مؤثر آموزشي و تربیتی سایر کارکنان مدرسه
9. همكاري در مراقبت و كنترل بر رفتار ، کردار و حضور و غیاب دانش آموزان و اطلاع رساني به موقع به اولياء آنان
10. نظارت برحسن انجام فعاليت ها و وظايف كاركنان مدرسه و ارزشيابي مستمر از عملكرد آن ها براساس ضوابط ، همچنين شناسايي كاركنان كوشا ، ساعي ، فعال و شايسته معرفي به مدير
11. همکاری در برنامه ريزي، نظارت و اجرای فعاليتهاي عمومي و فراگير مدرسه نظير مراسم آغازين، مناسبتها، ايام ا...، نماز جماعت، فعاليتهاي قرآنی ، علمي ، آموزشي فرهنگي، هنري و ورزشي و... ، بازدیدها و اردوهای آموزشی و پرورشی
12. همكاري در مديريت و نظارت بر تأمین شرایط ایمنی و بهداشتی دانشآموزان و محيط مدرسه و اقدام درجهت پیشگیری از بیماریها، سوانح و حوادث احتمالی و مقابله با آنها و نظارت بر تغذیه میان وعده دانش آموزان
13. خودآموزي، تحقيق و پژوهش و سعي در مطالعه مداوم به منظور بالابردن سطح آگاهي و مهارت هاي
14. برنامه ریزی ، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء آنان
15. حضور مؤثر در مدرسه قبل از ورود دانش آموزان و خروج پس از خارج شدن تمامي دانش آموزان از مدرسه
16. برنامه ریزی و تشکیل جلسات شوراي مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، شورای دانش آموزی و ...) وهمكاري در تشكيل گروه های درسي و شورای معلمان و هم چنين زمینه سازی برای حضور فعال اعضا
17. همكاري در آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشي مورد نياز قبل از آغازسال تحصیلی و نظارت بر حسن استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی توسط معلمان و دانشآموزان
18. برنامه ریزی و اقدام به منظور ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مطابق ضوابط و مقررات مربوط
19. اقدام به منظور تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه و مدارک پرسنلی کارکنان در زمان مقرر
20. اجرای بخشنامهها، دستورالعملها، آیین نامهها و ... ارجاعی از سوی مدیر و اطلاع رساني به ساير كاركنان
21. تهیه و تنظیم گزارشهای لازم درخصوص فعالیت های انجام شده برابر وظايف محوله جهت ارائه به مدیرمدرسه
22. نظارت و مراقبت بر فعاليت ها و رفتار دانش آموزان در ساعات تفريح و در مواقع عدم حضور دبير در كلاس درس
23. پاسخگویی به والدین، دانش آموزان، کارکنان و سایر مراجعین به مدرسه در راستای تکریم ارباب رجوع
24. حضور و غیاب کارکنان اداری و آموزشی مدرسه و همکاری با سایرکارکنان برای انجام وظایفشان در غیاب آنان
25. نظارت و مراقبت مستقيم بر پوشش و حجاب دانش آموزان و كاركنان مدرسه
26. اقدام به توجيه و آشناسازي دانش آموزان با آيين نامه ي انضباطي ، مقررات مدرسه و مسائل ديني
27. برنامه ريزي و اقدام برای بهبود وضعیت دانش آموزان داراي ناهنجاریهای رفتاری - اخلاقی، نارساییهای جسمانی و مشکلات خانوادگی با حفظ اصل رازداری و در صورت لزوم معرفی آن ها به مدیر جهت اقدامات مقتضی
28. همكاري با مدير درنظارت بر كار و فعاليت هاي خدمتگزاران ، سرايدار ، نگهبان و ديگر عوامل خدماتي مدارس
29. تهیه و تنظیم گزارشهای لازم درخصوص فعالیتهای مدرسه با همکاری و مشارکت عوامل مربوط جهت ارائه به مدیر.
30. بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فعالیتهای مدرسه و اجرای دقیق اتوماسیون اداری تحت وب مدرسه
31 . تحویل اسناد و دفاتر امتحانات و صورت اموال و وسایل مدرسه درصورت تغییر سمت به مسئول مربوط طبق مقررات.
32. انجام كليه امور مربوط به كار با سامانههاي الكترونيكي (بكفاي تحت وب، دانشآموزي و ...)
سئوالاتی که واقعا باید به آنها پاسخ داده شوند عبارتند از :
هدف كلي این گزارش پي بردن به اين مسئله است كه مدیران واحدهاي اجرایی دبستان عموماً باید ضمن تحکیم گرايش كاري وکسب تجربه وعلم کافی آن ياید گرايش به روابط انساني يا حالتي متوسط از اين دو را نیز داشته باشند
یک معاون توانا با داشتن گزینه های مثبت مثل : ميزان تحصيلات ، سابقه خدمت ، جنسيت ، سابقه مديريت ، دوره هاي ضمن خدمت مرتبط با مديريت وکسب تجربه علمی وعملی وروانشناسی عمومی نوجوانان وجوانان و غيره می تواند در طی سالیان موفقیت کسب کند ونه در یک یا دو سال .
لازمه پیشبرد هدفهای اجرایی در دبستان ، داشتن معاون اجرایی کاردان و شایسته است و چون بهبود زمینه های شایستگی معاونین در دبستان به بهبود آموزش در سطوح مختلف سالهای تحصیلی بستگی دارد، بنابراین نیازدبستان به معاونان آموزشی شایسته بیشتر احساس شده و اولویت می یابد لذا بمنظور بهبود کیفیت معاونت دردبستانهای دولتی وانتفاعی باید اقدام به تنظیم برنامه در سطح بالایی گردد تا از این طریق معاونانی با بینش ها، شناختها و مهارتهای لازم برای خدمت در دبستانها آماده شوند.
در کل یک معاون در همه سطوح آموزشی و سالهای تحصیلی باید دارای ویژگیهای زیر باشد .
الف- داشتن لیاقت و شایستگی عهده دار شدن مسئولیت معاونت دبستان برای تمام سطوح سنی و شناخت اصول و فنون و مفاهیم مدیریت عمومی و آموزشی و روانشناسی عمومی دانش آموزان.
ب- داشتن علم شناخت عوامل قومی ومذهبی و روانی فرهنگی اجتماعی و تربیتی در رابطه با مسئولیت معاونت آموزشی دبستان.
ج- داشتن توانائی کاربرد روشهای مختلف تحقیق در تعلیم و تربیت دانش آموزان.
د- داشتن مهارت در کاربرد اصول و فنون مدیریت آموزشی انش آموزان.
معاونت یک واحد آموزشی بسیار حساس و حائز اهمیت بوده و به دلائل زیر ضرورت آنرا ایجاب می نماید.
1- بهبود شایستگی و کیفیت معاونت دبستان
2- پاسخ به نیازهای اساسی دانش آموزان
3- بهبود کیفیت آموزشی از طریق استفاده از تسهیلات و امکانات آموزش داخلی دبستان.
4- ایجاد روحیه مثبت و شاداب سازی محیط آموزشی بین کارکنان و دانش آموزان.
مدیران اجرایی موارد زیر را زیر نظر مدیر انجام می دهد:
1. همكاري و ايجاد تعامل با ساير معاونين و كاركنان مدرسه جهت اجراي صحيح وظايف آنان و بهبود امور و افزايش بهره وري در مدرسه
2. همکاری و مشاركت با ساير کارکنان، دانشآموزان و اولیای آن ها در بهره گیری از امکانات و ظرفیتهای داخل و خارج از مدرسه
3. همكاري با ساير كاركنان مدرسه درجهت اجراي صحيح و به موقع برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي و پرورشي مدرسه براساس ضوابط و مقررات
4. همكاري و مشاركت با مدير و ساير كاركنان در ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده براي شكوفايي استعدادهای مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی آن ها.
5. همکاری در تهیه و تنظيم برنامه سالانه آموزشی، تربيتي و اداري مدرسه و اجراي شايسته آن با رعایت ضوابط و مشارکت اولیاء، کارکنان، دانشآموزان
6. تهیه و تنظیم تقویم اجرایی از فعالیت ها و وظایف محوله به منظور افزایش بهره وری
7. همكاري با مدير مدرسه در سازماندهي نيروي انساني
8. برنامه ریزی ، اقدام و تسهيل ايفاي نقش مؤثر آموزشي و تربیتی سایر کارکنان مدرسه
9. همكاري در مراقبت و كنترل بر رفتار ، کردار و حضور و غیاب دانش آموزان و اطلاع رساني به موقع به اولياء آنان
10. نظارت برحسن انجام فعاليت ها و وظايف كاركنان مدرسه و ارزشيابي مستمر از عملكرد آن ها براساس ضوابط ، همچنين شناسايي كاركنان كوشا ، ساعي ، فعال و شايسته معرفي به مدير
11. همکاری در برنامه ريزي، نظارت و اجرای فعاليتهاي عمومي و فراگير مدرسه نظير مراسم آغازين، مناسبتها، ايام ا...، نماز جماعت، فعاليتهاي قرآنی ، علمي ، آموزشي فرهنگي، هنري و ورزشي و... ، بازدیدها و اردوهای آموزشی و پرورشی
12. همكاري در مديريت و نظارت بر تأمین شرایط ایمنی و بهداشتی دانشآموزان و محيط مدرسه و اقدام درجهت پیشگیری از بیماریها، سوانح و حوادث احتمالی و مقابله با آنها و نظارت بر تغذیه میان وعده دانش آموزان
13. خودآموزي، تحقيق و پژوهش و سعي در مطالعه مداوم به منظور بالابردن سطح آگاهي و مهارت هاي
14. برنامه ریزی ، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء آنان
15. حضور مؤثر در مدرسه قبل از ورود دانش آموزان و خروج پس از خارج شدن تمامي دانش آموزان از مدرسه
16. برنامه ریزی و تشکیل جلسات شوراي مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، شورای دانش آموزی و ...) وهمكاري در تشكيل گروه های درسي و شورای معلمان و هم چنين زمینه سازی برای حضور فعال اعضا
17. همكاري در آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشي مورد نياز قبل از آغازسال تحصیلی و نظارت بر حسن استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی توسط معلمان و دانش آموزان
18. برنامه ریزی و اقدام به منظور ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مطابق ضوابط و مقررات مربوط
19. اقدام به منظور تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه و مدارک پرسنلی کارکنان در زمان مقرر
20. اجرای بخشنامهها، دستورالعملها، آیین نامهها و ... ارجاعی از سوی مدیر و اطلاع رساني به ساير كاركنان
21. تهیه و تنظیم گزارشهای لازم درخصوص فعالیت های انجام شده برابر وظايف محوله جهت ارائه به مدیرمدرسه
22. نظارت و مراقبت بر فعاليت ها و رفتار دانش آموزان در ساعات تفريح و در مواقع عدم حضور دبير در كلاس درس
23. پاسخگویی به والدین، دانش آموزان، کارکنان و سایر مراجعین به مدرسه در راستای تکریم ارباب رجوع
24. حضور و غیاب کارکنان اداری و آموزشی مدرسه و همکاری با سایرکارکنان برای انجام وظایفشان در غیاب آنان
25. نظارت و مراقبت مستقيم بر پوشش و حجاب دانش آموزان و كاركنان مدرسه
26. اقدام به توجيه و آشناسازي دانش آموزان با آيين نامه ي انضباطي ، مقررات مدرسه و مسائل ديني
27. برنامه ريزي و اقدام برای بهبود وضعیت دانش آموزان داراي ناهنجاریهای رفتاری - اخلاقی، نارساییهای جسمانی و مشکلات خانوادگی با حفظ اصل رازداری و در صورت لزوم معرفی آن ها به مدیر جهت اقدامات مقتضی
28. همكاري با مدير درنظارت بر كار و فعاليت هاي خدمتگزاران ، سرايدار ، نگهبان و ديگر عوامل خدماتي مدارس
29. تهیه و تنظیم گزارشهای لازم درخصوص فعالیتهای مدرسه با همکاری و مشارکت عوامل مربوط جهت ارائه به مدیر.
30. بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فعالیتهای مدرسه و اجرای دقیق اتوماسیون اداری تحت وب مدرسه
31 . تحویل اسناد و دفاتر امتحانات و صورت اموال و وسایل مدرسه درصورت تغییر سمت به مسئول مربوط طبق مقررات.
32. انجام كليه امور مربوط به كار با سامانههاي الكترونيكي (بكفاي تحت وب، دانشآموزي و ...)
سئوالاتی که واقعا باید به آنها پاسخ داده شوند عبارتند از :
هدف كلي این گزارش پي بردن به اين مسئله است كه مدیران واحدهاي اجرایی دبستان عموماً باید ضمن تحکیم گرايش كاري وکسب تجربه وعلم کافی آن ياید گرايش به روابط انساني يا حالتي متوسط از اين دو را نیز داشته باشند
یک معاون توانا با داشتن گزینه های مثبت مثل : ميزان تحصيلات ، سابقه خدمت ، جنسيت ، سابقه مديريت ، دوره هاي ضمن خدمت مرتبط با مديريت وکسب تجربه علمی وعملی وروانشناسی عمومی نوجوانان وجوانان و غيره می تواند در طی سالیان موفقیت کسب کند ونه در یک یا دو سال .
لازمه پیشبرد هدفهای اجرایی در دبستان ، داشتن معاون اجرایی کاردان و شایسته است و چون بهبود زمینه های شایستگی معاونین در دبستان به بهبود آموزش در سطوح مختلف سالهای تحصیلی بستگی دارد، بنابراین نیازدبستان به معاون�
حجم:7005KB | بازدید :1292
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...
حجم:4886KB | بازدید :1620
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر میباشند. 1- بخش اداری 2- بخش حقوقی 3- بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...
مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد
حجم:4013KB | بازدید :1077
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهرهبرداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهرهبرداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...
حجم:3511KB | بازدید :2109
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...
حجم:2462KB | بازدید :1561
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...
دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي
حجم:2131KB | بازدید :1412
فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...
مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی
حجم:959KB | بازدید :1300
تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...