- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
اینجانب ......... دارای مدرک ……….، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به معاون آموزگاری دبستان ........ میباشد که مجتمع تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان -- است. یکی ازمهمترین اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، گسترش همه جانبه ی آموزش وپرورش درتمام نقاط کشور و به خصوص گسترش آموزش وپرورش عمومی درنقاط محروم روستایی وعشایری میباشد. هم اکنون باتوجه به کنترل شدیدجمعیت ومهاجرت روستاییان به شهرها ودرپی آن کاهش جمعیت روستاهادرسالهای اخیروازطرفی روندروبه گسترش افزایش کلاسهای چندپایه وتبدیل اکثرمدارس بزرگ به مدارس کوچک؛ درمی یابیم که جهت نیل به این هدف مقدس، توجه به نیازها، مسائل ومشکلات معاون آموزگاران به عنوان گردانندهی این نوع مدارس وهرآنچه موجبات رضایت شغلی آنان رافراهم کندبیش ازپیش ضروری مینماید. در این تجارب قصد دارم روشهای انجام کار، مسئولیتهای شغلی نقاط قوت و ضعف و...را بیان کنم.
- حضور به موقع در کلاس درس و استفاده مطلوب از اوقات دانش آموزان و اشتغال به تدریس موظف هفتگی طبق برنامه و بر اساس ضوابط مصوب وزارت آموزش و پرورش.
- تدریس به تمام یا گروهی از دانش آموزان اعم از اینکه در یک سطح یا در سطوح مختلف - کوشش و تلاش مستمر در جهت رعایت موازین اسلامی از سوی کارکنان و دانش آموزان در مدرسه و آشنا کردن دانش آموزان با مسائل مذهبی و اخلاقی و ترغیب آنان در این زمینه.
- اقدام به ایجاد محیطی کاملاً مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان به خدا و تقوی و پیشگیری از نفوذ آفات فکری و اخلاقی.
- تعیین تمرینهای مناسب و مراقبت در انجام آن باتوجه به کتاب راهنما (روش تدریس)
- سعی در شناخت دانش آموزان کم بضاعت و ایجاد زمینه کمک با حفظ شئون و شخصیت
- جلب همکاری و مشارکت مردمی در امر آموزش و پرورش
- اقدام به تشکیل شوراها و گروههای پرورشی و آموزشی، انجمن اولیاء و مربیان و اعمال نظارت مستقیم بر امور این گروهها
- تقویت روحیه همکاری تعاون و اعتماد به نفس در دانش آموزان از طریق اجرای مباحثه گروهی و بهره مندی از مشارکت آنان
- سعی و تلاش در جهت شناسایی وضعیت اخلاقی، رفتاری و عاطفی دانش آموزان و کوشش در رفع نارسائیهای احتمالی آنها.- استفاده از نظر سرگروههای اموزشی و مسئولان مجتمع در مورد برنامههای درسی و پرورشی، روشها و بکارگیری وسایل کمک آموزشی.
- نظارت و اجرای ارزشیابی تشخیصی، تدریجی، و توصیفی پایانی با رعایت مفاد آئین نامه امتحانات.
- کوشش در انجام فعالیتهای تربیتی و اجتماعی دانش آموزان از طریق تشکیل گروهها و انجمنهای دانش آموزان با رعایت مقررات
- که تمام دانش آموزان و کارکنان خارج نشدهاند مگر در موارد ضروری و استثنائی
- ثبت نام به موقع دانش آموزان بر اساس آئین نامههای ابلاغ شده و تشکیل و نگهداری پرونده آنان
- دریافت به موقع کتب درسی از اداره مربوط و توزیع آن بین دانش آموزان و انجام سایر امور مربوط به آن
- تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابیهای به عمل آمده از دانش آموزان و شناسایی علل پیشرفت یا عدم پیشرفت تحصیلی و سعی در تقویت نقاط وقوت و اتخاذ تدابیر لازم جهت رفع نقاط ضعف یادگیری دانش آموزان.
- بررسی وضعیت ساختمان و سایر تجهیزات مدرسه و اقدام به رفع نواقص موجود از طریق گزارش به اداره آموزش و پرورش.
- مراقبت در حفظ و نگهداری ساختمان یا چادر مدرسه و حفظ اموال و وسایل و تجهیزات آن با همکاری و هماهنگی شورای اسلامی روستا.
- رسیدگی مرتب به حضور و غیاب دانش آموزان با همکاری سایر معلمین.
- رسیدگی مرتب به حضور و غیاب کارکنان و اعلام گزارش به مسئول مجتمع و اداره آموزش و پرورش متبوع از طریق ممکن
- همکاری با مسئول مجتمع در زمینه ارزشیابی از کارکنان.
- مراقبت کامل در تأمین شرایط مطلوب بهداشتی و ایمنی دانش آموزان و کارکنان مدرسه و اهتمام در پیشگیری از سوانح و رساندن کمکهای اولیه لازم برای افراد سانحه دیده و مطلع ساختن هرچه سریعتر اولیاء دانش آموزان و مسئول مجتمع و اداره آموزش و پرورش از جریان امر در هر مورد که اتفاقات غیر منتظره در مدرسه به وجود آید.
- ابلاغ مفاد آئین نامهها و دستور عملها، بخشنامههای صادره از سوی مراجع ذیربط به کارکنان مدرسه و کوشش جهت اجرای کامل آنها.
- نظارت بر تصحیح اوراق امتحانی و کنترل در تطبیق نمرات اوراق، لیستهای امتحانی و اعلام نتیجه به دانش آموزان
- استفاده از وسایل کمک آموزشی و ثبت فعالیتهای انجام شده در دفاتر ذیربط
الف: امکانات مناسب برای مدرسه را فراهم کردن
ب: بکار بردن روشهای جدید در معاون مدرسه
ج: توجه به سؤالات دانش آموزان و پاسخگویی به آنها
د: فراهمی آوردن بهترین امکانات برای معلمان
الف) عدم توجه به تفاوتهای فردی
ب) صمیمی نشدن و ارتباط برقرار نکردن در بعضی مواقع
1- به کارگیری ادبیات ارتباطی مناسب میان همکاران، اولیا و دانش آموزان مدرسه
2 – ارائه راهکارهای مناسب جهت ایجاد روحیه امیدواری، نشاط و شادابی در مدرسه
3 – تهیه برنامه سالانه و تنظیم تقویم اجرایی
تعریف رضایت شغلی:
احساس رضامندی شغلی ازاساسی ترین موءلفه های بهداشت روان، پویایی، کارآمدی وخلاقیت شاغلین هرشغل وحرفه ای است. محققان رضایت شغلی را از دیدگاه های گوناگونی تعریف کردهاند.
گروهی رضایت شغلی را براساس نوع عامل روانی تعریف کرده وآن را نوعی سازگاری عاطفی با شغل وشرایط اشتغال می نگارند.استادتعلیم وتربیت دانشگاه نیویورک، رضایت شغلی رامفهومی پیچیده وچندبعدی می داندواین مفهوم راباعوامل جسمانی، روانی واجتماعی مرتبط می کند و تاکید می کند تنهایک عامل موجب رضایت شغلی نمی شودبلکه ترکیبی ازمجموعه عوامل گوناگون سبب می شودکه فرد شاغل درلحظه ی معینی ازشغلش احساس رضایت نمایدوازآن لذت ببرد.
گروهی دیگرازمحققان عوامل مختلفی ازقبیل درآمد، ارزش اجتماعی، شرایط محیط کاروفرآورده های آن رابه عنوان عوامل احساس رضایت ازشغل نام میبرند
شاخصهای رضایت شغلی:
برخورداری ازنگرش مثبت نسبت به محیط، اهداف ووظایف شغلی، انگیزهی غنی برای تلاشی هدفمندوپویا، بهره مندی ازامنیت روانی، احساس خودارزشمندی ومنزلت مطلوب اجتماعی ازاصلی ترین شاخصهای رضامندی شغلی است.
پیامدهای رضایت شغلی:
تجارب گردآوری شده درقلمرو رضایت مندی شغلی صاحبان مشاغل وحرف مختلف بیانگراین واقعیت است که هرقدرمتولیان مشاغل مختلف ازاحساس رضامندی شغلی بیشتری برخوردارباشند ازسلامت روان، نشاط درون، اندیشهی تلاش و قابلیت خلاقیت ونوآوری افزون تری بهره مند بوده کمتردچار فرسودگی شغلی میشوند. رضایت شغلی باعث می شود بهره وری فردافزایش یابد، فردنسبت به سازمان متعهد شود، روحیهی فردافزایش یابد، اززندگی راضی باشد و مهارت های جدید شغلی را به سرعت فراگیرد و درعوض نارضایتی شغلی منجربه مواردی چون اضطراب، افسردگی، تنش، روابط فردی آسیب دیده، حساسیتهای آزاردهنده، فراموشی، ناتوانی درتصمیم گیری وعدم تمرکزحواس گردد.
فهرست
حجم:7005KB | بازدید :1293
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه: اصولاً امروزه شهركهاي صنعتي بستر و شالوده رشد و ايجاد صنايع كوچك را فراهم مي كند. سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران هم به ايجاد روبناها مي پردازد و نواحي ، شهركها و مدلهاي مختلف توسعه اقتصادي نظير خوشه...
حجم:4886KB | بازدید :1622
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر میباشند. 1- بخش اداری 2- بخش حقوقی 3- بخش فنی و تخصصی و ما در این مجموعه به توضیح...
مقاله بررسی سیستم فروش در شرکت کارتن مشهد
حجم:4013KB | بازدید :1080
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : تاریخچه: شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ 7/3/1363 تحت شمارة 3333 در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال 1368 بهرهبرداری آزمایشی و از ابتدای سال 1369 بهرهبرداری عملی از آن با ظرفیت 20.000 تن ورق و کارتن در...
حجم:3511KB | بازدید :2115
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي منابع اقتصادي روستاهاي ايران عمدتا شامل ؛ کشاورزي( زراعت، باغداري، دامداري ، شکار و صيد ) صنايع (دستي، روستايي، خانگي و کارگاهي) خدمات (عمومي، حمل و نقل و ...) ، دادوستد و پيله وري و...
حجم:2462KB | بازدید :1563
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : اقتصاد روستايي اقتصاد روستايي شاخه اي از اقتصاد است که با اقتصاد کشاورزي وابستگي متقابل دارد و در کليت ، خود جزئي از اقتصاد ملي است. هر گونه تغييري در اقتصاد ملي باعث تغيير در اقتصاد روستايي خواهد شد. اقتصاد روستايي با...
دانلود مقاله کامل الگوريتم هاي مسير يابي
حجم:2131KB | بازدید :1415
فایل ورد قابل ویرایش 142 صفحه توضیحی مختصر از متن فایل : مقدمه الگوريتمهاي مسيريابي در هريك از سه قرم گذشته فناوري خاصي رونق داشته باشد قرن هجدهم زمان توسعه سيستم هاي مكانيكي بزرگ به همراه انقلاب صنعتي بود. قرن نوزدهم عصر موتور بخار بود. قرن بيستم زمان جمع آو...
مقاله گرم کردن آب با نیروی خورشیدی
حجم:959KB | بازدید :1302
تقريباً همه ي ما در زندگي روزمره به آب گرم شده توسط انرژي خورشيدي بر خورده ايم. تا به حال چند بار شيلنگ آب را باز كرده ايد و با آب بسيار داغ درون آن مواجه شده ايد؟ خورشيد بدون توجه به تمـايل شـما آب درون شيـلنگ را گـرم مي كند. سيستم هاي گرمكن آب خورشيدي غير فعال از قديمي ترين و...